کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اسلام | ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام 3 جلدی
ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام 3 جلدی شابک: 9789647134096 1360 صفحه 1947 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 500 ماجرای فلسفی جهان اسلام جلدی غلامحسین ابراهیمی دینانی علوم انسانی فلسفه اسلام

5,950,000 ریال 7,000,000 ریال

ناشر: طرح نو

چاپ ششم

ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام
فلسفه اسلامی از آغاز تا دوران معاصر راه پر فراز و نشیبی را طی کرده است، از مسیری پر اُفت و خیز عبور کرده و کشمکش‌ها و بحث و جدل‌های بی‌شماری را از سر گذرانده است. غلامحسین ابراهیمی دینانی در کتاب سه جلدی ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام داستان پرماجرای سیر فلسفه اسلامی از آغاز تا روزگار ما را روایت کرده است. او در این کتاب شرح داده است که فلسفه اسلامی در دوره‌های مختلف تاریخی با چه مخالفت‌های تند و تیز و ستیزه‌جویانه‌ای از جانب متفکرانی که مخالف فلسفه و تفکر فلسفی بوده‌اند روبه‌رو بوده، چه بحران‌ها و تنش‌هایی را از سر گذرانده و چطور به رغم همه این بحران‌ها و تنش‌ها و ستیزه‌ها به حیات خود ادامه داده است.
در این کتاب مکاتب مختلف فلسفه اسلامی و نمایندگان مهم این مکاتب و نیز مخالفان فکر فلسفی در جهان اسلام و دیدگاه‌های این مخالفان معرفی و شرح داده شده است.
کتاب شامل هشتاد و یک فصل است. مخالفت و ستیز با فلسفه، شیوه دوگانه یا شوخی با عقل، سوء فهم در مسائل فلسفی، شیخ عبدالله جیلانی و تشکیکهای منطقی، موضع ابن رشد در مقابل متکلمین، حدود فلسفه و شریعت در نظر ابن سینا، ماجرای انجمن سری اخوان‌الصفا، حکمت متعالیه ملاصدرا در آئینه احادیث، ماهیت فلسفه اسلامی و مکتب تفکیک از جمله موضوعاتی است که در این کتاب سه‌جلدی به آنها پرداخته شده است.
ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام را انتشارات طرح نو منتشر کرده است.
درباره نویسنده: غلامحسین ابراهیمی دینانی(- 1313)، فیلسوف، مدرس فلسفه و نویسنده ایرانی و پژوهشگر در زمینه فلسفه اسلامی.

ادامه keyboard_arrow_down