کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | داستایفسکی : جدال شک و ایمان
داستایفسکی : جدال شک و ایمان شابک: 9786008547426 408 صفحه 511 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 داستایفسکی جدال ایمان ادوارد هلت کار خشایار دیهیمی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

2,975,000 ریال 3,500,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ ششم

داستایفسکی، جدال شک و ایمان
تصویری از زندگی و آثار یکی از نویسندگان بزرگ قرن نوزدهم روسیه. ادوارد هَلِت کار در کتاب داستایفسکی: جدال شک و ایمان سرگذشت فیودور داستایفسکی را از کودکی تا پایان عمر او روایت می‌کند و ضمن روایت این سرگذشت به آثار و افکار او نیز می‌پردازد و مهمترین و مشهورترین آثار او را به ویژه به لحاظ مضمونی مرور و معرفی می‌کند. کوشش نویسنده در این کتاب این بوده است که اسناد معتبر مربوط به زندگی داستایفسکی را مبنای روایت خود قرار دهد و از افسانه‌پردازی درباره او و زندگی شخصی‌اش دوری کند و با کنار گذاشتن اسناد نامعتبر تا جای ممکن روایتی مستند از زندگی این نویسنده بزرگ به دست دهد.
کتاب بر اساس دوره‌های مختلف زندگی حرفه‌ای و شخصی داستایفسکی به چهار بخش تقسیم شده است با عنوانهای: «سالهای رشد»، «سالهای هیجان و جوشش»، «سالهای آفرینش» و «سالهای کامروایی».
در بخشی از کتاب درباره دلمشغولی‌های داستایفسکی در بیشتر آثار مهم او و مضامین اصلی آثاری که شاهکارهای او به حساب می‌آیند آمده است: «دلمشغولی داستایفسکی در بیشتر کتابهای مهمّش در وهله نخست مسائل زندگی و فلسفه است: در جنایت و مکافات ذهنش بیشتر درگیر معنای اخلاقیّات است؛ در ابله بیشتر درگیر آرمان اخلاقی است؛ در جن‌زدگان بیشتر درگیر رابطه اخلاق و سیاست و مذهب است؛ و در برادران کارامازوف بیشتر درگیر اصل و اساس مذهب است.»
داستایفسکی: جدال شک و ایمان با ترجمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: ادوارد هَلِت کار (1982 – 1892)، مورخ، روزنامه‌نگار، نظریه‌پرداز روابط بین‌الملل و روزنامه‌نگار انگلیسی.
رتبه گودریدز: 97/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده