کتاب | علوم انسانی | مدیریت | بازاریابی و فروش | هنر مذاکره: برای بازاریاب ها، فروشنده ها و سرمایه گذارها
هنر مذاکره: برای بازاریاب ها، فروشنده ها و سرمایه گذارها شابک: 9786005026764 304 صفحه 267 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 400 مذاکره: برای بازاریاب فروشنده سرمایه گذارها هاروی مک کی آرمین هدایتی علوم انسانی مدیریت بازاریابی و فروش

1,725,000 ریال 2,300,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ ششم

کتاب «هنر مذاکره» نوشته «هاروی مک‌کی»
Swim with the sharks without being eaten alive
کتاب «هنر مذاکره» نوشته «هاروی مک‌کی» برای یادگیری قوانین ساده در مذاکره مناسب است. برای همه‌ی ما انسان‌ها زمان اهمیت دارد، چه برای خرید کردن چه برای برنامه‌ریزی کار و زندگی. مک‌کی در کتابش زمان‌بندی را موردی مهمی قلمدادکرده است. او درباره زمان خرید و فروش و بسیاری دیگر از کارهای روزمره در زندگی افراد توضیحاتی در «هنر مذاکره» ارائه می‌دهد. در واقع کتاب «هنر مذاکره» با قوانین ساده می‌خواهد به مخاطبش یاد دهد که زندگی و کار خود را بهبود بخشد. کتاب «هنر مذاکره» تاکنون به بیش از 35 زبان در دنیا ترجمه شده است و 4 میلیون نسخه از کتاب هم به فروش رسیده است. همچنین مجله معتبر «فوربس» هاروی مک‌کی را آقای موفقیت معرفی کرده است.
USA Today هم درباره کتاب نوشته است:
This book gives parables about making your business and personal life a success.
«این کتاب، داستان‌هایی با هدف موفقیت آمیز کردن زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان ارائه می‌کند.»
بهتر است بدانید: کتاب «هنر مذاکره» در حال حاضر با نام «شنا با کوسه‌ها» در بیش از صد دانشگاه در سراسر ایالات متحده تدریس می‌شود. مک‌کی در چاپ جدید کتاب به مواردی مانند: استفاده از جدیدترین فن‌آوری به منظور صرفه‌جویی در زمان و دسترسی آسان‌تر به سایر افراد و شناسایی جدیدترین و کارآمدترین الگوهای رفتاری در مدیریت توجه می‌کند.

درباره کتاب «هنر مذاکره»:
کتاب دارای هفت فصل است و نویسنده با زبانی ساده و صمیمی برای مخاطب از تجربیاتش صحبت می‌کند. سپس موارد کاربردی در زمان‌بندی را یادآور می‌شود. همچنین در در درس‌های ساده به اصول بهبود کار و زندگی می‌پردازد. او از معاملات تجاری و کارهایی که سبب بهتر شدن کسب و کار و تجارتش شده برای خواننده سخن می‌گوید. مک‌کی می‌گوید: «11ساله بودم که به خاطر موفقیت در فروشِ بیشترین تعداد بلیط در مسابقه افتتاحیه بیس‌بال تیم «سن‌پال» برندۀ جایزه شدم.» سپس بیان می‌کند که این موفقیت را در قبال وعده‌هایی مانند ورود به رختکن تیم در برابر خرید بلیط توانسته به دست بیاورد. اما وعده محقق نمی‌شود و اعتبار مک‌کی زیر سؤال می‌رود! در نهایت با بررسی این موارد نویسنده می‌خواهد فروشنده‌ها و بازاریابان را راهنمایی و کمک کند.
فصل اول کتاب «لطفاً به من 15000 بلیط برای بازی امشب بدید» نام دارد. «دورۀ آموزشی کوتاه مدت هاروی مک‌کی در فروشندگی» عنوان فصل دوم است که شامل 19 درس می‌شود درس‌هایی مانند: «آنچه تمام بازاریابان اما نه تمام سرمایه‌گذاران می‌دانند» یا «حتی زمانی‌که دیگران به توانایی شما اعتقاد ندارند» و «در جستجوی الگویی برای خود باشید» از جمله مواردی است که در این 19 درس به آن پرداخته می‌شود. فصل سوم دورۀ کوتاه مدت«هاروی مک‌کی» در مورد مذاکره نام دارد و ادامه درس‌های قبلی در این بخش است. از درس بیست تا سی و سه به مواردی نظیر «توافق از اختلافات جلوگیری می‌کند»، «هیچ‌‌گاه در اتاقی که با چلچراغ تزیین شده معامله نکنید»، «همه چیز قابل مذاکره است» و ... اختصاص دارد. در فصل چهارم هم در ادامه دوره آموزشی کوتاه مدت هاروی مک‌‌کی موضوعات کاربردی را در درس‌های 34 تا 69 توضیح می‌دهد. «به فرزندانتان و عزیزانتان کمک کنید» و «نزدیک‌تر به موفقیت» عناوین فصل ششم و هفتم کتاب «هنر مذاکره» هستند.
در بخشی از کتاب «هنر مذاکره» می‌خوانیم:
«شناسایی مشتریانتان به این معنی نیست که شخصاً با آنها وارد مذاکره شوید، در این مورد به خصوص فرماندار یکی از مشتریان شما بود و ایجاد ارتباط کاری با او بسیار ساده. کاری که برادران قرمزیان می‌بایست انجام می‌دادند این بود که در ابتدای راه با جلب حمایت‌ گروه‌های مختلف از کار خود پشتیبانی می‌کردند، گروه‌هایی مانند مطبوعات، اتحادیه‌ها و احزاب و سپس به سراغ نفرات اصلی می‌رفتند. بگذارید منظور خود را با مثالی همراه کنم: آنها می‌توانستند از هنر روابط عمومی قوی و حرفه‌ای بهره ببرند: ایجاد فضای مثبت فکری در جامعه با اتکا به پروژه بسیار موفق آنها در «ادمونتون» به جریان انداختن رقابت بر سر جذب سرمایه در شهرها و ایالات مختلف و ایجاد فضای تقاضا. اما در عمل هیچ‌کدام از این کارهای پایه‌ای و اساسی انجام نشد و زمانی که فرماندار متوجه شد اطرافش خالی است، به سرعت از ادامۀ حمایت پروژه سر باز زد.»

درباره نویسنده کتاب «هنر مذاکره»:
هاروی مک‌کی تاجر و نویسنده آمریکایی است. مک‌کی سال 1932 در مینسوتا به دنیا آمده است. او از ابتدای کودکی تجربه‌ کارهایی مانند چمن‌زنی، فروش روزنامه و مجله داشته است. سال 1954 از دانشگاه مینسوتا فارغ‌التحصیل شد و سپس به دانشکده تجارت دانشگاه استنفورد رفت تا در برنامه اجرایی آنجا تحصیل کند. هاروی مک‌کی پس از پایان تحصیلاتش به عنوان بازاریاب در شرکتی مشغول کار شد. او پس از چند سال به دلیل روابط عمومی خوبش توانست به موفقیت دست یابد. مک کی پس از موفقیتش شرکت تأسیس کرد و هفت کتاب نوشت که جزء پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. از کتاب‌های ترجمه شده هاروی مک‌کی می‌توان به «هنر مذاکره»، «ما اخرج شدیم: این بهترین اتفاق زندگی‌مان بود» و «قدرت بخشیدن» اشاره کرد.

درباره ترجمه فارسی کتاب «هنر مذاکره»:
کتاب «هنر مذاکره» برای بازاریاب‌ها، فروشنده‌ها و سرمایه‌گذارها توسط «آرمین هدایتی» به فارسی ترجمه شده است. ترجمه هدایتی را بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به عهده داشته است. ترجمه دیگر کتاب با عنوان «شنا با کوسه‌ها بدون آنکه زنده بلیعده شوید» توسط محمدرضا آل یاسین از نشر هامون منتشر شده است.

رتبه کتاب «هنر مذاکره» در گودریدز: 4.5 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده