کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | دانته آلیگیری
دانته آلیگیری شابک: 9789642133741 66 صفحه 114 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 دانته آلیگیری مارک موسا مهدی سحابی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

164,340 ریال 198,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ یکم

دانته آلیگیری
در عالم ادبیات چهره‌هایی هستند که با خیال راحت و بی هیچ شک و تردیدی می‌توان از آنها به عنوان شاعران و نویسندگان تمام دوران‌ها نام برد، چون به واسطۀ شاهکارهایی که آفریده‌اند در برابر گذرِ زمان سخت‌جانی به خرج می‌دهند و در هر عصر و زمانه‌ای سر و کله‌شان به نحوی با آثارشان پیدا می‌شود و هرگز غبار کهنگی بر آثارشان نمی‌نشیند. دانته آلیگیری، شاعر ایتالیایی قرن‌های سیزدهم و چهاردهم میلادی، یکی از این زمره است؛ شاعری که با اثر مشهورش، کمدی الاهی، همچنان زنده و حی و حاضر در جهان ادبیات حضور دارد. رَدِّ کمدی الاهی دانته را در آثار مختلف ادبیِ دنیا می‌توان دید. این شاهکار کلاسیک، که شرح سفری خیالی به دوزخ و برزخ و بهشت است، به شیوه‌های مختلف و در طول اعصارِ گوناگون بر ادبیات تأثیر گذاشته است.
مارک موسا در کتاب دانته آلیگیری به طور مختصر به معرفی زندگی و آثار این شاعر بزرگ ایتالیایی پرداخته و زمینه و مقدمه‌ای به دست داده است برای آشنایی بیشتر با دانته و خواندن آثار خود او، به ویژه کمدی الاهی، که مارک موسا بخشی مجزا را در کتاب خود به آن اختصاص داده است.
کتاب از پنج بخش تشکیل شده است. بخش اول به شرح زندگی دانته اختصاص دارد. بخش دوم دربارة آثار او، به جز کمدی الاهی و بخش سوم دربارة کمدی الاهی است. در بخش چهارم کتابشناسی دانته به دست داده شده و در بخش پنجم گاهشمار زندگی او.
کتاب دانته آلیگیری با ترجمۀ مهدی سحابی در نشر مرکز منتشر شده است.
رتبۀ گودریدز: 80/2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down