روسو شابک: 9789642134816 216 صفحه 214 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1200 روسو جیمز دلینی سید مسعود آذرفام علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

396,000 ریال 495,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ یکم

کتاب «روسو» نوشته «جیمز دلینی»
Starting with Rousseau
کتاب «روسو» نوشته «جیمز دلینی» درباره «ژان ژاک روسو» متفکر و اندیشمند سوئیسی است. «ژان ژاک روسو» یکی از تأثیرگذارترین متفکران دوران روشنگری شناخته می‌شود. «ژان ژاک روسو» در کل تاریخ فلسفه چهره‌ای نام آشناست. او در قرن هجدهم و زمانیکه اوج دوره روشنگری در اروپا محسوب می‌شد، زندگی می‌کرد. «جیمز دلینی» در کتاب «روسو» موضوعات مطرح شده او را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهد.
اندیشه‌های «روسو» در زمینه‌های سیاسی، ادبی و تربیتی بر معاصرانش بسیار تأثیرگذار بوده است. او جزء اولین کسانی بود که مفهوم حقوق بشر را به گونه‌ای مشخص به کار گرفت، ولی از این واژه در نزد «روسو» به صورت محدود و در معنایی ویژه می‌توان صحبت کرد. در واقع «ژان ژاک روسو» اندیشه‌ای رادیکال‌تر از دیگر فیلسوفانی چون «جان لاک»، « شارل دو مونتسکیو» و «هابس» داشته است. بر همین اساس بسیاری از پژوهشگران تاریخ اندیشه، اندیشه‌های روسو را در نقد فلسفه روشنگری مورد ارزیابی قرار می‌دهند. زیرا آنان معتقدند: اندیشه «روسو» در تداوم سنت فکری عصر روشنگری نیست، بنابراین در نقد فلسفه روشنگری بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. «روسو» می‌کوشید، نوعی هماهنگی بین آزادی فردی و جمعی فراهم سازد. این نوع آزادی را در اثر مشهور خود با نام «قراداد اجتماعی» که در سال 1762 نوشت، به کار برده است. از دیگر آثار مشهور و مهم «روسو» می‌توان به کتاب «امیل» اشاره کرد که در زمینه تربیت کودکان نوشته شده است.

مروری بر کتاب «روسو»
کتاب «روسو» همانگونه که از عنوانش مشخص است، به آثار «ژان ژاک روسو» اختصاص دارد. قابل ذکر است: کتاب «روسو» نوشته «جیمز دلینی» در دسته بندی کتاب‌های فلسفی قرار می‌گیرد. کتاب به آثار نوشته شده «ژان ژاک روسو» متفکر و اندشمند سوئیسی و موضوعات مطرح شده آنها می‌پردازد. «جیمز دلینی» در کتاب با نگاهی کلی اندیشه‌های روسو را برای مخاطب بازگو می‌کند و شرحی کلی از نگرش و اندیشه‌های این متفکر بزرگ را برای مخاطب توضیح می‌دهد. دلینی در کتاب «روسو» می‌کوشد تا با منطبق کردن اندیشه روسو در زمینه عصر روشنگری نظریات او را در طبیعت انسان و نظریه اجتماعی مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. همچنین دلینی در کتاب، به بررسی فلسفه تعلیم و تربیت و فلسفه سیاسی بر پایه اندیشه روسو نیز می‌پردازد.

درباره نویسنده کتاب «روسو»
جیمز دلینی

درباره ترجمه فارسی کتاب «روسو»
کتاب «روسو» توسط «سید مسعود آذرفام» برای علاقه‌مندان به مطالعه به فارسی ترجمه شده است. چاپ و انتشار کتاب «روسو» برای مخاطب فارسی را نشر مرکز به عهده داشته است.

رتیه کتاب روسو در گودریدز: 3.8 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم