کتاب | علوم انسانی | دین | اساطیر | تاریخ اندیشه های دینی 3 جلدی قابدار
تاریخ اندیشه های دینی 3 جلدی قابدار شابک: 9786002531872 1784 صفحه 3203 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 300 تاریخ اندیشه دینی جلدی قابدار میرچا الیاده بهزاد سالکی علوم انسانی دین اساطیر

9,375,000 ریال 12,500,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

اندیشه‌های دینی (سه جلدی)

این کتاب را میراث بزرگ میرچا الیاده و منبعی ضروری برای نسل‌های آینده می‌دانند؛ کتابی برای تجدیدنظر مستمر در رابطه ما با امر مقدس. این اثر، گویای عشق نویسنده به دانش و اشراف عمیق او به بعد دینی تاریخ انسان است.
دورۀ سه جلدی «تاریخ اندیشه‌های دینی» اثر میرچا الیاده با ترجمه بهزاد سالکی از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

الیاده در جلد اول با عنوان «از عصر حجر تا اسرار الئوسیس» همه ادیان را در دورۀ اساطیر روایی بررسی کرده که شامل کیهان‌زایی‌ها، آفرینش انسان و جهان جانوری و گیاهی مبتنی بر الگوهای حیات و شیوه معیشت اوست.
در جلد دوم با عنوان «از گوتمه بودا تا پیروزی مسیحیت» به قواعد دینی، تحویل فزاینده الهیات و فلسفه آنها پرداخته است؛ و اینکه چگونه بعد از پیامبران و در جریان تحولات تاریخی، اصول دینی نیز دچار تغییرات – گاه بنیادی – شدند.
الیاده در کتاب سوم، ظهور و خاستگاه دین اسلام را تشریح کرده و علاوه بر روند تغییرات در ادیان یهودیت، هندوئیسم، بودائیسم و مسیحیت تا دوره اصلاح دینی، به الهیات مسلمانان بر پایه شخصیت‌های تاثیرگذاری چون ابن‌ عربی و جلال‌الدین محمد مولوی پرداخته است.
اثر سه‌جلدی «تاریخ اندیشه‌های دینی» را باید از معدود آثاری به حساب آورد که افقی نو بر شناخت عقاید دینی می‌گشاید. درحقیقت الیاده در این کتاب که آخرین اثر او بوده، با هوشمندی تا آنجا که ممکن بوده، نقشه آفریدگار را از طرح دینی هستی انسان رمزگشایی کرده است؛ اینکه انسان در مواجهه با راز خلقت و آن واحد متعال، به‌واسطه تجلیات بسیار گونه‌گونش، تاملاتش را به نحوی روایت کرده که بتواند وجود خود را معنادار ببیند و همین معنایابی، عامل پدیدآورنده اساطیر و ادیان مختلف شده است.

دربارۀ نویسنده: میرچا الیاده (1907-1986) از اسطوره‌شناسان و دین‌پژوهان نامدار رومانیایی.
رتبۀ گودریدز: 45/4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم