کتاب | علوم انسانی | دین | زندگی معنوی | ذن هنر شادمانی
ذن هنر شادمانی شابک: 9786002535375 136 صفحه 152 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 شادمانی کریس پرنتیس مینا غرویان علوم انسانی دین زندگی معنوی

1,012,500 ریال 1,350,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

کتاب «ذن هنر شادمانی» نوشته «کریس پرنتیس»
Zen and the Art of Happiness
کتاب «ذن هنر شادمانی» نوشته «کریس پرنتیس» برای بهبود کیفیت زندگی نوشته شده است. «کریس پرنتیس» تلاش کرده تا موانع شادی را به خواننده نشان دهد و یادآوری کند که ما خودمان می‌توانیم برای برداشتن موانع تلاش کنیم. شادی شاید زودگذر باشد، اما اگر مرتب و مداوم اتفاق بیفتد مانند مغناطیس می‌شود که همه‌ی چیزها را به خود جذب خواهد کرد. البته این موضوعات بیشتر به نگرش فرد و کارما بستگی دارد. «ذِن» واژه‌ای ژاپنی است که مشتق شده از واژه سنسکریت «مراقبه» است. ذن را سفری اکتشافی و راهی برای زندگی دانسته‌اند که به هیچ دین و آیینی وابسته نیست. در واقع می‌توان ذن را تجربه زندگی در اینجا و اکنون هم نامگذاری کرد. با ذن می‌توان به درون خود سفر کرد و برای کشف ذات حقیقی تلاش نمود. اما گفته شده که ذن موضوعی گسترده است و نمی‌توان تنها به کلیت آن اشاره داشت. در کتاب «ذن هنر شادمانی» هم کریس پرنتیس گفته است: «نمی‌توان در این کتاب کوچک به کلیت آن پرداخت، اما در پی آن هستم تا بفهمم ما چگونه می‌توانیم به بهترین نحو از جوهر ذن، روش، و رویکردش استفاده کنیم تا به هدف شاد بودنمان برسیم.»
کتاب «ذن هنر شادمانی» نتیجه تجربه و مطالعات نویسنده درباره عقاید مردم مشرق زمین به خصوص اعتقادات بودا است. قابل ذکراست این اثر به بیش از 20 زبان در دنیا ترجمه شده است.
کتاب برای افرادی که به مطالعه کتاب‌های خودیاری و داشتن زندگی شاد علاقه‌مند هستند مناسب است.

درباره کتاب «ذن هنر شادمانی»
نویسنده در کتاب گاهی جملات و نکاتی را متذکر می‌شود که خلاف باورها و چیزهایی است که به ما در جامعه و خانواده آموزش داده‌اند. شاید گاهی مخالف با عقل هم باشد. اما او قصد دارد خواننده‌اش را با تغییراتی در عادت‌ها، برداشت‌ها و نگرش‌ها مواجه کند. در واقع کتاب برای عادت به شاد بودن افراد تلاش می‌کند. کتاب «ذن هنر شادمانی» می‌کوشد تا خواننده را کمک کند به درک قوانین بر جهان هستی دست یابد و از این طریق متوجه شود که چطور این قوانین بر زندگی خود ما اثر می‌گذارند. در واقع تمرکز ذهن یکی از ویژگی‌های ذن است که در کتاب بیان می‌شود و شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. کتاب پر از جملات تأکیدی است که در ذهن مخاطب بماند. نویسنده بیان می‌دارد: «پاسخ‌ها و راه‌حل‌ها بیرون از شما نیستند. همگیِ آن‌ها درون شمایند، درست در افکار شما و آماده کشف شدن و فهمیده شدن هستند.»
فهرست کتاب «ذن هنر شادمانی» عبارت است از : «شادی»، «راه»، «ما خود هر لحظه از آینده خویش را می‌نویسیم»، «تجربه نو»، «مسیر درون»، «شادی آگاهانه در عالم هستی چه چیزی حقیقت دارد»، «سازگاری یا تغییر»، «استرس و تصورات شما» «گذشته را شفا دهید» و «زیان کائنات».
در بخشی از کتاب «ذن هنر شادمانی» آمده است:
«ما موجودات قدرتمندی هستیم، آینده‌مان را با افکار و اعمال‌مان می‌سازیم. ما مکانیسمی هستیم که حیات با آن کنترل می‌شود و ما نیز هر نوع رویدادی را در زندگی‌مان با فلسفه شخصی‌مان کنترل می‌کنیم، چیزی که تعیین می‌کند چگونه به این رویدادها پاسخ بدهیم. هریک از ما فلسفه شخصی دارد، اما تعداد اندکی از ما برای خودشان این فلسفه شخصی را تعریف کرده‌اند. گرچه ممکن است که شما هرگز فلسفه شخصی خودتان را تعریف نکرده باشید اما همواره در زندگی‌تان بر طبق عقاید خودتان فعال بوده و رفتار کرده‌اید.» «بنابراین اعمال و رفتار آدم‌ها عموما براساس همین باورشان و بر طبق قانون طبیعی مسبب همان نتیجه هم شده‌اند. بعد هم می‌گویند: دیدی، همان طور شد که گفته بودم. آن‌ها نه تنها به تو این طور گفته‌اند بلکه به هر کسی و هر چیز دیگری هم همین را گفته‌اند، بنابراین همین‌طور هم شده است. اگر شما معتقدید چیزهایی که برایتان اتفاق می‌افتد بد است، در اصل دارید به روشی به حوادث واکنش نشان می‌دهید که سبب خواهد شد تا شما بیشتر من را شاد گردانید و همین ناشادی را که تجربه‌اش می‌کنید به صورتی آشکار می‌شود تا تأیید کند که آنچه را اتفاق افتاده واقعا بیداری بوده است. به این ترتیب، این همان نوع واکنش شما به حادثه است که ناشادی‌ها را تداوم می‌بخشد.»
درباره نویسنده کتاب «ذن هنر شادمانی»
کریس پرنتیس سال 1936 متولد شد. او یک نویسنده شناخته‌شده بین‌المللی است که تاکنون 15 کتاب نوشته است. از کتاب‌های پرنتیس می‌توان «الکل و اعتیاد درمانی»، «آنچه شما می‌خواهید، آنچه می‌خواهید داشته باشید»، و «ذن و هنر خوشبختی» را نام برد.

درباره ترجمه فارسی کتاب «ذن هنر شادمانی»
از کتاب «ذن هنر شادمانی» دو ترجمه به فارسی وجود دارد. «شهرام ایوب زاده» کتاب را با عنوان کتاب «ذن و هنر شادزیستن» ترجمه کرده است. ترجمه ایوب‌زاده توسط انتشارات گوتنبرگ منتشر شده است. ترجمه دیگر کتاب هم با عنوان «ذن هنر شادمانی» را «مینا غرویان» به فارسی برگردانده است. ترجمه غرویان را بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به عهده داشته است.
رتبه کتاب ذن هنر شادمانی در گودریدز: 4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down