کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | سبک زندگی | استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی
استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی شابک: 9786002537263 304 صفحه 265 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 استعداد نافرمانی شکستن قوانین زندگی فرانسسکا جینو یاسمین شاکری علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

1,687,500 ریال 2,250,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ پنجم

کتاب «استعدادِ نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی»، اثر فرانسسکا جینو
آیا نافرمانی و قانون‌شکنی همیشه امری مذموم و ناپسند و آسیب‌زا و مخرب است؟ فرانسسکا جینو در کتاب «استعدادِ نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی» معتقد است که چنین نیست و از قضا استعداد نافرمانی در مواردی می‌تواند منجر به خلاقیت و بهتر انجام شدن کارها و موفقیت در کسب‌وکار و در زندگی بشود. «استعدادِ نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی»، با عنوان اصلی Rebel Talent: Why it Pays to Break the Rules at Work and in Life، کتابی است انگیزشی که به زبانی شیرین و جذاب و با نقل حکایت‌هایی واقعی در باب وجوه مثبت نافرمانی، از مواهب نافرمانی و قانون‌شکنی سخن می‌گوید. فرانسسکا جینو در کتاب «استعدادِ نافرمانی» تأثیر مثبت نافرمانی در رونق کسب‌وکار را نشان می‌دهد و ماجرای کسب‌وکارهایی را روایت می‌کند که بنیانگذارانشان با شکستن قواعد و رسوم و عادت‌های دست‌وپاگیری که مانع پیشرفت هستند و انجام کارهای خلاقانه و خلاف عُرف توانسته‌اند به توفیق دست یابند و مشتری جذب کنند. او در این کتاب ما را با خود به سفر در دنیای نافرمان‌های خلاقی می‌برد که با نافرمانی به موفقیت رسیده‌اند، چون توانسته‌اند استعداد نافرمانی خود را در مسیری سازنده و نه در جهت تخریب به‌کار اندازند. جینو در «استعدادِ نافرمانی» حین سفر به دنیای نافرمان‌ها به ما می‌آموزد که از شکستن عادت‌ها و رسوم فرسوده و بازدارنده نهراسیم. او در این کتاب روش استفاده سازنده از استعدادِ نافرمانی را با ما در میان می‌گذارد.
متن اصلی کتاب «استعدادِ نافرمانی» نخستین بار در سال 2018 منتشر شده است.
مروری بر کتاب «استعدادِ نافرمانی»
فرانسسکا جینو در کتاب «استعدادِ نافرمانی» بحث خود در باب نافرمانی و مواهب آن را با نقل حکایتی در باب نقشِ سازنده نافرمانی در یکی از رستوران‌های معروف و درجۀ یک جهان آغاز می‌کند؛ رستورانی موفق در ایتالیا که از قواعد معمول در رستوران‌های لوکس تبعیت نمی‌کند و رسوم عجیب و غریب و نامتعارف خاص خود را دارد. فرانسسکا جینو تعریف می‌کند که چگونه آشنایی با این رستوران، که مالک سنت‌شکنِ آن مُبدعِ روش‌هایی نو در آشپزی و سِرو غذاست، او را به کشف ارتباطی میان نافرمانی و عشق به کار رسانده است؛ ارتباطی که شاید در نگاه متعارف عجیب و حتی محال به نظر آید. اما موضوع کتاب «استعدادِ نافرمانی» دقیقاً بحث در باب چندوچون همین ارتباط است و درباره اینکه نافرمانی فقط جنبه‌های منفی ندارد و اتفاقاً می‌تواند مثبت و سازنده باشد. فرانسسکا جینو در «استعداد نافرمانی» از جنبۀ مثبت و سازنده نافرمانی می‌گوید. او معتقد است که استعداد نافرمانی از پنج عنصر تشکیل شده که عبارتند از: نوآوری، کنجکاوی، وسعت دید، تنوع و راستین بودن. او در بخش‌های مختلف کتاب «استعدادِ نافرمانی» به بررسی هر یک از این عناصر می‌پردازد تا به ما بیاموزد چگونه می‌توان با آمیختن این عناصر به ترکیبی دست یافت که ما را در کار و زندگی به پیشرفت و موفقیت برساند. جینو نمونه‌هایی از نافرمانی‌های موفق و خلاقانه در کسب‌وکارهای مختلف را نقل می‌کند تا نشان دهد نافرمانی در عمل چه پیشرفت‌هایی را در مشاغل مختلف سبب شده است. در کتاب «استعدادِ نافرمانی» همراه فرانسسکا جینو به جاهای مختلفی، از یک فست‌فود زنجیره‌ای در تنسی با هات‌داگی عظیم‌الجثه بر پشت‌بامش تا اولین کارخانۀ تولید دستگاه تایپ ایتالیا در دامنۀ کوه‌های آلپ و هتل‌های درجه یک و مزارع گوجه فرنگی و استودیوهای فیلم‌های هالیوودی و...، سفر می‌کنیم تا با مصداق‌هایی از نافرمانی‌های موفق و مثبت آشنا شویم. فرانسسکا جینو در کتاب «استعدادِ نافرمانی» هشت اصل مهمی را که آدم‌های نافرمان از آنها پیروی می‌کنند با ما در میان می‌گذارد، چون معتقد است که با یادگیری آن‌ها می‌توانیم به نافرمان‌هایی مثبت و سازنده تبدیل شویم و تغییراتی مثبت را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود پدید آوریم.
کتاب «استعدادِ نافرمانی» از دوازده بخش تشکیل شده که عبارتند از: «مقدمه؛ راه بیفت!»، «ناپلئون و هودی؛ پارادوکس موقعیت نافرمانی»، «سگی به اسم گرمایی؛ استعداد نوآوری»، «فیل ناپدید می‌شود؛ استعداد کنجکاوی»، «رودخانۀ هادسون، باند فرود است؛ استعداد وسعت دید»، «حقایق ناخوشایند؛ استعداد تنوع»، «استعداد راستین بودن؛ مربی چیکز سرود ملی می‌خواند»، «راز داستان؛ قدرت دگرگون‌کننده دلبستگی»، «تبدیل شدن به یک رهبر نافرمان؛ ریش‌سیاه، مسطح بودن و هشت اصل رهبر نافرمان»، «خاتمه؛ ریزوتوی کاچو و فلفل»، «سخن آخر؛ اقدام به نافرمانی».
کتاب «استعدادِ نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی» با ترجمۀ یاسمین شاکری در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
درباره فرانسسکا جینو، نویسنده کتاب «استعدادِ نافرمانی»
فرانسسکا جینو ( Francesca Gino)، متولد 1978، رفتارشناس و پژوهشگر ایتالیایی – امریکایی و استاد مدرسۀ کسب‌وکار دانشگاه هاروارد است. او با مدرسۀ حقوق و مدرسۀ کندی دانشگاه هاروارد نیز همکاری می‌کند و به شرکت‌هایی مانند آکامای، دیزنی، بکاردی، گروه گلدمن ساکس، هانی‌ول، نوارتیس، پی‌اندجی و همچنین به نیروی هوایی، دریایی و ارتش امریکا هم مشاوره می‌دهد. عمده شهرت جینو به خاطر پژوهش‌هایش در زمینۀ قانون‌شکنی، روانشناسی سازمانی، مدیریت استعداد و تصمیم‌گیری است.
پژوهش‌های جینو در نشریات مختلفی به چاپ رسیده و مورد استقبال واقع شده است. از جملۀ این نشریات می‌توان به اکونومیست، نیویورک تایمز، نیوزویک، وال ‌استریت ژورنال و روانشناسی امروز اشاره کرد.
از فرانسسکا جینو به‌عنوان یکی از چهل استاد برتر بازرگانی و نیز یکی از پنجاه متفکر مدیریتی بانفوذ تقدیر شده است.
رتبۀ کتاب «استعدادِ نافرمانی» در گودریدز: 3.77 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم