کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | سان تزو و ماکیاولی
سان تزو و ماکیاولی شابک: 9786002535351 152 صفحه 220 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 ماکیاولی مایکل اسلوان مهدیه چراغیان علوم انسانی روانشناسی موفقیت

825,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

کتاب «سان تزو و ماکیاولی» نوشته «مایکل اسلوان»
اصول موفقیت و رهبری برای دنیای مدرن
Sun Tzu & Machiavelli Success And Leadership Principles
کتاب «سان تزو و ماکیاولی» نوشته «مایکل اسلوان» در حوزه مدیریت به شما کمک و یاری می‌‌رساند. با پیشرفت تکنولوژی و ابزار‌های مدرن امروزی، اگرچه زندگی بهتر و راحت‌تر در اختیار انسان است اما موفقیت و جنگ در مدیریت و کارها نیز، تنگاتنگ پیش می‌روند. موفقیت در دنیای مدرن ساده نیست. بعضی روش‌ها که موفقیت آمیز و پیروز هستند؛ در مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند و شیوه‌ دیگری جایگزین آنها می‌شود که تازه و جدید باشد. مدیریت غلط و سیاست‌گذاری‌های اشتباه، گاهی سبب این اتفاقات و پیشامدها هستند. «مایکل اسلوان» به دنبال برطرف کردن این ضعف‌های جدید در کتاب‌های کهن است. کتاب‌هایی که با عمق بیشتری مسائل را تحلیل و بررسی کرده‌اند. او از پیشینه «سان تزو» در مقدمه کتابش مواردی را بازگو می‌کند و به کتاب «هنر جنگ» تزو می‌پردازد، تا نشان دهد چگونه می‌توان پیروز شد. همچنین در ادامه صحبت‌هایش به کتاب «شهریار» نوشته ماکیاولی اشاره می‌کند. او عقیده دارد: کتاب ماکیاولی رساله‌ای سیاسی است که فقط برای فرمانروایی و مدیریت نوشته نشده بلکه به عنوان مکتبی سیاسی قابل بحث و بررسی است. «اسلوان» مخاطبش را برای یادگیری اصول پیروزی آماده می‌کند. او با امیدواری بسیار به خواننده می‌گوید، برای یادگیری روش‌های موفقی که آنها را به اهدافشان نزدیک کند، آماده باشند و کتاب را مطالعه کنند. «مایکل اسلوان» در نقل قولی از «سان تزو» آورده است: «اصول اخلاقی باعث می‌شود مردم در هماهنگی کامل و بی‌هیچ ترس و دلسردی با رهبر یا فرمانده خود قدم بردارند.» کتاب «سان تزو و ماکیاولی» برای افراد علاقه‌مند در زمینه مدیریت با کیفیت، همچنین مدیران مناسب و سودمند است.
مروری بر کتاب «سان تزو و ماکیاولی»
کتاب «سان تزو و ماکیاولی» علاوه بر مقدمه، دارای 12 بخش کوتاه و مفید است. در قسمت‌های ابتدایی کتاب، نویسنده با استناد به «سان تزو» سازو کارهای دنیای مدرن را بررسی می‌کند. سپس دوره آموزشی از دیدگاه او را بازگو می‌کند و توضیحاتی به خواننده می‌دهد. «مایکل اسلوان» پس از جمع‌بندی «سان تزو» مقدمه و پیشنهادات «ماکیاولی» را بیان می‌کند. سپس نویسنده از ماکیاولی درباره مدیریت و حفظ ارزش‌های اخلاقی مدیریت، مطلبی مفید ارائه می‌دهد. فهرست عناوین کتاب عبارتند از: دانش اقتدار می‌آورد، پنج شاخص یک جنگ، استراتژی‌های زندگی، تاکتیک‌های سان تزو و کاربرد آن در دنیای مدرن، پنج اشتباه، دوره آموزشی رهبری مدرن از دیدگاه سان تزو، پنج شاخص پیروزی، مقدمه‌ای بر ماکیاولی، توصیه ماکیاولی دوره مدیریت ماکیاولی، چگونه سیاست‌های اداری را حفظ کنیم و فرومایگی اخلاقی ماکیاولی.
در بخشی از کتاب «سان تزو و ماکیاولی» می‌خوانیم: «در مبارزه، تنها فردی که می‌تواند به راستی نیروهای خویش را به سوی پیروزی رهنمون کند، سپهدار است، کسی که او را فرمانده می‌نامیم. فرمانده، فردی عاقل و صبور است. او در گفتار خویش صادق است، همانی را می‌گوید که منظورش است و مقصود همانی است که می‌گوید. وی رئوف است و می‌داند که باید از افراد زیردست خود مراقبت کند و تمایلی به ستمگری ندارد. وی با شهامت و قوی است، از این‌رو سربازانش می‌توانند ببینند که او چه جنگجوی فاخری است و او را سرمشق قرار دهند. علاوه بر این، دقیق است، کسی است که از سربازان رفتاری برجسته می‌خواهد و آنها را به اطاعت از دستورات وا می‌دارد.»
درباره نویسنده کتاب «سان تزو و ماکیاولی»
«مایکل اسلون» تهیه کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. مایکل در 14 اکتبر سال 1946 متولد شد. او یک مجموعه تلویزیونی مشهور با نام The Master and The Equalizer ساخته که سبب شهرتش شده است. مایکل اسلون فیلمنامه Star Fleet را برای انگلیسی زبانان اقتباس کرده است. نخستین‌بار لوئیس المان و خدمه او ترجمه‌ای بسیار واقعی از سری محصولات جین پروداکشن را ارسال کردند، بنابراین المان برای اقتباس فیلمنامه در صفحات انگلیسی می‌خواست از مهارت‌های اسلون بهره ببرد. اسلون بود که اصطلاحاتی مانند پارسک، شبه نظامی و سرعت کوانتوم را در ترجمه فیلمنامه نوشت.
درباره ترجمه فارسی کتاب «سان تزو و ماکیاولی»
کتاب «سان تزو و ماکیاولی» با عنوان فرعی «اصول موفقیت و رهبری برای دنیای مدرن» توسط «مهدیه چراغیان» به فارسی برگردانده شده است. چاپ و نشر کتاب را بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به عهده داشته است.
رتبه کتاب «سان تزو و ماکیاولی» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم