کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | چاپلین به روایت بازن
چاپلین به روایت بازن شابک: 9786002295347 132 صفحه 171 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 چاپلین روایت بازن آندره بازن اریک رومر محمدرضا شیخی هنر هنر سینما و تئاتر

97,750 ریال 115,000 ریال

ناشر: گیلگمش_چشمه

چاپ دوم

چاپلین به روایت بازن
وقتی منتقد و نظریه‌پردازی تیزهوش و نکته‌سنج چون آندره بازن دربارة فیلم‌های سینماگری نابغه چون چارلی چاپلین نقد می‌نویسد، این فرصتی است مغتنم برای درک دقیق‌تر و عمیق‌تر فیلم‌هایی که بعضی از آنها را چه بسا بارها با لذت تماشا کرده باشیم. کتاب چاپلین به روایت بازن چنین فرصتی را فراهم کرده است. این کتاب مجموعه‌ای است از نقدهای آندره بازن بر فیلم‌های چارلی چاپلین، به علاوة نقدی از اریک رومر بر فیلم کنتسی از هنگ‌کنگ که بازن دربارة آن نقد ننوشته بود و فرانسوا تروفو، که گردآورندة کتاب است و خود مقدمه‌ای خواندنی بر آن نوشته، از رومر خواهش کرده که برای این فیلم چاپلین نقدی بنویسد تا به کتاب نقدهای بازن بر فیلم‌های چاپلین اضافه شود.
بعد از خواندن مقالات بازن دربارة سینمای چاپلین، فیلم‌های این کُمدین و سینماگر بزرگ را جوری دیگر خواهیم دید و متوجه نکات ظریفی در این فیلم‌ها خواهیم شد که چه بسا پیش از خواندن مقالات بازن متوجه آنها نبوده باشیم.
کتاب چاپلین به روایت بازن با ترجمه و مقدمۀ محمدرضا شیخی در نشر چشمه منتشر شده است. این کتاب با پیوست‌هایی همراه است شامل زندگی‌نامۀ آندره بازن و اریک رومر، فیلمشناسی چارلی چاپلین و خلاصه‌ای از داستان فیلم‌هایی که در کتاب از آنها سخن رفته و نیز عکسهایی از زندگی شخصی چاپلین و فیلم‌هایی که نام‌شان در کتاب آمده است.
دربارة نویسندگان:
آندره بازن (1958 – 1918)، منتقد و نظریه‌پرداز فیلم و روزنامه‌نگار سینمایی فرانسوی و از بنیانگذاران نشریۀ کایه‌دوسینما.
اریک رومر (2010 – 1920)، کارگردان سینما، منتقد فیلم، روزنامه‌نگار، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی.
رتبۀ گودریدز: 98/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم