کتاب | علوم انسانی | شعر و نثر | شعر کهن فارسی | نردبان آسمان
نردبان آسمان شابک: 9786004901031 2236 صفحه 3829 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 نردبان آسمان محمد شریفی علوم انسانی شعر و نثر شعر کهن فارسی

18,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ پنجم

نردبانِ آسمان
کتابی برای کسانی که خواندن مثنوی مولوی به صورت منظوم برایشان دشوار است و در عین حال به دانستن محتوای این اثر مهم کلاسیک ایرانی علاقه‌مندند. نردبانِ آسمان گزارشی کامل است از مثنوی مولوی که به قلم محمد شریفی و به صورت نثر نوشته شده است. شریفی این گزارش را به زبانی که برای مخاطب عادی قابل فهم باشد نوشته است. او در مقدمه کتاب گویی در پاسخ به این خُرده‌گیری احتمالی که یک شاهکار منظوم کلاسیک را نباید به نثر بازنویسی کرد توضیح می‌دهد که مثنوی در این مورد یک استثناست چون مقصود مولوی از سرودن آن «هنرنمایی در عرصه شاعری نبوده است و توجه او بیش از آنکه به فرم باشد به مضمون و محتواست». در این مقدمه همچنین به دشواری مثنوی و در عین حال علاقه‌مندی «طیف بسیار گسترده‌ای از مردم با دانش و اطلاعات متفاوت» به این منظومه بزرگ فارسی و نیز بیشتر شدن فاصله مردم این روزگار با ادبیات کهن به عنوان دلایل دیگر ضرورت ارائه متنی ساده از مثنوی اشاره شده است. شریفی در آغاز این مقدمه تأکید می‌کند که کتاب او شرح مثنوی نیست و غرض از نگارش آن «ارائه گزارشی از مثنوی به نثر است که شاید بتوان آن را برگردانِ تفسیری مثنوی دانست.» در مقدمه کتاب شیوه نگارش آن نیز به تفصیل توضیح داده شده است.
نردبانِ آسمان با عنوان فرعی گزارش کامل مثنوی به نثر در دو جلد در نشر نو منتشر شده است. ویراستار این کتاب محمدرضا جعفری است.
درباره نویسنده: محمد شریفی (- 1345)، مؤلف، فرهنگ‌نویس و ویراستار ایرانی.

ادامه keyboard_arrow_down