کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | زمین سیاره ای آبی ست
زمین سیاره ای آبی ست شابک: 9786004629768 220 صفحه 11230 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 زمین سیاره نیکول پنتلیکوس آویشن امین صالحی کودک کودک داستان کودک

385,000 ریال 550,000 ریال

ناشر: پرتقال

چاپ یکم

کتاب «زمین سیاره‌ای آبی‌ست» نوشته نیکول پنتلیکوس
Planet Earth Is Blue
نوجوانان عزیزی که سن شما بیشتر از 12 سال است؛ کتاب «زمین سیاره‌ای آبی‌ست» نوشته نیکول پنتلیکوس مناسب برای مطالعه‌ی شما عزیزان است. دوستان نوجوان علاقه‌مند به مطالعه، بهتر است قبل از مطالعۀ هر داستانی به ژانر آن توجه کنید تا بیشتر از داستان لذت ببرید. اگر دوستدار هیجان و وحشت هستید، ژانرهای فانتزی و علمی ‌ـ‌‌ تخیلی مناسب شماست و اگر دوستدار طنز هستید، ژانر طنز و یا هر نوع دیگر را با دقت و سلیقه‌ی خود انتخاب کنید تا بیشتر از خواندن کتاب مورد نظرتان لذت ببرید. نیکول پنتلیکوس داستان «زمین سیاره‌ای آبی‌ست» را در ژانر رئال نوشته است.
داستان درباره «نوا»ست که دوازده سال دارد و در انتظار فضاپیمای چلنجر است. چون قرار است برای اولین بار یک معلم به فضا برود و بچه‌ها در سراسر آمریکا شاهد این رویداد از تلویزیون باشند. نوا و خواهر بزرگترش که بریجیت نام دارد به فضا و نجوم علاقه‌ی بسیاری دارند. آنها می‌خواهند باهم پرتاب را تماشا کنند. ولی بریجیت ناپدید می‌شود و نوا هم به خانه‌ی موقت دیگری انتقال پیدا کرده است. در حالیکه از نظر معلم‌ها و خانواده‌های موقت نوا از اختلال اوتیسم رنج می‌برد و نمی‌تواند ارتباط کلامی برقرار کند. بریجیت اما تصور دیگری دارد او نوا را باهوش و بسیار خاص می‌داند. زمانیکه موعد پرتاب نزدیک می‌شود، خانواده‌ی موقت و جدیدِ نوا و معلم‌ها به توانایی او پی می‌برند. حالا نوا برای نخستین بار بدون بریجیت دوستی برای خودش پیدا می‌کند. او هر روز برای پرتاب و دیدن بریجیت لحظه‌شماری می‌کند و...
در بخشی از کتاب «زمین سیاره‌ای آبی‌ست» می‌خوانیم:
«بیلی توضیح داد: “ما با اولیای مدرسه مفصل حرف زدیم و حساب کردیم که اگه تو دوباره کلاس ششم رو بخونی، واسه‌ت بهتر می‌شه.” نوا چشم‌هایش را تنگ کرد. او الان اواسط کلاس هفتم بود. چرا به عقب برگردد؟ آدم فقط وقتی به عقب برمی‌گشت که در حال شمارش معکوس برای پرتاب موشک به فضا بود. یعنی او سال بعد کلاس پنجم و سال بعدتر کلاس چهارم را تکرار می‌کرد؟ نوا خودش را تصور کرد که مثل بریجیت هفده سال داشت و پشت میز مهدکودک مچاله شده بود. اخم‌هایش درهم رفت. مدیر دالینگ با کلی دندان کج وکوله لبخند زد و گفت: «عاشق کلاس ششم می‌شی!» نوا گوش‌هایش را گرفت و از خودش صدای وِزوِز مانندی در آورد، اما هنوز هم می‌توانست صدای مدیر را بشنود که داشت با پدر و مادر موقتش حرف می‌زد.
“همون‌طور که می‌دونین، طبقه‌ی بالا کلاس هفتم، هشتم و آسمان‌نما رو داریم، ولی متأسفانه آقای میندی، زمانی که خودش اینجا نیست، در چهارشنبه که کلاس ششمی‌ها ایکس ـ بلوک دارن صبر کنه.” مدیر رو به بیلی گفت: “راجع به ایکس ـ بلوک بهش گفتین؟”
بیلی با لبخند گفت: “البته که گفتیم!”...»

نویسنده کتاب «زمین سیاره‌ای آبی‌ست»
نیکول پنتلیکوس.

درباره ترجمه فارسی کتاب «زمین سیاره‌ای آبی‌ست»
داستان «زمین سیاره‌ای آبی‌ست» را آویشن امین‌صالحی به فارسی برگردانده است. انتشارات پرتقال کتاب حاضر را برای نوجوانان دوستدار مطالعه چاپ و منتشر کرده است.

رتبه کتاب «زمین سیاره‌ای آبی‌ست» در گودریدز: 4.4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down