کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | زنانی که جهان را بهتر کردند
زنانی که جهان را بهتر کردند شابک: 9786004902090 128 صفحه 236 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3300 زنانی جهان بهتر کردند جولیا آدامز محمد کریمی نوجوان نوجوان داستان نوجوان

1,530,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ سوم

کتاب «زنانی که جهان را بهتر کردند» نوشته جولیا آدامیز
101 Awesome Women Who Changed Our World

علاقه‌مندان و دوستداران مطالعه که سن شما بیشتر از 7 سال است، کتاب «زنانی که جهان را بهتر کردند» نوشته جولیا آدامیز یک پیشنهاد جذاب و خواندنی برای شما عزیزان است. کتاب، داستانی جالب و خواندنی‌‌ از 101 زن که جهان را تغییر داده‌اند را بازگو می‌کند. زنان نامبرده در کتاب، از چند گوشۀ جهان با ملیت‌ها و سنین مختلف هستند که با تصاویری برای کودکان گردآوری شده است.
کتاب «زنانی که جهان را بهتر کردند» برای 7 تا 12 ساله‌ها مناسب و مفید است.
مروری بر کتاب «زنانی که جهان را بهتر کردند»
کتاب به چهار دسته تقسیم می‌شود. یک قسمت مربوط به «رهبران و فعالان» و دیگری به دانشمندان و مخترعان می‌پردازد. «هنرمندان و نویسندگان» و «ورزشکاران و ماجراجویان» هم دو قسمت دیگر کتاب هستند.
بعضی زنان که نامشان در لیست‌های گوناگون آورده شده است برای بسیاری شناخته شده هستند و کودکان و نوجوانان شاید بارها آنها را در تلویزیون دیده باشند. اما زنان زیادی هم هستند که درباره آنها چیزی نمی‌دانیم و کتاب ما را با کارهای خلاق و تلاش و کوشش آنها آشنا می‌کند. برای زنانی که نامشان در کتاب آورده شده شرح حال مختصری آمده است و سپس اطلاعات و یا حقایق بسیار جالبی دربارۀ آنان بیان می‌شود.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
وقتی آنگلا مرکل (با نام اصلی آنگلا دوروتا کاسنر) به دنیا آمد، آلمان به دو کشور تقسیم شده بود: آلمان غربی و جمهوری دموکراتیک آلمان، وقتی والدین آنگلا از هامبورگ در آلمان غربی به آلمان دموکراتیک مهاجرات کردند، آنگلا نوزاد بود. او آنجا بزرگ شد و تحصیل کرد.
درست پس از خراب شدن دیوار برلین در سال 1989، آنگلا به اتحادیۀ دموکراتیک مسیحیان پیوست. او می‌خواست آلمان متحد و جدید را شکل دهد. در سال 2000 او رئیس اتحادیۀ دموکراتیک و سپس در سال 2005، اولین صدراعظم (رئیس دولت) زن آلمان شد. چندین بار انتخاب مجدد آنگلا، دورۀ زمامداری او را تبدیل به طولانی‌ترین دورۀ زمامداری رؤسای دولت‌ها در میان کشورهای اتحادیۀ اروپا تبدیل کرد. هیلاری کلینتون او را «مهم‌ترین رهبر در جهان آزاد» می‌داند.
درباره نویسنده کتاب «زنانی که جهان را بهتر کردند»
جولیا پاتر آدامز جامعه‌شناس آمریکایی است. آدامز در حوزۀ جامعه‌شناسی مقایسه‌ای و تاریخی فعالیت می‌کند. او استاد جامعه‌شناسی و مطالعات بین‌المللی و منطقه‌ای و رئیس کالج گریس هاپر، ییل است. وی تحقیقاتی درباره دولت‌سازی، جنسیت و خانواده، نظریه و دانش اجتماعی، سیاست مدرن اروپا و استعمار و امپراتوری انجام داده است. جولیا آدامز اکنون بر جامعه‌شناسی تاریخی روابط آژانس و مدرنیته، جنسیت، نژاد و نمایش دانش آکادمیک در ویکی‌پدیا و دیگر سیسم عامل‌های دیجیتال کار می‌کند. آدامز همچنین مدیر YaleCHESS (مرکز تحقیقات تاریخی و علوم اجتماعی) است و در هیئت مدیره کالج رید حضور دارد.
درباره ترجمه فارسی کتاب «زنانی که جهان را بهتر کردند»
کتاب «زنانی که جهان را بهتر کردند» را محمد کریمی برای کودکان و نوجوانان دوستدرا مطالعه به فارسی ترجمه کرده است. انتشارات فرهنگ نشرنو کتاب حاضر را چاپ و نتشر کرده است.
رتبه کتاب «زنانی که جهان را بهتر کردند» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down