کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | خانم دلوی
خانم دلوی شابک: 9789644484186 432 صفحه 491 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 خانم دلوی ویرجینیا وولف فرزانه طاهری علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

2,280,000 ریال 2,850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ هشتم

خانم دَلُوِی
از نمونه‌های کلاسیک و برجستۀ رمان مدرن. ویرجینیا وولف در رمان خانم دَلُوِی خواننده را به هزارتوی ذهن می‌برد و اسلوب روایت رمان نیز به گونه‌ای است که تودرتویی ذهن را به بهترین شکل به صحنه می‌آوَرَد. رمان پر از تداعی‌ها و پرش‌های ذهنی است و برساخته از زمانهای به‌هم‌آمیخته. شخصیت اصلی رمان زنی است به نام کلاریسا دَلُوِی، ساکن لندن، که در روزی از روزهای ژوئن 1923 میلادی مهمانی‌ای برگزار کرده و در صدد تدارک این مهمانی است. وولف مخاطب خود را از خلال داستان خانم دَلُوِی نه تنها از هزارتوی ذهن آدمها، بلکه از خیابانها و محلات لندن نیز گذر می‌دهد. اما به جز کلاریسا دلوی که شخصیت مرکزی است، شخصیتی دیگر نیز در رمان هست به نام سپتیموس وارن اسمیت که در جنگ جهانی اول سرباز بوده و اکنون دچار نوعی جنون است. این شخصیتِ مجنون را سایه و همزاد کلاریسا دَلُوِی و وجهِ مرگ‌اندیش شخصیت او دانسته‌اند. ویرجینیا وولف خود وقتی مشغول ایده‌پردازی در باب خانم دَلُوِی بوده در یادداشت‌هایش نوشته است که می‌خواهد در این رمان غارهای زیبایی پشت شخصیت‌هایش حفر کند، به گونه‌ای که این غارها به هم متصل شوند. او همچنین نوشته است که قصدش از نوشتن این رمان گفتن از مرگ و زندگی و جنون و عقل و نقد نظام اجتماعی است.
رمان خانم دَلُوِی با ترجمه و مقدمۀ فرزانه طاهری، پیشگفتار خودِ وولف بر این رمان و گفته‌هایی از او و مقالاتی از دیگران دربارة آن، سالشمار زندگی وولف و زندگی‌نامۀ او به قلم فرانک کرمود، در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
دربارة نویسنده: ویرجینیا وولف (1941 – 1882)، داستان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر و منتقد انگلیسی.

ادامه keyboard_arrow_down