کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | سه گانه افسانه های گریم 2: آیینه جادویی کجاست
سه گانه افسانه های گریم 2: آیینه جادویی کجاست شابک: 9786002533388 352 صفحه 297 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 گانه افسانه گریم آیینه جادویی کجاست آدام گیدویتز رقیه بهشتی نوجوان نوجوان داستان نوجوان

1,237,500 ریال 1,650,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

سه گانه افسانه‌‌‌های گریم 2: آینه جادویی کجاست
در آغاز قرن نوزدهم دو برادر آلمانی به نام‌های یاکوب و ویلهلم گریم مجموعه‌ای از افسانه‌های پریان را گردآوری کردند و با نوشتن این افسانه‌ها بخش مهمی از فرهنگ عامه را از خطر فراموشی و نابودی نجات دادند. میراثی که این دو برادر به جا گذاشتند امروزه در سراسر جهان به صورت‌های مختلف، از جمله به صورت فیلم‌های انیمیشن، دست‌به‌دست می‌شود. «هانسل و گرتل»، «سیندرلا»، «سفیدبرفی»، «شنل‌قرمزی» و «زیبای خفته» از جمله افسانه‌های مشهور برادران گریم هستند.
آدام گیدویتز در کتاب سه جلدی «سه گانه افسانه‌های گریم» با اقتباس از این افسانه‌ها جانی تازه در آن‌ها دمیده است. گیدویتز در این مجموعه افسانه‌هایی از برادران گریم را انتخاب کرده و به آن‌ها خط و ربطی نو داده است تا برای مخاطب امروزی جذاب بشوند. او گاهی نقل قصه را متوقف می‌کند و با شوخ‌طبعی نکاتی را با بچه‌ها در میان می‌گذارد و باز بر سرِ قصه می‌شود.
«آینه جادویی کجاست» دومین کتابِ این سه گانه است. گیدویتز در این کتاب، علاوه بر افسانه‌های برادران گریم، از داستان‌ها و افسانه‌ها و اشعاری از دیگران نیز الهام گرفته و با ترکیب عناصری از آن‌ها با یکدیگر داستان خودش را ساخته و پرداخته است. «پادشاه قورباغه و هانریش آهنین»، «سه هیزم‌شکن» و «سفیدبرفی» از برادران گریم، «لباس جدید امپراتور» از هانس کریستین آندرسن و «جک و لوبیای سحرآمیز» از جوزف جاکوب از جمله افسانه‌ها و قصه‌هایی هستند که گیدویتز در این کتاب از آن‌ها الهام گرفته است.
«آینه جادویی کجاست» با ترجمه رقیه بهشتی در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
درباره نویسنده: آدام گیدویتز (- 1982)، نویسنده امریکایی ادبیات کودکان.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم