کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | درسگفتارهای ادبیات اروپا
درسگفتارهای ادبیات اروپا شابک: 9789644485763 648 صفحه 853 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 درسگفتارهای ادبیات اروپا ولادیمیر نابوکف فرزانه طاهری علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

3,880,000 ریال 4,850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ سوم

درسگفتارهای ادبیات اروپا
ولادیمیر نابوکُف نه فقط داستان‌نویسی چیره‌دست، که خوانندة تیزبین و البته سخت‌گیرِ آثار ادبی هم بود. کتاب درسگفتارهای ادبیات اروپا نمونه‌ای است از تیزبینی و نکته‌سنجیِ او در مواجهه با شاهکارهای ادبیات داستانی اروپا؛ کتابی که با خواندن آن یاد می‌گیریم حینِ خواندنِ ادبیات به کلیات بسنده نکنیم و جزئیات را دریابیم. کتاب ماحصل گفته‌های نابوکُف در کلاسهای درس اوست که گردآوری و مکتوب شده است. نابوکُف که طرفدار نقد متن‌محور بود و از نقدهای جامعه‌شناسانه و روانشناسانه نفرت داشت، در این کتاب از جزئیات سبکی و شیوة قصه‌پردازی هفت شاهکار ادبیات داستانی اروپا سخن گفته که عبارتند از: منسفیلد پارک اثر جین آستن، خانۀ قانون‌زده اثر چارلز دیکنز، مادام بُواری اثر گوستاو فلوبر، ماجرای عجیب دکتر جکیل و مستر هاید اثر رابرت لویی استیونسن، در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست، مسخ اثر فرانتس کافکا و اولیس اثر جیمز جویس.
کتاب علاوه بر متنِ درسگفتارهای نابوکُف با پیشگفتار فردسن باوئرز، ویراستار کتاب، مقدمه‌ای از جان آپدایک و دو مقاله از نابوکُف با عنوانهای «خوانندگان خوب و نویسندگان خوب» و «هنرِ ادبیات و عقل سلیم» و مؤخره‌ای از او همراه است. بعد از این مؤخره پرسشهایی آمده که نابوکُف آنها را در آزمون دو رمان خانۀ قانون‌زده و مادام بُواری طرح کرده بوده است. کتاب همچنین با تصاویری از یادداشت‌ها و حاشیه‌نویسی‌های نابوکُف بر رمانهایی که در درسگفتارها به آنها پرداخته همراه است.
درسگفتارهای ادبیات اروپا با ترجمه و مقدمۀ فرزانه طاهری در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
دربارة نویسنده: ولادیمیر نابوکُف (1977 – 1899)، داستان‌نویس، شاعر، مترجم، نمایشنامه‌نویس، منتقد، طراح مسائل شطرنج و حشره‌شناسِ روسی – آمریکایی و سوئیسی.
رتبۀ گودریدز: 34/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده