اعتراف به زندگی شابک: 9786002295767 504 صفحه 488 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 اعتراف زندگی پابلو نرودا احمد پوری علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

1,530,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ چهارم

اعتراف به زندگی: زندگی‌نامه‌ی شخصی
خودزندگی‌نامه‌ای شاعرانه از یکی از بزرگترین شاعران قرن بیستم. پابلو نرودا در کتاب اعتراف به زندگی از زندگی و خاطرات و سرگذشت خود سخن می‌گوید و از این طریق خواننده را به پیچ و خم جهان شاعرانه و سرچشمه‌های تخیل شعری‌اش می‌برد و تصویری به دست می‌دهد از زندگی غنی و تأملات ژرف شاعری بزرگ و زمینه پدیدآمدن شعرهایی که از ماندگارترین اشعار جهان‌اند. خاطرات پابلو نرودا البته خاطره‌نویسی در معنای کلاسیک آن نیست، بلکه یادهای یک شاعر از زندگی و روایت‌های شاعرانه او از چیزهاست. نرودا خود در آغاز این کتاب درباره شیوه خاطره‌نگاری‌اش و تفاوت میان روایت یک خاطره‌نویس و روایت یک شاعر از خاطراتش می‌نویسد: «در این خاطرات و بازآفرینی‌ها گاه این‌جا و آن‌جا خلئی است و گاه برخی فراموش شده‌اند چرا که زندگی همین است. درنگ‌هایی که برای رؤیا می‌کنیم یاری‌مان می‌دهد کار روزانه را دوام بیاوریم. بیشتر چیزهایی را که به خاطر آورده‌ام تیره‌و‌تار گشته‌اند و چون بلوری خُردشده با خاک یکسان شده‌اند.
آن‌چه که خاطره‌نویس به یاد می‌آورد با آن‌چه شاعر بازآفرینی می‌کند یکی نیست. خاطره‌نویس شاید کمتر زیسته باشد اما از رخدادها عکس گرفته است و آن‌ها را با توجهی خاص به جزئیات بازآفرینی می‌کند. شاعر اما درِ گالری پُر از اشباح را در برابرمان می‌گشاید که ارواح در آن با تاریک‌روشن‌های زمان خود می‌رقصند.»
کتاب اعتراف به زندگی، با عنوان فرعی زندگی‌نامه‌ی شخصی، با ترجمه و مقدمه احمد پوری در نشر چشمه منتشر شده است.
درباری نویسنده: پابلو نرودا (1973 – 1904)، شاعر و سیاستمدار شیلیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1971 میلادی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده