کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | سفرنامه | نیم دانگ پیونگ یانگ
نیم دانگ پیونگ یانگ شابک: 9786003538566 344 صفحه 418 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 5000 دانگ پیونگ یانگ رضا امیرخانی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه سفرنامه

1,187,500 ریال 1,250,000 ریال

ناشر: افق

چاپ ششم

کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ» نوشته «رضا امیرخانی»
کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ» نوشته «رضا امیرخانی» مجموعه خاطرات نویسنده از سفر به کره‌شمالی است. امیرخانی در سفری سیاسی همراه با چند نفر دیگر به کره شمالی می‌رود. در این هیئت سیاسی (جمعیت موتلفه اسلامی) چند نفره او مواردی از سفر را برای خواننده بازگو می‌کند. همچنین یکبار دیگر نویسنده می‌تواند به همراه دو دوست به این کشور سفر کند. امیرخانی در«نیم دانگ پیونگ یانگ» پشت پرده بعضی از مسائل سیاسی در کره شمالی را تا حدودی به زبان ساده بازگو می‌کند. کره شمالی از عجیب‌ترین و مرموزترین نقاط در دنیاست که همه دوست دارند اطلاعی از آن به دست بیاورند. کتاب‌های بسیاری در این زمینه نوشته شده است و تا کنون چند خبرنگار بین المللی هم توانسته‌اند به کره شمالی بروند و پس از تحقیقاتی مشاهداتشان را چاپ کنند. اما همچنان دسترسی به بسیاری از اطلاعات این کشور همچنان مبهم مانده و افراد دوست دارند درباره ابهامات این کشور بیشتر بدانند. نداشتن اینترنت، نبود اتومبیل شخصی در مسیر فرودگاه تا هتل، نبود تابلوهای انگلیسی در شهر از مواردی است که نظر نویسنده را جلب کرده است. کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ» درباره کشور مرموز کره شمالی اطلاعاتی هرچند اندک را با زبانی ساده بازگو کرده است.
مروری بر کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ»
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «قبل از ما کنار پذیرش [هتل در پیونگ‌یانگ] چینی‌های هم‌سفرمان ایستاده‌اند.کاروانی آمده‌اند. شلوغ می‌کنند و خوش‌حالند. برای اولین بار متوجه تفاوت لباس‌های رنگارنگ چینی‌ها می‌شوم. (تازه خود چینی‌ها پوشش‌‌شان ساده است حالا می‌بینم که چه‌قدر در لباس‌های این‌جا رنگ کم می‌بینیم... سلیقه‌ی انتخاب رنگ چینیان معمولاً خیلی به دل نمی‌نشیند. اعتقاد چندانی گویا به هم‌آهنگی ندارند. می‌توانند با کت و شلوار خاکستری مثلاً کتانی سورمه‌ای بپوشند و پیراهن چهار‌خانه‌ی قرمز و زرد! اما باز بالاخره چهار قلم رنگ در پوشش‌شان هست. این‌جا فقط خاکستری می‌بینیم... در هتل صرافی نیست. داخل فروشگاه می‌شوم. کارت‌خوان برای ویزاکارت ندارند. هیچ قیمتی به وون نیست. یا به یوان چین است و یا به دلار و یورو…شکلاتی می‌گیرم و پنج دلار می‌دهد. باقی پول به‌م یوآن چین می‌دهد. می‌گویم وون کره‌ی شمالی می‌خواهم. متوجه نمی‌شود. خوب زبان نمی‌داند. به دخل‌ش اشاره می‌کنم. همه‌ی پول خرده‌ها را نشانم می‌دهد. همه چینی است…به عکس رهبران کبیر روی دیوار فروش‌گاه اشاره می‌کنم و می‌گویم پولی می‌خواهم که عکس آن‌ها روش باشد. دخترک فروشنده به عکس احترام می‌گذارد و به من می‌فهماند که چنین پولی ندارد.کارت ویزیت‌های مدیران، معمولاً یا ای‌میل ندارند یا ای‌میلی دارند از سایت‌های غیرمشهور چینی. جی‌میل اصلاً ندیدم و یاهو را فقط یک بار.»
درباره نویسنده کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ»
رضا امیرخانی نویسنده ایرانی در سال 1352 به دنیا آمد. تحصیلاتش را در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف گذراند. علاقه او به ادبیات از شبهای شعر انقلاب اسلامی در دوران دبیرستانش آغاز شده است. از اواخر دبیرستان هم نوشتن را شروع کرد و توانست رمان ارمیا را در سال 1374 منتشر کند.
او به گفته خودش از نویسندگان متعهد به انقلاب است. امیرخانی مدتی رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ایران بوده است. امیرخانی تاکنون توانسته دوبار به کره‌شمالی سفر کند. او خاطراتش از سفر به کره شمالی را درکتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ» جمع آوری کرده است. در سفر نخست او با افراد مهمی از حزب خلق کره دیدار و گفتگو کرده است.
آثار امیرخانی عبارتند از: «ارمیا»، «ناصر امنی»، «من او»، «ازبه»، «داستان سیستان»، «نشت نشا»، «بیوتن»، «سرلوحه‌ها؛ مجموعه یادداشت‌های پراکنده سال 1381 ـ1384»، «نفحات نفت»، «جانستان کابلستان»، «قیدار»، «ره‌ش» و «نیم دانگ پیونگ یانگ»
درباره چاپ و نشر کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ»
کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ» توسط نشر افق چاپ و منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down