عیش مدام شابک: 9789644482946 256 صفحه 310 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 مدام ماریو بارگاس یوسا عبدالله کوثری علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

1,572,500 ریال 1,850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ پنجم

عیش مُدام: فلوبر و مادام بوواری
خوانش و تحلیلی موشکافانه و شیرین و ظریف از یک شاهکار ادبی. ماریو بارگاس یوسا در کتاب عیش مدام: فلوبر و مادام بوواری به ملاقات گوستاو فلوبر و شاهکار او، رمان مادام بوواری، می‌رود و در ویژگی‌ها و ارزش و اهمیت و جایگاه و چند و چون نوشته‌شدنِ این رمان بزرگِ کلاسیک کند و کاو می‌کند. یوسا در هر یک از بخشهای این کتاب از منظری به رمان مادام بوواری می‌پردازد. در بخش اول از احساس خود به این رمان سخن می‌گوید و از خاطراتی که از آن دارد و از دلایل شخصی‌ترش برای لذت‌بردن از آن، از جمله از عصیانی که در این رمان هست و بودنش در هر رمانی او را برمی‌انگیزد و به وجد می‌آورد. یوسا در قسمت دوم کتاب وارد بحثهای فنی‌تر در باب رمان مادام بوواری می‌شود و آن را به موازات زندگی فلوبر و ربطِ تجربه‌های واقعی‌ او با این رمان می‌خواند و از چند و چونِ نوشته‌شدن مادام بوواری می‌نویسد و همچنین به ساختار این رمان و عناصر ساختاری و فرمی و مضمونی آن می‌پردازد. بخش سوم کتاب به بحث از جایگاه و اهمیت تاریخی رمان مادام بوواری، به عنوان نخستین رمان مدرن، اختصاص دارد. یوسا در این بخش از تأثیراتی سخن می‌گوید که فلوبر با نوشتن مادام بوواری بر داستان‌نویسان مدرن گذاشته است.
کتاب عیش مُدام: فلوبر و مادام بوواری با ترجمه و مقدمۀ عبدالله کوثری در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: ماریو بارگاس یوسا (- 1936)، داستان‌نویس، جستارنویس، سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار اهل پرو و برنده نوبل ادبیات 2010.

ادامه keyboard_arrow_down