کتاب | علوم انسانی | فلسفه | آشنایی با فلسفه | ایمانوئل کانت
ایمانوئل کانت شابک: 9786002535818 144 صفحه 164 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 200 ایمانوئل کانت آنتونی کنی رضا یعقوبی علوم انسانی فلسفه آشنایی با فلسفه

1,012,500 ریال 1,350,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ دوم

ایمانوئل کانت
معرفی کانت و توضیح و نقد فلسفۀ او، به قلم یکی از بهترین فلسفه‌دانانِ معاصر. آنتونی کنی، که از متخصصان صاحب‌نام فلسفه و از فیلسوفان بزرگ فلسفۀ تحلیلی در انگلستان است، در کتاب «ایمانوئل کانت»، فلسفۀ کانت را به شیوه‌ای موجز و فشرده، اما با دقت در جزئیات مهم و اساسی آن شرح داده. کنی در این کتاب، ضمن معرفی کانت و شرح مبانی فلسفۀ او، از نقد فلسفۀ کانت نیز غافل نبوده است. او فلسفۀ کانت را به محک دیدگاهها و نظریه‌های فلسفی جدیدِ قرون بیستم و بیست و یکم نیز سنجیده است، تا نشان دهد که چه وجوهی از فلسفۀ کانت همچنان واجد اهمیت‌اند و چه وجوهی از آن امروزه از اعتبار افتاده‌اند. کنی همچنین از تأثیر کانت بر فلاسفه و مکاتب فلسفی دیگر سخن گفته است. فلسفۀ سیاسی کانت از دیگر مباحثی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
کتاب از مقدمه، وقایع‌نگاری زندگی کانت و نوزده فصل تشکیل شده که در دو بخش، به نام‌های «تاریخ» و «میراث»، تنظیم شده‌اند. عنوان‌های فصل‌های نوزده‌گانۀ کتاب عبارتند از: «اوایل زندگی کانت»، «الهیات طبیعی اولیه»، «استاد کانت»، «انقلاب کپرنیکی کانت»، «زیبایی‌شناسی استعلایی»، «استنتاج مقولات»، «نظام اصول»، «دیالکتیک استعلایی»، «مبانی مابعدالطبیعۀ اخلاق»، «نقد عقل عملی»، «تحلیل امر زیبا»، «غایت‌شناسی در طبیعت»، «دین در محدودة عقلِ صرف»، «مابعدالطبیعۀ اخلاق»، «ایده‌آلیسم و تجربه‌گرایی»، «منطق و معرفت‌شناسی»، «از فیزیک تا مابعدالطبیعه»، «اختیار و اخلاق» و «دین و سیاست».
کتاب «ایمانوئل کانت» با ترجمه و مقدمۀ رضا یعقوبی در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
دربارة نویسنده: آنتونی کنی (- 1931)، فیلسوف انگلیسیِ متخصصِ فلسفۀ تحلیلی، فلسفۀ ویتگنشتاین، فلسفۀ اخلاق، فلسفۀ ذهن و فلسفۀ دین.

ادامه keyboard_arrow_down