کتاب | علوم انسانی | مدیریت | عمومی | نامه های بیزوس
نامه های بیزوس شابک: 9786226840644 262 صفحه 260 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 نامه بیزوس استیو اندرسون امیرپویا چراغی علوم انسانی مدیریت عمومی

455,000 ریال 650,000 ریال

ناشر: نوین

چاپ یکم

کتاب «نامه‌های بیزوس» نوشته «استیو اندرسون»
The Bezos Letters
14 اصل برای رشد کسب و کار به سبک آمازون
کتاب «نامه‌های بیزوس» نوشته «استیو اندرسون» در زمینه کسب و کار و موفقیت است. کمتر کسی است که نام شرکت جهانی آمازون و جف بیزوس را نشنیده باشد. شرکت آمازون یکی از پرطرفدارترین شرکت‌ها در دنیاست. در طول تاریخ آمازون سریع‌ترین شرکتی بوده که به فروش 100 میلیارد دلار رسیده است. در همین راستا مؤسس شرکت آمازون جف بیزوس ثروتمندترین فرد جهان شد. جف بیزوس سرمایه‌گذار و کارآفرین و مؤسس شرکت آمازون است او بزرگترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان را دارد. دارایی بیزوس از «بیل گیتس» مشهور پیشی گرفت و او دومین فرد ثروتمند جهان معرفی شد. جف بیزوس با تأسیس «آمازون دات کام» نقش ویژه‌ای در رشد تجارت الکترونیک داشته است. او سال 2013 توانست روزنامه واشینگتن پست را نیز خریداری کند. بیزوس با ایده‌ها و موفقیتش در آمازون نگاه رسانه‌ها را جذب خود کرد و کارش را به چند کشور دیگر از جمله کانادا، ژاپن، فرانسه و بریتانیا توسعه داد. پرسشی که برای اغلب افراد به وجود می‌آید این است که او چگونه توانست به این مرحله برسد؟ چگونه ایده‌هایش به مرحلۀ اجرا درآمدند و موفق شدند؟ آیا او پیوسته در تلاش و کوشش بوده یا ریسک‌پذیری‌‌‌اش هم در این موفقیت سهیم بوده است؟ کتاب «نامه‌های بیزوس» به مراحل کار و چگونگی شروع آن پرداخته است و اصولی را برای کسب و کار به علاقه‌مندان معرفی می‌کند. اندرسون می‌گوید: «بیزوس با ریسک برای ایدۀ یک کسب و کار آنلاین، با پولی که با تلاش زیاد، و نیز با قرض از پدر و مادرش جمع کرده بود، شروع کرد. این ایده، تبدیل به آمازون شد؛ شرکتی که در سراسر جهان شناخته ‌شده و او را ثروتمندترین فرد جهان‌ کرده‌است.»
به همین خاطر است که جف بیزوس را استاد ریسک می‌شناسند. جف بیزوس در یکی از نامه‌هایش می‌نویسد: «اگر فقط یک دلیل وجود داشته باشد که چرا در شش سال اخیر، بهتر از همتایان‌مان در اینترنت عمل کرده‌ایم، به این خاطر است که به شدت روی تجربۀ مشتری تمرکز کرده‌ایم؛ و گمان می‌کنم این موضوع در هر کسب‌وکاری واقعا اهمیت دارد، اما مطمئنا در فضای آنلاین اهمیت آن دوچندان می‌شود؛ جایی که بازاریابی دهان به دهان بسیار بسیار بسیار قدرتمند است. مهم‌ترین نکته، تمرکزِ وسواس‌گونه روی مشتری است. هدف ما این است که مشتری‌محورترین شرکتِ روی زمین باشیم.»

درباره کتاب «نامه‌های بیزوس»
با خواندن نامه‌های بیزوس می‌توانید، متوجه شوید او از زمان راه‌اندازی آمازون تا به امروز چگونه ریسک کرده است. همچنین با استراتژی‌هایی مانند: استارتاپ و شرکت‌های بزرگی که آمازون به کار گرفته است، آشنا می‌شوید. در این نامه‌ها درس‌هایی برای مدیرعاملان، مدیران، کارکنان و کارآفرینان برای کسب‌وکارشان ارائه می‌شود تا بتوانند کار را ارتقاء بخشند. 14 اصل برای پیشرفت و رشد به همراه داستان‌هایی از شرکت آمازون در کتاب آورده شده است از جمله داستان «موفق‌ترین شکست‌های آمازون».
فهرست کتاب عبارت است از: ریسک و رشد، چرا نامه‌های بیزوس، 14 اصل رشد اندرسون، نامه‌ی سال 1997 به سهامداران به همراه 14 اصل رشد اندرسون، چرخه‌ی رشد: آزمایش، چرخه‌ی رشد: ساخت، چرخه رشد: شتاب‌دهی، چرخه رشد: مقیاس همچنین نامه‌ی سال 2018 به سهام‌داران به همراه 14 اصل رشد.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«زمانی که اینترنت برای اولین‌بار به طور گسترده راه‌اندازی می‌شد، بیزوس فورا متوجه استثنایی بودنِ نرخ رشد 2300 درصدی شد. او شغل ثابت خود را در وال استریت رها کرد تا کسب‌و‌کار آنلاین راه بیندازد؛ درست در برهه‌ای که اعتبار بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین زیر سؤال بود. او وامی 300 هزار دلاری از پدر و مادر خود دریافت کرد و خانواده‌اش را به آن سوی کشور برد تا کسب‌وکاری نامشخص را آغاز کند. آیا این کار پر ریسکی بود؟ به نظر من بله. به یاد داشته باشید، جف بیزوس در حال راه‌اندازی یک کتابفروشی آنلاین بود. وقتی آمازون آغاز به کار کرد، هیچ‌کس نمی‌دانست کتاب‌فروشی آنلاین چیست. در سال 1997، بیشتر مردم در خانه‌های خود دسترسی به اینترنت نداشتند، اگر هم داشتند «دایال آپ» بود. در واقع، بیزوس در نامۀ سال 1997 خود، از اینترنت به عنوان "انتظار جهان گستر" یاد کرده است...»

درباره نویسنده کتاب «نامه‌های بیزوس»
استیو اندرسون سخنران، مشاور و آینده‌گر حرفه‌ای است. او کسب‌وکارها و رسانه‌های اجتماعی را مدیریت و تجزیه و تحلیل می‌کند تا بتواند پیامدهای آن را برای آینده توضیح دهد. استیو اندرسون در رشته حقوق بیمه مدرک کارشناسی ارشد دارد، و 35 سال در صنعت بیمه مشغول فعالیت بوده است. اندرسون را یکی از معتبرترین افراد در حوزه ریسک و فناوری همچنین بهره‌وری و نوآوری می‌شناسند.

درباره ترجمه فارسی کتاب «نامه‌های بیزوس»
کتاب «نامه‌های بیزوس» با عنوان فرعی «14 اصل برای رشد کسب و کار به سبک آمازون» توسط امیر پویا چراغی ترجمه شده است. نشر نوین کتاب را برای علاقه‌مندان در زمینه کسب و کار منتشر کرده است.

رتبه کتاب «نامه‌های بیزوس» در گودریدز: 4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم