کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | قصه هایی از خسرو و شیرین
قصه هایی از خسرو و شیرین شابک: 9786002530943 152 صفحه 168 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 هایی خسرو شیرین غلطططططططططططططط امین فقیری نوجوان نوجوان داستان نوجوان

825,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

به منظور آشنایی گروه‌های مختلف سنی با آثار ارزشمند و کهن زبان و ادبیات پارسی، نشر کتاب پارسه اقدام به تهیه مجموعه یکی بود یکی نبود کرده که در آن داستان‌ها بازآفرینی شده‌اند.
ما دارای متون داستانی غنی و بسیار ارشمندی هستیم که درک آن برای برخی از کسانی که تخصصی در ادبیات فارسی ندارند دشوار است. همانطور که در غرب بازآفرینی آثار کلاسیک رواج دارد، بازآفرینی متون ادبی ایرانی نیز از زمان قاجار آغاز شد ولی متاسفانه مستمر نبوده است. اینک نشر پارسه با در نظر گرفتن این نیاز فرهنگی، تلاش کرده تا متون ارزشمند کهن را به زبانی ساده‌تر در اختیار مخاطبان نوجوان علاقمند غیر متخصص بگذارد.
گفته می‌شود که نظامی، در سرودن منظومه خسرو و شیرین از خسر و شیرین فردوسی و ویس و رامین فخرالدین اسعد گرگانی تأثیر گرفته است. سرودن این منظومه بی‌بدیل شانزده سال طول کشیده است. این منظومه بیش از شش هزار بیت دارد. برخی باور دارند که این داستان فولکلور کرمانشاه بوده و چون مادر نظامی کرد بوده این داستان را می‌دانسته و چنین به نظم آورده است.
خسرو پرویز، شاهزاده‌ایست که از شاپور وصف شیرین را می‌شنود و ندیده عاشقش می‌شود. از سویی شاپور نیز نگاره خسرو را جایی می‌کشد که شیرین از آن رد می‌شد. شیرین نگاره را می‌بیند و یک دل نه صد دل عاشق خسرو می‌شود. پس از کشاکش بسیار در آخر این دو دلداده به هم می‌رسند و ...

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده