کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | فهرست مهمانان
فهرست مهمانان شابک: 9786226652650 328 صفحه تیراژ: 1000 فهرست مهمانان لوسی فولی محدثه احمدی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

1,393,000 ریال 1,990,000 ریال

ناشر: نون

چاپ شانزدهم

کتاب «فهرست مهمانان» اثر لوسی فولی، ترجمه‌ی محدثه احمدی، نشر نون
داستانی نفس‌گیر در ژانر تریلر که در آن فاجعه جایی سر می‌رسد که اصلا انتظارش نمی‌رود. کتاب «فهرست مهمانان» رمانی است نوشته لوسی فولی، از نویسندگان امروز بریتانیایی، که داستانی‌ پیش‌بینی‌ناپذیر و معمایی دارد.
چگونه یک مهمانی پرشکوه و مراسم ازدواج به فاجعه‌ای غیرقابل‌باور ختم می‌شود؟ لوسی فولی در کتاب «فهرست مهمانان» با طرح گره‌ها و معماهایی که یکی پس از دیگری از راه می‌رسند ما را به ضیافت شکار و مهمانی مرگ برده است.
کتاب «فهرست مهمانان» اولین‌بار در سال 2020 منتشر شد و شهرت زیادی برای نویسنده‌اش به همراه آورد. این رمان به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و خوانندگانی بسیار داشته است.
رمان «فهرست مهمانان» پس از انتشار در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز و واشنگتن پست قرار گرفت.

مروری بر کتاب «فهرست مهمانان»
رمان «فهرست مهمانان» در زمان و مکانی آغاز می‌شود که گره اصلی داستان مربوط به آن است. شب عروسی است و همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود تا اینکه برق قطع می‌شود. قطع شدن برق و تاریکی فضا با طوفان شدیدی که آن شب می‌وزد همراه می‌شود و شرایطی نامناسب در ضیافت مجلل عروسی به وجود می‌آید: «در یک چشم‌ به‌ هم‌زدن، همه جا تاریک می‌شود. گروه موسیقی دست از نواختن می‌کشد. داخل خیمه، مهمانان جیغ می‌کشند و به یکدیگر می‌چسبند. نور شمع‌های روی میز تنها افراد را سردرگم‌تر می‌کند و روی دیوار خیمه سایه می‌سازد. نمی‌توان کسی را دید یا حرفی را شنید، چون به‌جز صدای مهمانان، باد به‌شکلی جنون‌آمیز، زوزه می‌کشد.»
تاریکی و صدای باد باعث وحشت مهمانان شده است. انگار این طوفانی است که با مهمانان خصومتی شخصی دارد و همه خشمش را برای آنها جمع کرده است. برق چندین بار در طول مهمانی قطع می‌شود. شاید طوفان موجب قطعی برق شده است اما هرچه هست کم‌کم همه ترسیده‌اند چرا که انگار این تاریکی نیتی شوم دارد. شاید در تاریکی و با صدای رعب‌آور طوفان اتفاقی غیرمنتظره در راه است. به هرحال دوباره چراغ‌ها روشن میشود و مهمان‌ها ترس و تاریکی را فراموش می‌کنند و سعی می‌کنند از ادامه شب لذت ببرند. لوسی فولی در همان فصل ابتدایی رمان «فهرست مهمانان» با ترسیم این شرایط خیلی زود ما را به دل واقعه می‌کشد.
فاجعه اصلی در داستان «فهرست مهمانان» زمان بریدن کیک مهمانی رخ می‌دهد. از قبل قرار بوده که بریدن کیک با تشریفاتی ویژه همراه باشد اما درست در همین جاست که ناگهان یک اتفاق همه چیز را به هم می‌ریزد و معلوم می‌شود ترسی که پیش از این میان مهمانان وجود داشت چندان عجیب هم نبوده است: «وسط خیمه، کیک بزرگی قرار دارد. تمام طول روز، صحیح و سالم جلوی مهمانان نشسته بود و رگه‌های شکری آن زیر نور برق می‌زد. ولی فقط چند دقیقه قبل از رفتن برق، مهمان‌ها دور کیک جمع شدند تا بریدن تشریفاتی‌اش را تماشا کنند. حالا، اعماق قسمت اسفنجی و قرمز کیک، با دهانی باز، نگاهشان می‌کند.
بعد، صدای جدیدی از بیرون به گوش می‌رسد. اول، آن را با صدای باد اشتباه می‌گیرند، ولی صدا اوج می‌گیرد و جایی برای اشتباه باقی نمی‌گذارد. مهمان‌ها سر جا خشکشان می‌زند. به هم زل می‌زنند. ناگهان، دوباره، وحشت می‌کنند، حتی بیشتر از زمانی که برق رفت. همگی این صدا را می‌شناسند: صدای جیغی وحشت‌زده.»
حال دیگر شکی نیست که فاجعه‌ای در میان جشن عروسی رخ داده است. جنازه‌‌ای در مهمانی پیدا می‌شود و جریان عادی یک عروسی را به فاجعه‌ای تمام‌عیار تبدیل می‌کند. اینکه آیا قاتلی در میان مهمانان حضور دارد یا این مرگ دلیل دیگری داشته است نکته‌ای است که با خواندن ادامه رمان «فهرست مهمانان» به آن پی می‌بریم.
همان‌طور که اشاره شد رمان «فهرست مهمانان» از لحظه اکنون و جشن عروسی آغاز می‌کند. رمان در بخش بعدی یک روز عقب‌تر می‌رود و به برنامه‌ریزی و چگونگی تشریفات مهمانی می‌پردازد. این که چگونه همه چیز با دقت و ظرافت آماده شده و همه تمام تلاش‌شان را کرده‌اند تا همه چیز به بهترین شکلی پیش برود. داماد یک چهره مشهور تلویزیونی است و به این خاطر مراسم عروسی‌اش مراسمی ویژه، مفصل و درست برنامه‌ریزی شده است. اما چگونه ممکن است یک جسد در این عروسی پیدا شود؟
آنچه مسئله را در ماجرای رمان «فهرست مهمانان» پیچیده‌تر می‌کند این است که پس از ماجرای پیدا شدن یک جسد در وسط مهمانی عروسی اتفاقات دیگری هم رخ می‌دهد و کم‌کم رازها و اسرار پنهان مهمانان آشکار می‌شود و آنچه تا پیش از این پنهان بود به یکباره عیان می‌شود.
کتاب «فهرست مهمانان» رمانی جنایی است با داستانی پرکشش که خواننده را قدم به قدم با خود همراه می‌کند. علاقه‌مندان به داستان‌های معمایی و جنایی از خواندن کتاب «فهرست مهمانان» لذت زیادی خواهند برد چرا که این رمان در زمان انتشارش تا مد‌ت‌ها در لیست آثار پرفروش قرار داشت و با استقبالی گسترده روبرو شده بود.

درباره لوسی فولی نویسنده کتاب «فهرست مهمانان»
لوسی فولی، نویسنده معاصر اهل انگلستان است که در سال 1986 متولد شده است. او تاکنون چندین رمان منتشر کرده که اغلب مربوط به ژانرهای معمایی یا تاریخی‌اند. لوسی فولی در رشته ادبیات انگلیسی درس خوانده و پیش از آنکه به عنوان رمان‌نویس مطرح شود ویراستار آثار داستانی بوده است. اولین رمان او در سال 2015 به چاپ رسید. برخی آثار این نویسنده بریتانیایی در شمار کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار داشته‌اند. «آپارتمان پاریس» و «مهمانی شکار» رمان‌های دیگری از لوسی فولی هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

درباره ترجمه کتاب «فهرست مهمانان»
کتاب «فهرست مهمانان» با ترجمه محدثه احمدی در نشر نون منتشر شده است.
محدثه احمدی، متولد 1373، مترجم معاصر ایرانی است که عمدتا آثاری در زمینه‌های داستانی و روان‌شناسی به فارسی برگردانده است. «دختران بی‌پروا»، «اگزیستانسیالیسم و عشق رمانتیک»، «هم‌خون» و «رنگ عدالت» برخی از ترجمه‌های محدثه احمدی هستند.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده