کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | انتخاب پریان 5 جلدی مجموعه اول

1,035,000 ریال 1,380,000 ریال

ناشر: پریان

چاپ یکم

مجموعه انتخاب پریان (5 جلدی) نوشته جمعی از نویسندگان
نشر پریان دست به انتخاب و برگزیدۀ رمان‌ها و داستان‌هایی زده که برای نوجوانان جذابیت بسیاری دارد. کتاب‌ها ژانر فانتزی و وحشت، علمی ـ تخیلی دارند؛ که همیشه طرفداران زیادی در بین نوجوانان داشته است. همچنین بیشتر کتاب‌ها از داستان‌های پرطرفدار در دنیا هستند که نوجوانان در دنیا از آن استقبال کرده‌اند. نوجوانان عزیز دقت داشته باشید؛ مجموعه انتخاب پریان (5 جلدی) مجموعه‌ای دنباله‌دار نیست. بلکه هر کدام از کتاب‌ها به صورت مستقل است که از رمان و داستان‌های کوتاه از نویسندگان مختلف تشکیل شده است. بنابراین شما دوستداران مطالعه، بنا بر سلیقه و علاقۀ خود می‌توانید هر کتاب را به صورت جداگانه نیز تهیه کنید. عناوین کتاب‌های مجموعه انتخاب پریان عبارت است از: «اهریمنان زیبا»، «افسانه‌ی اسلیپی‌هالو»، «آخرین تک شاخ»، «کلید سیمین» و «من افسانه‌ام».

درباره مجموعه کتاب‌های انتخاب پریان
کتاب «اهریمنان زیبا» Pretty Monsters ده داستان کوتاه از داستان‌های فانتزی و شگفت‌انگیز دارد که سال 2010 منتشر شده است. هریک از داستان‌ها با داستانی فانتزی آمیخته به وحشت برای خواندن جذابیت دارند. همچنین کتاب «اهریمنان زیبا» سال 2009 نامزد جایزه لوکوس و در همان سال نامزد جایزه جهانی داستان فانتزی بود.
کتاب «افسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اسلیپی‌هالو» The Legend of Sleepy Hollow 5 داستان کوتاه فانتزی است. نویسنده با به کارگیری راست و دروغ، داستان‌های جذابی ساخته است. مثلا مکان‌های واقعی و ماجراهای خیالی برای مجموعه در نظر گرفته تا خواننده را بیشتر شگفت‌زده کند. دو داستان «اسلیپی‌هالو» و «ریپ ون‌وینکل» در این مجموعه داستان‌ها هم شهرتی جهانی دارند.
داستان «آخرین تک شاخ» The Last Unicorn که نوجوانان بسیاری از آن استقبال کرده‌اند؛ داستانی زیبا از جستجوی موجودات خیالی دارد که هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است. از داستان کتاب «آخرین تک شاخ» فیلمی هم ساخته شده که محبوبیت بسیاری در بین مخاطبانش پیدا کرد.
کتاب «کلید سیمین» داستانی با ژانر فانتزی و ترسناک است که خواننده‌اش را به جهان رؤیاها می‌برد. داستان با زبان و سبک مخصوصِ نویسنده، داستانی تأثیرگذار و جالب توجه را روایت می‌کند.
کتاب «من افسانه‌ام» I Am Legend داستانی تخیلی دربارۀ شخصیتی است که به دنبال خون‌آشام است و برای مبارزه با خون‌آشام تلاش می‌کند. کتاب «من ‌افسانه‌ام» جایزۀ برام استوکر را سال 2012 دریافت کرد. سال 2008 هم برندۀ جایزه ادبی Tähtivaeltajaبوده است.
در بخش از کتاب «من افسانه‌ام» می‌خوانیم:
«بالاخره خانه دوباره جای زندگی شد. حتی بیشتر از قبل. بخاطر اینکه بالاخره سه روز وقت صرف کرده بود و دیوارهای خانه را در برابر صدا عایق‌بندی کرده بود. حالا آن‌ها می‌توانستند هر قدر می‌خواهند فریاد بزنند و زوزه بکشند. او دیگر مجبور نبود به صداهایشان گوش بدهد. مخصوصا از این که دیگر مجبور نبود صدای “بن کورتمن” را بشنود خیلی خوشحال بود. تمام این چیزها زمان گرفت و کار برد. موضوعی که بیشتر از همه اهمیت داشت، پیدا کردن ماشین جدید و جایگزین کردن آن با ماشینی بود که آن‌ها داغانش کرده بودند. این کار سخت‌تر از آن بود که فکر می‌کرد. مجبور شد به اطراف سانتامانیکا برود. به تنها مغازه ویلیزی که می‌شناخت. استشن واگن‌های ویلیز تنها مدلی بود که به آن کار کرده بود و چنین موقعی برای شروع تجربه جدید زمان مناسبی به نظر نمی‌رسید. نمی‌توانست تا سانتامانیکا پیاده برود و مجبور بود از یکی از ماشین‌هایی که در همسایگی‌اش پارک شده بودند، استفاده کند.»

درباره نویسندگان مجموعه کتاب‌های انتخاب پریان
کلی لینک ویراستار و نویسنده داستان‌های کوتاه آمریکایی است. داستان‌های لینک ترکیبی از داستان‌های علمی ـ تخیلی، وحشت، رمز و راز و واقع‌گرایی هستند. او همچنین برنده چند جایزه بوده که می‌توان جایزۀ هوگو، سه جایزه سحابی و یک جایزه جهانی فانتزی را نام برد. همچنین یکی از دریافت‌کنندگان جایزۀ نابغه 2018 MacArthur بوده است. از آثار کلی لینک کتاب «اهریمنان زیبا» و «به دردسر افتادن» را می‌توان نام برد.
واشینگتن ایروینگ به انگلیسی: Washington Irvingنویسنده، مورخ و سیاستمدار آمریکایی است. نویسنده داستان «افسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اسلیپی‌هالو».
پیتر سویر بیگل نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس آمریکایی که سال 1939 در منهتن به دنیا آمد. بیگل نویسنده کتاب «آخرین تک شاخ» است.
هوارد فیلیپس لاوکرفت نویسنده آمریکایی است. او نخستین داستان خود را با نام دیگون سال 1923 منتشر کرد. لاوکرفت در داستان‌هایش موجودات هراس آور و اشکال هولناک و ترسناک را به تصویر می‌کشد و شخصیت‌ها را در مناطق شهری و دیگر نقاط جغرافیای آمریکایی می‌گذارد.
ریچارد ماتیسن فیلنامه‌نویس و نویسنده آمریکایی متولد سال 1926 است. او بیشتر به دلیل نوشتن رمان و داستان‌های ژانر علمی‌ـ‌‌تخیلی شناخته می‌شود. کتاب «من افسانه‌ام» سومین داستان بلند ماتیسن است که نوجوانان بسیاری در دنیا از آن استقبال کرده‌اند.

درباره ترجمه فارسی مجموعه کتاب‌های انتخاب پریان
«اهریمنان زیبا» توسط زهرا جلال‌زاده به فارسی برگردانده شده است. مترجم کتاب «افسانه‌ی اسلیپی‌هالو» شیوا مقانلو است. داستان خیالی و هیجان‌انگیز «آخرین تک شاخ» را آرزو احمری به فارسی برگردانده است. پریسا کاروند کتاب «من افسانه‌ام» را به فارسی ترجمه کرده است. کتاب «کلید سیمین» توسط کاتارینا ورزی به فارسی ترجمه شده است.
مجموعه کتاب‌های حاضر با ژانر فانتزی، تخیلی و وحشت را نشر پریان برای نوجوانان انتخاب و منتشر کرده است.

ادامه keyboard_arrow_down