کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | تاریخ فلسفه: از آغاز تا امروز
تاریخ فلسفه: از آغاز تا امروز شابک: 9786220105442 544 صفحه 616 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 750 تاریخ فلسفه: آغاز امروز ویلیام ساهاکیان حمیدرضا بسحاق علوم انسانی فلسفه تاریخ

3,825,000 ریال 4,500,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ پنجم

تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز
روایتی از تاریخ فلسفۀ غرب، از طالس و دورة یونان باستان تا اگزیستانسیالیسم و فلسفۀ ژان پل سارتر. ویلیام ساهاکیان در کتاب «تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز» میراث فلسفی غرب را از آغاز تا نیمۀ اول قرن بیستم، به زبانی ساده و موجز و روایتی سرراست و بدون حشو و زوائد، شرح داده و چکیده‌ای از مهمترین مبانی نظری فیلسوفان گوناگون به دست داده است. زبان این کتاب به گونه‌ای است که نه فقط مخاطبان متخصص فلسفه، بلکه مخاطبان غیرمتخصص اما علاقه‌مند به این حوزه نیز می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از طریق آن با تاریخ فلسفه و فشرده‌ای از دیدگاه‌های مهم فلاسفۀ غرب آشنا شوند. این کتاب در کشورهای انگلیسی‌زبان و به‌خصوص در امریکا به عنوان کتاب درسی تدریس می‌شود. ساهاکیان در روایت خود از تاریخ فلسفه از موضع‌گیری شخصی پرهیز کرده و کوشیده است که روایتی بی‌طرفانه از اندیشه‌های مختلف و متنوع فلسفی به دست دهد.
کتاب شامل مقدمه و بیست و دو فصل است که عبارتند از: «مسئله‌ی ماده: فیلسوفان میلتوس»، «مسئله‌ی اینهمانی و تغییر: فلسفه‌های متضاد هراکلیتوس و الئاییان»، «مسئله‌ی انسان: از سوفیست‌ها تا افلاطون»، «فلسفه‌ی نظام‌مند: افلاطون و ارسطو»، «مسئله‌ی دین»، «مکتب مدرسی»، «فلسفه‌ی رنسانس»، «عقل‌گرایان قاره‌ای»، «تجربه‌گرایان انگلیسی»، «ایده‌آلیسم آلمانی»، «فایده‌گرایی انگلیسی»، «ناتورالیسم تکاملی»، «پوزیتیویسم کلاسیک»، «ماتریالیسم دیالکتیک»، «پراگماتیسم»، «ایده‌آلیسم و پرسونالیسم»، «نورئالیسم و رئالیسم انتقادی»، «پوزیتیویسم منطقی»، «فلسفه‌ی تحلیلی»، «مکتب نومدرسی و نوتومیسم»، «پدیدارشناسی» و «اگزیستانسیالیسم».
کتاب «تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز» با ترجمه و مقدمۀ حمیدرضا بُسحاق در نشر چشمه منتشر شده است.
دربارة نویسنده: ویلیام ساهاکیان (1986- 1922)، فیلسوف ارمنی – امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم