کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات روسیه | رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید..
رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید.. شابک: 9786002296986 192 صفحه 199 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده کشید.. گروهی از نویسندگان آبتین گلکار علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

1,062,500 ریال 1,250,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ بیست و سوم

رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید... (داستان‌هایی از نویسندگان معاصر روس)
ادبیات روسیه را در درجه اول با غولهای قرن نوزدهم مثل داستایوسکی و تالستوی و تورگنیف و گوگول و ... می‌شناسیم و در مرتبه بعدی با بعضی نویسندگان و شاعران بعد از انقلاب اکتبر و دورة روسیه شوروی. از ادبیات روسیه بعد از فروپاشی شوروی اما کمتر می‌دانیم، چون از نویسندگان این دوره آثار کمتری به فارسی ترجمه شده است. «رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید...» مجموعه نُه داستان از تعدادی از نویسندگان جدیدتر روسیه است، همراه با معرفی این نویسندگان. در این داستانها تصویری از اوضاع اجتماعی و فرهنگی روسیه در سالهای بعد از فروپاشی شوروی به دست داده شده است.
با خواندن این داستانها ضمن به دست آوردن شناختی از زندگی مردم عادی در روسیه این سالها با حال و هوا و سبک و سیاقی از داستان‌نویسی روسیه آشنا می‌شویم که متفاوت با حال و هوا و سبک و سیاق داستانهای کلاسیک قرن نوزدهمی و نیز داستانهای انقلابی‌ای است که داستان روسی بیشتر با آنها در ذهن‌مان نقش بسته است. داستانهایی که در این مجموعه می‌خوانید عبارتند از: «دختر بخارا» و «حیوان وحشی» از لودمیلا اولیتسکایا، «پالتوِ سیاه» از لودمیلا پتروشِفسکایا، «زن آدم‌کُش» از دینا روبینا، «حادثه‌ی خانوادگی» از آندری گلاسیموف، «نیکا» از ویکتور پِلِوین، «رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید...» و «وان‌گوگ» از میخاییل یلیزاروف و «آدم‌کُش و دوست کوچکش» از زاخار پریلِپین.
مجموعه داستان «رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید...» با ترجمه آبتین گلکار در نشر چشمه منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 3/21 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down