کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | زمین انسان ها
زمین انسان ها شابک: 9789644481079 196 صفحه 250 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 زمین انسان آنتوان دوسنت اگزوپری سروش حبیبی علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

680,000 ریال 850,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ نهم

زمین انسانها
کشف و شهود در پرواز. زمین انسانها خاطرات و تأملاتی است از آنتوان دو سنت اگزوپری که او در آنها از پرواز با هواپیما که پیشۀ اوست به عمیق‌ترین مفاهیم انسانی و هستی‌شناختی نقب می‌زند. اگزوپریِ هوانورد در این کتاب امرِ عینیِ پرواز را به امور ذهنی و معنوی پیوند می‌زند و پرواز و ابزار کار خود را وسیله‌ای می‌سازد برای تعمق در جهان و انسان و کشف حقایقی که در جستجوی آنهاست. پرواز و تجربه‌های حینِ پرواز، از جمله ماجرای گرفتار شدن اگزوپری و مکانیکِ پروازش در صحرای آفریقا، برای او ابزار مکاشفه‌اند. زمین انسانها کتابی است دربارة معنای انسان بودن و ضرورت برگذشتن از فردیت و برقراری پیوندی عاطفی و انسانی با دیگری و دیگران؛ کتابی دربارة عشق و صلح و دوستی، که راویِ آن خلبانی است با کوله‌باری از تجربه‌هایی که حینِ پرواز به جاهای گوناگون اندوخته است. در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «زمین بیش از هر کتابی از ما به ما می‌آموزد، زیرا در برابر ما ایستادگی می‌کند. بشر هرگاه با مانع درگیر شود توان خود را می‌آزماید اما برای چیره شدن بر مانع به ابزاری نیاز دارد، رنده‌ای یا گاوآهنی می‌خواهد. برزگر هنگام شخم، رازهای طبیعت را مو به مو بیرون می‌کشد و حقیقتی که به دست می‌آورد حقیقتی کلی است. هواپیما نیز که ابزار کار هوانوردان است انسان را با تمام مسائل کهن درگیر می‌کند.»
کتاب زمین انسانها با ترجمۀ سروش حبیبی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. کتاب با مقدمه‌ای دربارة نویسنده و مقاله‌ای در نقد زمین انسانها همراه است.
دربارة نویسنده: آنتوان دو سنت اگزوپری (1944 – 1900)، داستان‌نویس، شاعر، روزنامه‌نگار و هوانورد فرانسوی.

ادامه keyboard_arrow_down