کتاب | هنر | هنر | عمومی | نظریه های هنر جلد 2
نظریه های هنر جلد 2 شابک: 9786229703830 543 صفحه 595 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 700 نظریه موشه باراش محمدرضا ابوالقاسمی هنر هنر عمومی

2,380,000 ریال 2,800,000 ریال

ناشر: گیلگمش_چشمه

چاپ سوم

کتاب نظریه‌های هنر: از وینکلمان تا بودلر (جلد 2)
کتاب نظریه‌های هنر: از وینکلمان تا بودلر، دومین جلد از کتاب پژوهشی دوجلدی موشه باراش محقق تاریخ هنر اسرائیلی است. جلد اول این اثر نظریه‌های هنر: از افلاطون تا وینکلمان را در برمی‌گیرد و جلد دوم آن با نام نظریه‌های هنر: از وینکلمان تا بودلر منتشر شده است. کتاب نظریه‌های هنر: از وینکلمان تا بودلر بررسی تحلیلی از تفکر درمورد نقاشی و مجسمه‌سازی است که از اوایل قرن هجدهم تا اواسط قرن نوزدهم شکل گرفت.
درباره کتاب نظریه‌های هنر: از وینکلمان تا بودلر (جلد 2)
از اوایل قرن هجدهم تا اواسط قرن نوزدهم، زمانی بود که طی آن نظریه‌های هنرهای تجسمی، به ویژه نقاشی و مجسمه‌سازی، دستخوش دگرگونی اساسی شد و در نتیجه آن، مبانی فکری دیدگاه‌های مدرن ما در مورد هنرها شکل گرفت. از آنجایی که این دگرگونی تنها زمانی قابل درک است که در بستر وسیعی از تحولات فرهنگی، زیبایی‌شناختی و فلسفی آن دوره دیده شود، موشه باراش در این کتاب، نظریات هنرمندان را مورد بررسی قرار می‌دهد و با جزئیات به آموزه‌های فیلسوفان، شاعران و منتقدان می‌پردازد. بنابراین این کتاب تمام پیشرفت مدرنیسم در هنر و نظریه هنر را برای خواننده روشن می‌کند. موشه باراش در این جلد، سومین مجموعه از متون کلاسیک خود درباره تاریخ نظریه هنر را را ارائه می‌کند، و به واکاوی الگوهای پنهان و موضوعات در هم تنیده در مطالعه هنر، از امپرسیونیسم تا هنر انتزاعی می‌پردازد. باراش تغییرات اجتماعی عظیم در خلق، ارائه و دریافت هنر را شرح می‌دهد که سبب شده تاریخ تئوری هنر در یک مسیر جدید قرار بگیرد مسیری که منجر به کاهش ارتباط کارگاه‌ها و مدارس هنری شد. جایگزینی رساله با بررسی انتقادی و رابطه متقابل شیوه‌های جدید تحقیق علمی با نظریه هنری از دیگر موضوعاتی است که باراش درباره آنها بحث می‌کند. تغییرات متعاقب این تحولات در روش‌هایی که منتقدان و همچنین هنرمندان در مفهوم‌سازی نقاشی‌ها و مجسمه‌ها رادیکال استفاده می‌کردند، با وسواس در تجارب حسی شدید و فوری و تأملات روان‌شناختی در مورد تأثیرات هنر و کشش مغناطیسی به چیزهای عجیب و غریب و بیگانه نتایجی است که این محقق تاریخ هنر به آنها اشاره می‌کند. دوره‌ای که آن را هیجان انگیزترین و پربارترین دوره در تاریخ نقد هنر می‌داند.

درباره نویسنده کتاب نظریه‌های هنر: از وینکلمان تا بودلر (جلد 2)
موشه باراش متولد1920و درگذشته 2004، محقق تاریخ هنر اسرائیلی بود. باراش را می‌توان پدر تاریخ هنر در اسرائیل دانست. او در چرنیوتسی اوکراین به دنیا آمد و از کودکی به نقاشی و نویسندگی علاقه داشت. باراش اولین نمایشگاه نقاشی‌های اکسپرسیونیستی خود را در سال 1933 برپا کرد و در سال 1935 اولین کتاب خود را منتشر و خود را به عنوان یک نویسنده معتقد به یهودیت مطرح کرد. در طول جنگ جهانی دوم، او به مقاومت رومانیایی پیوست و بعداً در ارتش سرخ برای مبارزه با نازی‌ها و همچنین سازمان بریخا نام‌نویسی کرد. او با ورود به اسرائیل در سال 1948، در جنگ استقلال شرکت کرد و نقاشی‌هایی را منتشر کرد که در واکنش به جنگ جهانی دوم و یهودی‌کشی کشیده بود. در سال 1956 او تدریس تاریخ هنر را در دانشگاه عبری اورشلیم آغاز کرد و در سال 1965 دپارتمان تاریخ هنر را در آنجا افتتاح کرد که اولین دپارتمان تاریخ هنر در اسرائیل بود. او معتقد بود که باید بتوان همه دوره های هنری را آموزش داد و بر اهمیت دانش گسترده فلسفه و فرهنگ در درک هنر تاکید می‌کرد. پس از آن باراش شروع به انتشار کتاب‌هایی در مورد هنر رنسانس و جنگ‌های صلیبی کرد و بعدها دامنه کارهای خود را گسترش داد که شامل مطالعاتی در مورد تصاویر خدا، شمایل نگاری ژست‌ها و حالات چهره و همچنین زیبایی‌شناسی و نظریه رنگ در هنر رنسانس می‌شدند و راه‌هایی که هنر با آن ارتباط برقرار می‌کند. او آثار زیادی در حوزه تاریخ هنر منتشر کرد از جمله آنها می‌توان به میکل آنژ (1961)، تصویر انسان در تاریخ هنر (1967)، مقدمه ای بر هنر رنسانس (1968)، مجسمه‌سازی صلیبی در سرزمین مقدس (1971)، ژست‌های ناامیدی در هنر قرون وسطی و اوایل رنسانس (1976)، رویکردهای هنر 1750-1950 (1977)، نور و رنگ در نظریه هنر رنسانس ایتالیا (1978)، نماد: مطالعاتی در تاریخ یک ایده (1981)، جوتو و زبان ژست (1987)، زبان هنر: مطالعات در تفسیر (1997) و کوری: تاریخچه یک تصویر ذهنی در اندیشه غربی (2001) اشاره کرد.
درباره ترجمه فارسی کتاب نظریه‌های هنر: از وینکلمان تا بودلر (جلد 2)
کتاب دوجلدی نظریه‌های هنر موشه باراش را محمدرضا ابوالقاسمی ترجمه و امیر نصری ویراستاری کرده است. این کتاب از سوی نشر گیلگمش زیرمجموعه نشر چشمه منتشر شده است. محمدرضا ابوالقاسمی متولد 1358 مترجم ایرانی است. آثار او عمدتا در حوزه زیباشناسی، فلسفه هنر و هرمنوتیک است. او دانش‌آموخته دوره دکتری علوم هنر (گرایش زیباشناسی) از دانشگاه اکس مارسی فرانسه است و در دانشگاه تهران تدریس می‌کند. مبانی نظریه ادبی اثر هانس برتنس، مبانی زیباشناسی اثر پیر سوانه، زیباشناسی چیست؟ اثر مارک ژیمنز، مرلوپونتی، فلسفه و معنا اثر دنیل تامس پریموزیک، فلسفه هنر اثر ژان لاکست، درآمدی بر زیباشناسی اسلامی الیوراثرلیمن، هرمنوتیک اثر ژان گروندن، فرهنگ زیباشناسی اثر اران گوتر، مفهوم امر زیباشناختی اثر جیمز شلی و ... از دیگر آثار ترجمه شده توسط محمدرضا ابوالقاسمی هستند.
رتبه کتاب نظریه‌های هنر: از وینکلمان تا بودلر (جلد 2) در گودریدز: 4.09

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده