ساستک شابک: 9786006466002 270 صفحه 342 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 ساستک پی آر اسمیت احسان خواجوی علوم انسانی مدیریت بازاریابی و فروش

877,500 ریال 1,170,000 ریال

ناشر: برآیند

چاپ یکم

کتاب «ساستک» نوشته «پی آر اسمیت»
SOSTAC
نقشۀ راهی برای طرح جامع برنامۀ بازاریابی دیجیتال
کتاب «ساستک» نوشته «پی آر اسمیت» مناسب دنیای بازاریابی است. امروزه با پیشرفت ابزارها و برنامه‌ها دیگر فرمولی برای موفقیت مانند گذشته وجود ندارد. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی، افراد باید به دنبال راهکارهای تازه و کاربردی باشند. مدل ساستک در واقع یکی از ابزارهایی است که در مسیر موفقیت بازاریابی دیجیتال در دنیای کسب و کار وجود دارد. مدل ساستک که طراحی آن برای اسمیت حدود 10 سال زمان برده است، برای آموختن بازاریابان چند ساعت بیشتر زمان نمی‌برد. فرآیند برنامه‌ریزی در ساستک بسیار ساده است و مردم به راحتی می‌توانند آن را فرا گیرند. پی آر اسمیت قصد دارد با مدل ساستک شیوه‌های بازاریابی کسب و کار در فضای دیجیتال را دگرگون کند. ساستک یکی از معروف‌ترین دیجیتال مارکتینگ‌ها بوده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. مباحث ساستک برای یادگیری همگان آسان و ساده هستند. کسانی‌که دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ را می‌گذارنند یا برای کسب و کار آنلاین برنامه دارند، می‌توانند کتاب «ساستک» را بخوانند تا بهتر با فضای بازار و مشتری آشنا شوند. «پی آر اسمیت» در کتابش می‌پرسد: مشتری ایدئال شما کیست؟ یا بهترین مشتریان چه کسانی هستند؟ در کنفراس‌ها یا رویدادهای مشخص، چه کسانی شرکت می‌کنند و چه عکس‌العملی نشان می‌دهند؟ و دیگر سوالاتی که مناسب بازار و کسب و کار است. با طرح این پرسش‌ها او داده‌ها و راهکارهای کاربردی در کتاب «ساستک» ارائه می‌دهد. با دقت در لیست زیر می‌توانید فایده‌های برنامه بازاریابی را دریابید: «تمرکز یافتن بر استراتژی‌های بازار»، «فرصت‌شناسی»، «شناخت توانایی‌هایی اصلی»، «داشتن یک نقشه و راهنمای راه»، «مدیریت منابع مالی و انسانی» یکی از برنامه‌های بازاریابی که بسیار محبوب است، مدل بازاریابی ساستک است. فیلیپ کاتلر از ساستک به عنوان دقیق‌ترین سیستم‌های طراحی، برنامه‌ای مؤثر و انعطاف پذیر برای بازاریابی و بهترین همراه و دستیار شما در همه این برنامه‌ریزی‌ها یاد می‌کند.

درباره کتاب «ساستک»
ساستک مدلی ساده و منطقی برای طراحی استراتژی‌ها و بازاریابی‌های دیجیتال همچنین برنامه‌های بازاریابی است. شش مسیر در کتاب وجود دارد که برای نقشه یا پلن بازاریابی دیجیتال طراحی شده است. مدل بازاریابی ساستک بیشتر بر روی مراحل پیاده‌سازی فرآیندها و ارتباطات بازاریابی تمرکز دارد. در این مدل بازاریابی با بررسی، تجزیه و تحلیل هر مرحله به راحتی می‌توان برای مراحل استراتژی و تاکتیک برنامه‌ریزی موثری داشته باشید تا بهتر نتیجه بگیرید. از بازاریابی ساستک در تمام زمینه‌های بازاریابی می‌توان بهره برد.
فهرست شش مرحله ساستک در کتاب عبارت است از: تحلیل وضعیت (Situation Analysis) هم اکنون کجا قرار داریم؟ اهداف (Objectives) به کجا می‌خواهیم برسیم؟ استراتژی (Strategy) چطور به هدف مطلوب برسیم؟ تاکتیک (Tactics) جزئیات استراتژی ما چیست؟ اقدام (Action) جزئیات اجرایی تاکتیک‌های ما چیست؟ کنترل (Control) آیا به اهداف رسیده‌ایم؟
در بخشی از کتاب «ساستک» آمده است:
«شناخت مشتری ایدئال یافتن مشتریان جدید را ساده‌تر می‌کند. طبیعی است هنگامی که شناخت جامعی از مشتری ایدئالتان دارید، یافتن مشتریان جدید ساده‌تر می‌شود. زمانی که پروفایل‌های مشتریان ایدئال خود را شفاف و واضح تعریف کردید، احتمالا، یافتن مشتریان ایدئال مشابه ساده‌تر می‌شود. هر پروفایل مشتری که مناسب و هدفمند تعریف شده باشد، تمام جست‌وجوهای بی‌هدف را متوقف می‌کند. با ادغام برخی از ابزارهای هدف‌گذاری و پایگاه داده‌های جدید با پروفایل‌های دقیق و تعریف شده از مشتری ایدئال در زمان و بودجۀ شما صرفه‌جویی می‌شود. در نتیجه، زمانی که به هدف‌گذاری می‌پردازید، نتایج درخشان تقویت شده و بروز خواهد کرد. در شناخت و تحلیل داده‌ها و اطلاعات مشتریان در کسب و کارهای B2C علاوه بر نسخۀ قدیمی داده‌های جمعیت‌شناسی که شامل شغل، سن، جنسیت، موقعیت، درآمد و موضوعاتی از این قبیل است، می‌توانیم مشخصات روان‌شناختی (علاقه‌ها، گرایش‌ها و شاخصه‌های شخصیت) و تکنوگرافی را نیز اضافه کنیم. تحلیل رفتار فنی و آنلاین “کلیک“ می‌تواند نیازها و اطلاعات بیشتری درباره افراد آشکار کند: چه وقت و در چه مکانی آنلاین می‌شوند؟ با چه دستگاه‌هایی آنلاین می‌شوند؟ با چه نوع محتوایی ارتباط و تعامل برقرار می‌کنند؟ و چه چیزی را به اشتراک می‌گذارند؟...»

درباره نویسنده کتاب «ساستک»
پائول اسمیت با نام مستعار «پی آر اسمیت» مشاور و مربی حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال است. او کارگاه‌های آموزشی، وبینارها و کنفراس‌های بسیاری را با شیوه‌ای دقیق و خلاقیت برگزار کرده است. اسمیت سعی می‌کند در این مراسم نکات مهم و کاربردی را برای شرکت‌کنندگان بیان کند. پی آر اسمیت در موسسه بازاریابی مستقیم و دیجیتال، موسسه بازاریابی ایرلند و موسسه تکنولوژی دوبلین فعالیت می‌کند. اسمیت در خاورمیانه و خاور دور هم به عنوان سخنران بازاریاب شناخته شده است. کتاب‌های اسمیت عبارتند از: تعالی بازاریابی دیجیتال، برنامه‌ریزی و بهینه‌سازیِ بازاریابی دیجیتال شما، ارتباطات بازاریابی، یکپارچه‌سازی آفلاین و آنلاین، تعامل و تجزیه و تحلیل، پاسخ‌های عالی برای سؤالات سخت بازاریابی، ارتباطات بازرایابی استراتژیک.

درباره ترجمه فارسی کتاب «ساستک»
کتاب «ساستک» با عنوان فرعی «نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال» توسط احسان خواجوی به فارسی برگردانده شده است. انتشارات برآیند چاپ و نشر کتاب را برای دوستداران حوزه بازاریابی دیجیتال به عهده داشته است.

رتبه کتاب «ساستک» در گودریدز: 4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down