کتاب | علوم انسانی | دین | اساطیر | آیین ها و نمادهای تشرف
آیین ها و نمادهای تشرف شابک: 9786002532473 284 صفحه 284 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 200 آیین نمادهای تشرف میرچا الیاده محمدکاظم مهاجری علوم انسانی دین اساطیر

1,650,000 ریال 2,200,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ چهارم

رازآموزی و تشرف، به نوعی یعنی تغییری اساسی در وضعیت وجودی شخص. در هر جامعه متمرکز، باورها و عقاید و رازهای کلیدی هست که تنها افرادی که به تعالی می‌رسند آن را درک خواهند کرد. در جهان سنتی فرد با گذراندن مراسم، مناسک و آموزش‌های شفاهی با هدف دگرش حتمی و تعیین کننده در وضعیت دینی و اجتماعی و فرهنگی، مشرف می‌شود و رموز را در می‌یابد. آیین‌های تشرف در اصل به معنی پایان انسان طبیعی و غریزی و تولد انسان فرهنگی، اجتماعی و دینی هستند.
بنا‌به یک جهان‌بینی، طبیعت، لزوما امر غیرقدسی یا عرفی محض نیست، بلکه طبیعت در بطن خودش امری قدسی و امتدادی از امر قدسی است. به همین دلیل هسته بنیادین واقعیت، امر مقدس است. بنابراین الیاده در کتاب آیین ها و نمادهای تشرف: اسرار تولد و نوزایی تلاش دارد از مهم‌ترین آیین‌های استقرار این نوع جهان بینی که هسته اولیه ادیان پیچیده هم بوده را نشان بدهد. بدین منظور الیاده به بررسی و تحلیل آیین تشرف پرداخته است. کتاب رازآموزی و تشرف دارای شش فصل می‌باشد، که در آن از اشکال اولیه و ساده‌تر آیین‌های تشرف شروع شده و به اشکال پیچیده‌تر آن در جهان متاخر می‌رسد.

ادامه keyboard_arrow_down