داستان زندگی فردوسی شابک: 9786226654159 360 صفحه 420 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 داستان زندگی فردوسی ساتم الغ زاده محمدرضا مرعشی پور علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

467,500 ریال 550,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ یکم

داستان زندگی فردوسی، بزرگترین حماسه‌سرای جهان
روایتی رمان‌گونه از زندگی یکی از بزرگ‌ترین شاعران کلاسیک ایران و جهان. ساتم اُلُغ‌زاده در کتاب «داستان زندگی فردوسی، بزرگترین حماسه‌سرای جهان» تخیل یک داستان‌پرداز را با دقت یک مورخ و پژوهشگر آمیخته است تا روایتی شیرین و تا جای ممکن واقع‌گرایانه از زندگی فردوسی و ماجرای سرودن شاهنامه به‌دست دهد. او در این کتاب به عصر فردوسی رفته و کوشیده است که نه صرفاً از بیرون، بلکه از درون نیز به احوال و اندیشه‌ها و دغدغه‌های فردوسی نزدیک شود. کتاب زندگی شخصی فردوسی را در متن جامعه و تاریخ زمانه‌اش روایت می‌کند و از خلال شرح دوره‌های مختلف زندگی فردوسی تصویری از زمانه او نیز به دست می‌دهد و همچنین تصویری از شاهنامه که اثر سترگ اوست. در این کتاب در قالب یک رمان با وجوه گوناگون فردی و اجتماعی و فرهنگی و ادبی زندگی و شخصیت فردوسی آشنا می‌شویم و نیز با حکایتهایی که دربارة او بر سر زبانها بوده است؛ حکایتهایی که اگرچه در برخی رنگ افسانه غلیظ‌تر است، اما اُلُغ‌زاده کوشیده است از بین این حکایتها آنهایی را برگزیند و در رمان خود بگنجاند که به واقعیت نزدیک‌ترند.
اصلِ این کتاب به زبان فارسی تاجیکی نوشته شده است، اما به دلیل تفاوتی که گویش تاجیکی با فارسی معیار در ایران امروز دارد، محمدرضا مرعشی‌پور آن را به زبان فارسی رایج در ایران بازنویسی کرده تا خواندنش برای مخاطب ایرانی آسان‌تر شود.
کتاب «داستان زندگی فردوسی، بزرگترین حماسه‌سرای جهان» در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: ساتم اُلُغ‌زاده (1997 – 1911)، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد و مترجم اهل تاجیکستان.
رتبه گودریدز: 4/50 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down