کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | 52 پله تا ثروتمند شدن
52 پله تا ثروتمند شدن شابک: 9786002535931 212 صفحه 207 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 ثروتمند ناپلئون هیل حمید مشهدی رضا علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,162,500 ریال 1,550,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن»، اثر ناپلئون هیل
کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن»، با عنوان اصلی A Year of Growing Rich: 52 Steps to Achieving Life's Rewards، منتخبی است از مقالات ناپلئون هیل درباره رموز موفقیت. این مقالات از طرف بنیاد ناپلئون هیل انتخاب و ویرایش و در سال 1993 در قالب کتاب منتشر شده‌ است. مقاله‌ها براساس هفته‌های یک سال تنظیم شده‌اند و به این صورت خواننده گویی قرار است هفته به هفته در جهت دست‌یابی به قوانین موفقیت و به‌کاربردن این قوانین در زندگی خود گام بردارد و در پایان یک سال خود را آماده برای کسب موفقیت بیابد.
ناپلئون هیل در مقالات کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن»، همچون کتاب‌های دیگرش در زمینه خودیاری، رموز موفقیت و ثروتمند شدن را در پنجاه و دو فصل بیان می‌کند. او در این کتاب از عوامل و لوازم معنوی موفقیت و ثروت و از نقش مؤثر ذهنیت و طرز فکر انسان و نیز نوع روابط او با دیگران در رسیدن او به خواسته‌هایش سخن می‌گوید. به اعتقاد ناپلئون هیل برای دست‌یابی به موفقیت باید مثبت فکر کرد، به معنویات توجه داشت و نیز برای موفقیت دیگران کوشا بود و به دیگران کمک کرد.
تصویری که در کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن» از انسان موفق و ثروتمند ارائه شده تصویر انسانی مؤمن، منعطف، خلاق، مهربان، شوخ‌طبع، جسور و دارای اعتمادبه‌نفس است. ناپلئون هیل در این کتاب سعی دارد به مخاطبان خود بیاموزد که چگونه با استفاده از توانایی‌هایشان به چنین انسانی بدل شوند و پله‌های ثروت و موفقیت را گام‌ به گام بالا بروند.
«52 پله تا ثروتمند شدن» نه فقط درباره چگونه ثروتمند شدن، بلکه درباره راه‌های رسیدن به هر هدفی است که انسان به دنبال آن است.

مروری بر کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن»
کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن» از مقدمۀ ویراستار و پنجاه و دو فصل تشکیل شده است. ناپلئون هیل در هر یک از فصول این کتاب، با ارجاع به تجربه‌های افراد مشهوری که با به‌کارگیری رموز موفقیت به ثروت و توفیق دست یافته‌اند و نقل تجربه‌های این افراد، یکی از این رمزها را با خوانندگان خود در میان گذاشته است. او در این کتاب از تجربه‌های افرادی سخن می‌گوید که در دوران او نمادهای موفقیت و ثروت به حساب می‌آمده‌‌اند. او از مخترعانی چون ادیسون و فورد سخن می‌گوید که با پشتکار و استفاده درست از فکر و توانایی‌های خود و با تمرکز بر آنچه می‌خواسته‌اند، به اهداف خود دست یافته‌اند و با اختراعات خود دنیا را دگرگون کرده‌اند.
در کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن» اگرچه از ثروت به عنوان مهمترین معیار موفقیت سخن رفته، اما در عین حال تأکید شده است که ثروت تنها معیار موفقیت نیست. ناپلئون هیل موفقیت واقعی را در این می‌داند که انسان بداند کاری را خوب انجام داده و از آن رضایت داشته باشد. او در این باره آلبریت اینشتین را مثال می‌زند و می‌نویسد: «آلبرت اینشتین هرگز در طول عمر خود ثروت زیاد به دست نیاورد، ولی آیا کسی می‌تواند او را ناموفق به حساب آورد؟ اینشتین به اوج مهارت حرفه‌ای خود رسید و دنیا را تغییر داد، زیرا می‌دانست که چه می‌خواهد و برای رسیدن به هدف خود برنامه‌ریزی کرد.»
به اعتقاد ناپلئون هیل یکی از لوازم اصلی و ضروری دست‌یابی به موفقیت این است که انسان هدف خود را ابتدا به‌دقت مشخص و در ذهن خود ترسیم کند و آن‌گاه فکر خود را بر آن متمرکز کند و با اشتیاق و مثبت‌اندیشی و برنامه‌ریزی و نظم و انعطاف و جسارت و اعتماد‌به‌نفس به جانب آن گام بردارد. او همچنین تأکید می‌کند که که بدون جلب دوستی دیگران و بدون کمک به موفقیت انسان‌های دیگر نمی‌توان به موفقیت شخصی دست یافت و انسان باید راه‌هایی را برای موفقیت انتخاب کند که خیری هم برای دیگران داشته باشد و به حذف و نابودی دیگران نینجامد. ناپلئون هیل معنویت و ایمان مذهبی را نیز در رسیدن به موفقیت ضروری می‌داند.
عنوان‌های بعضی از فصل‌های کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن» عبارتند از: «موفقیت بادآورده نیست»، «یاد بگیرید که چگونه زندگی خود را کنترل کنید»، «برای رسیدن به موفقیت، در خود ایجاد انگیزه کنید»، «چرا بعضی‌ها موفق می‌شوند و بعضی دیگر، نه؟!»، «قدرت، از درون کشمکش و مبارزه ریشه می‌گیرد»، «صداقت»، «امیدواری»، «شکیبایی»، «انعطاف‌پذیری»، «اشتیاق»، «از جاذبه‌های شخصی خود بهره ببرید»، «حس شوخ‌طبعی خود را قوی‌تر کنید»، «استفاده از فن نمایش»، «از خلاقیت فردی خود استفاده کنید»، «به دیگران کمک کنید»، «زندگی خود را با زندگی دیگران هماهنگ کنید»، «از کمک‌های دیگران استقبال کنید»، «با گروه خود همکاری کنید»، «فروتنی»، «شرایط ذهنی مثبت داشته باشیم»، «خوش‌بین باشید»، «ارزش تفکر مثبت»، «بگذارید عادت‌ها به شما خدمت کنند»، «به‌درستی اندیشه کنید»، «تمرکز»، «پیشرفت، به ذهنی باز و فراخ نیاز دارد»، «از شکست‌ها درس بگیریم»، «اشتباهات فرزندانمان را پایان دهیم»، «هر روز خدا را شکر کنید»، «قناعت» و «قدرت ایمان».
کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن» با ترجمه و مقدمۀ حمید مشهدی‌رضا در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

درباره ناپلئون هیل، نویسنده کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن»
ناپلئون هیل (Napoleon Hill)، متولد 1883 و درگذشته به سال 1970، نویسنده کتاب‌های انگیزشی و خودیاری، روزنامه‌نگار و سخنران امریکایی بود. هیل در خانواده‌ای فقیر متولد شد و کودکی دشواری داشت. مادرش را در نُه سالگی از دست داد و پدرش نیز به تربیت او توجهی نداشت. ناپلئون به پسری شرور و خشن بدل شد، به حدی که جسی جیمز، یاغی و خلافکار معروف امریکایی که بعد از مرگش به یکی از اسطوره‌ها و نمادهای غرب وحشی بدل شد و زندگی‌اش دستمایۀ فیلم و ترانه و رمان قرار گرفت، الگو و بُتِ او بود. اما استعداد هیل در نویسندگی و داستان‌پردازی سرنوشت او را دگرگون کرد. به یُمنِ همین استعداد، کار خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سیزده سالگی شروع کرد. در همین دورانِ روزنامه‌نگاری بود که با مصاحبه با افراد ثروتمند و موفق، مواد خام کتاب‌هایش درباره رموز موفقیت و کسب ثروت را فراهم کرد و به یکی از نویسندگان پیشگام و مطرح و پرفروش کتاب‌های انگیزشی و خودیاری بدل شد. «بیندیشید و ثروتمند شوید» از معروف‌ترین کتاب‌های او در این زمینه و از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاری است. هیل مدتی نیز مشاور فرانکلین روزولت، رییس جمهور امریکا بود.
از کتاب‌های ناپلئون هیل که به فارسی ترجمه شده می‌توان به «بیندیشید و ثروتمند شوید»، «برنامه اقدام مثبت»، ««با آرامش ذهن به ثروت برسید»، «جاده موفقیت»، «نردبان جادویی برای رسیدن به موفقیت»، «دینامیت موفقیت» و «غلبه بر شیطان» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده