کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فیلسوفان بزرگ
فیلسوفان بزرگ شابک: 9789644485855 360 صفحه 407 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 660 فیلسوفان بزرگ کارل یاسپرس اسدالله مبشری علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,480,000 ریال 1,850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ سوم

فیلسوفان بزرگ: سقراط، بودا، کنفوسیوس و عیسی
سیری در بخشی از تاریخ فلسفه، با نگاه به چهار شخصیت مهم و تاثیرگذار بر نگرش فلسفی. کارل یاسپرس در فصل اول از جلد نخست کتاب فیلسوفان بزرگ، که ترجمه فارسی آن با عنوان فیلسوفان بزرگ: سقراط، بودا، کنفوسیوس و عیسی منتشر شده است، ضمن بحثی مقدماتی در باب اینکه عظمت در حوزه فلسفه با چه معیارهایی سنجیده و مشخص می‌شود و فیلسوفان بر چه اساسی دسته‌بندی می‌شوند، به معرفی سقراط، بودا، کنفوسیوس و عیسی، به عنوان متفکرانی بزرگ و تأثیرگذار بر تاریخ فلسفه، پرداخته است. یاسپرس در این فصل از فیلسوفان بزرگ به دورترین ریشه‌های سنت فلسفی و فلسفه‌ورزی نقب می‌زند و بخشی از پیشینه تاریخ فلسفه را از خلال بررسی افکار چهار متفکر تاریخ‌ساز روایت می‌کند. یاسپرس، چنانکه در پیشگفتار کتاب اشاره شده، در فیلسوفان بزرگ از فلاسفه‌ای سخن می‌گوید که در عین پیوند با امور عام از این امور فراتر رفته‌اند و «گوهر فلسفه را مکشوف ساخته‌اند».
ترجمه فارسی فصل نخست کتاب فلاسفه بزرگ شامل یادداشت ویراستار، پیشگفتار، دیباچه و پنج بخش است با عنوانهای: «سقراط»، «بودا»، «کنفوسیوس»، «عیسی» و «مباحثات درباره این چهار انسان».
فیلسوفان بزرگ: سقراط، بودا، کنفوسیوس و عیسی با ترجمه دکتر اسدالله مبشری در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. اصل این ترجمه از متنِ فرانسه انجام شده و نخستین بار در سال 1353 منتشر شده بوده است، اما برای چاپ تازه این کتاب محمد مبشری، مترجم و فرزند اسدالله مبشری، آن ترجمه قدیمی را مورد بازنگری قرار داده و با متن آلمانی تطبیق داده است.
درباره نویسنده: کارل یاسپرس (1969-1883)، روان‌پزشک و فیلسوف آلمانی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم