کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | رویا و تاریخ؛ آمریکا در دو قرن
رویا و تاریخ؛ آمریکا در دو قرن شابک: 9789644163753 552 صفحه 614 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز رویا تاریخ؛ آمریکا کلود ژو لین مرتضی کلانتریان علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

960,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ ششم

رؤیا و تاریخ؛ امریکا در دو قرن
دو روی سکۀ رؤیای امریکایی. کلود ژولین در کتاب رؤیا و تاریخ؛ امریکا در دو قرن به بازخوانی اعلامیۀ استقلال امریکا و تغییرات و تحریفات صورت‌گرفته در این اعلامیه در متن دو قرن تاریخ امریکا می‌پردازد، تا نشان دهد چگونه امریکا با اتکا به اعلامیۀ استقلال، به عنوان نمادِ رؤیای امریکایی، به طرزی متناقض، هم به تجسم و نماد رؤیای آزادی و برابری‌ای که در اعلامیۀ استقلال بر آن تأکید شده بود، بدل شد و هم به تجسم و نماد نقض این رؤیا در سراسر جهان. ژولین در این کتاب نحوة پایه‌گذاری رؤیای امریکایی را از طریق بازخوانی اعلامیۀ استقلال و تاریخ امریکا شرح می‌دهد و مشکلات بنیادینی را که این اعلامیه از همان آغاز به آنها دچار بود آشکار می‌کند؛ مشکلاتی که به باور ژولین ناشی از تقابل رؤیای متصور در این اعلامیه و حقایق تاریخیِ آمریکا بوده است؛ حقایقی که خود را از همان آغاز به اعلامیۀ استقلال تحمیل کردند. ژولین دستکاری‌ها و تحریف‌هایی را که در طول تاریخ در اعلامیۀ استقلال صورت گرفت بیان می‌کند و از دو رویکردِ آرمانگرایانه و واقع‌بینانۀ افراطی‌ای سخن می‌گوید که بر اساس اولی تحقق آرمانهای اعلامیۀ استقلال ناممکن و بر اساس دومی، این اعلامیه تحریف و به ضد خود بدل شده است.
کتاب از یک پیشگفتار، یک مقدمه، چهار فصل با عنوانهای «سرمایه‌داری در برابر دموکراسی»، «نظم در برابر آزادی»، «نژادپرستی در برابر برابری»، «ناسیونالیسم اقتصادی در برابر پیشرفت همگانی» و بخشی پایانی با عنوان «تولد دوبارة رؤیا» تشکیل شده است.
کتاب رؤیا و تاریخ؛ امریکا در دو قرن با ترجمۀ مرتضی کلانتریان در انتشارات آگاه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down