کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | به امید دیدار در آن دنیا
به امید دیدار در آن دنیا شابک: 9789642092628 500 صفحه 573 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 امید دیدار دنیا پی یر لومتر مهستی بحرینی علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

1,260,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ پنجم

به امید دیدار در آن دنیا
داستانی زیبا، جذاب و نیمه تاریخی که پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید. رمانی مرتبط با موضوع جنگ جهانی و پیامدهای آن که خواننده را با خود همراه می‌کند و از آن مهمتر با بیان وقایعش مخاطب را به تفکر وادار می‌کند. شخصیت‌های داستان از طبقات مختلفی انتخاب شده‌اندو از پایین‌ترین تا بالاترین طبقه جامعه فرانسه در داستان حضور دارند. سربازانی که سرگذشت پس از جنگ آنها به مراتب وحشتناک‌تر از جنگ است. یعنی پایان جنگی که شروعی فلاکت‌بار را برای سربازان رقم می‌زند. داستان بیشتر نگاهی نقادانه به موضوع جنگ دارد. بهتر است بدانید: داستان «به امید دیدار در آن دنیا» تا کنون برنده سه جایزه شده که مهمترین آنها جایزه ادبی «گنکور» بوده است.
در بخشی از کتاب آمده است:
«زن‌ها دنبال پسر یا شوهرشان می‌گشتند. دست‌ها را دراز کرده و عکس‌های آن‌ها را پیش آورده بودند. اما مگر آسان بود؟ سوزنی در انبار کاه. پدرها، البته اگر پدری بین جمعیت بود، عقب می‌ایستادند. همیشه زن‌ها بودند که تلاش می‌کردند، می‌پرسیدند و به مبارزه‌ی خاموش خود ادامه می‌دادند. هر روز صبح با ته‌مانده‌ای از امید بیدار می‌شدند تا آن را هم در طول روز از دست بدهند. مردها از مدت‌ها پیش دیگر به این حرف‌ها اعتقادی نداشتند. سربازها به پرسش‌ها پاسخ‌هایی مبهم می‌دادند و سر می‌جنباندند. همه‌ی عکس‌ها مثل هم بود..» داستان «به امید دیدار در آن دنیا» توسط «مهستی بحرینی» به فارسی ترجمه شده است.


درباره نویسنده: پی‌لیر لومتر( 1951 ) نویسنده فرانسوی صاحب اثر «سه روز و یک زندگی»، «دیدار به قیامت»

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده