کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | با پیشوا تا ابد: خاطرات شخصی پیشخدمت هیتلر
با پیشوا تا ابد: خاطرات شخصی پیشخدمت هیتلر شابک: 9786227741117 271 صفحه 320 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 پیشوا ابد: خاطرات شخصی پیشخدمت هیتلر هاینس لینگه سحر اعتباری علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

1,237,500 ریال 1,650,000 ریال

ناشر: ترنگ

چاپ سوم

کتاب «خاطرات شخصی پیشخدمت هیتلر» اثر هاینس لینگه
With Hitler to the End
با پیشوا تا ابد
کتاب «خاطرات شخصی پیشخدمت هیتلر» اثر هاینس لینگه به روزمرگی و زندگی خصوصی آدولف هیتلر پرداخته است. نام آدولف هیتلر یادآور کشتار و جنگ و خونریزی است. اما آیا این شخص هیولایی تنها یک جنبه داشته است یا خیر را از زبان خدمتکارش می‌خوانیم. آنطور که گفته شده او تک بعدی نبوده و نسبت به کارکنانش خوب و خوش، برخورد می‌کرده و دستان خانم منشی‌ها را می‌بوسیده است! لینگه معتقد است: سگ هیتلر همدم اوست. او پس از جنگ در مصاحبه‌ای اینطور گفت: امضای حکم اعدام یکی از افسران حاضر در خط مقدم برایش آسان‌تر بود تا اینکه خبر بدی درباره‌ی سلامتی سگش بشنود.» پیشخدمت هیتلر برای خواننده از شخصی سخن می‌گوید که علاوه بر رهبری نازی‌ها، انسانی با استعداد، زرنگ و باهوش و همه فن حریف هست. لینگه از خدمتکارانی بود که تمام کارهای پیش‌پا افتاده هیتلر مانند نگه‌داشتن عینک‌های مطالعه، قلم و پول را نیز به عهده داشت. او صبح‌ها هیتلر را بیدار می‌کرد و شب‌ها موقع خواب نیز کمک می‌کرد تا او به رختخواب رود. هاینس لینگه تا زمان مرگِ هیتلر او را همراهی کرد و بر سوزاندن جسد نیز نظارت داشت.
لینگه همچنین در کتاب حاضر شرح حال مختصر و مفیدی هم از حلقه‌ی نزدیکان هیتلر بیان کرده است. افرادی مانند: هس، بورمن و ریین تروپ که از افراد نزدیک و اعضای شاخص کنار هیتلر بودند. اطلاعات و گزارش‌هایی که لینگه از زندگی خصوصی هیتلر بیان می‌کند، کتاب را خواندنی و جذاب کرده است.
لایبرری ژورنال درباره کتاب «خاطرات پیشخدمت هیتلرم» نوشته است:
ترس‌آور و در عین حال مسحور کننده... خوراک کسانی که دوست دارند زندگی روزمره‌ی یکی از هیولاهای تاریخ را از نمای نزدیک ببینند.
درباره کتاب «خاطرات پیشخدمت هیتلر»
کتاب به روزمرگی هیتلر اختصاص دارد. عادت‌های غذایی، علاقه‌هایش در زندگی خصوصی و شوخی‌های هیتلر در زندگی روزمره را می‌توان از زبان پیشخدمتش خواند. کتاب 18 فصل دارد که عبارتند از: «به‌ کارکنان هیتلر ملحق می‌شوم، السر، آدمکش تحسین‌برانگیز»، «هیتلرِ معمار»، «رژیم غذایی هیتلر و مضرات سیگار کشیدن»، «اِوا براون، مسئله اخلاق جنسی و اسب‌سواری»، «برقوف»، «صدرات رایش، بایرویت، حکومت اشرافی و پروتکل»، «سخنرانی‌های هیتلر و معضلِ گورینگ»، «گوبلز ـ‌ غولی در جسم آدم کوتوله»، «هیملر و بورمان»، «مأموریت مرموز هس ـ هیتلر پشت آن ماجرا بود؟»، «دیگر شخصیت‌های مهم و مشکلِ همیشگی معده!»، «برطرف کردنِ مسئلۀ لهستان: سپتامبر 1939»، «جنگ دروغین»، «حمله به غرب 1940»، «اقدام ترور 1944 و عواقب آن»، «1945 ـ ماه‌های پایانیِ رایش سوم؛ تفکراتی دربارۀ روسیه»، «خودکشی هیتلر» و «گریز از صدارت رایش: اسارت روسی‌ها»
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
خونسردیِ هیتلر در روزِ حملۀ تروریستی و این حقیقت که اِلسر مجبور بود کل روز را بدون اینکه کسی بفهمد، در بورگربروی کلر (جایی که باید بمب را قرار می‌داد) سپری کند؛ واقعا این نکته را برایم حائز اهمیت می‌کند که سازمان امنیتی هیملر چطور توانسته به‌طور اتوماتیک تدارکات امنیتی برای این نوع جلسات را انجام دهد. از نظر من عکس‌العمل هیتلر پس از حمله، سوری نبود: خیلی واقعی، خودجوش و بی‌اختیارانه به نظر می‌رسید. آن موقع، باورم نمی‌شد که احتمال دارد او زندگانیِ اعضای حزب را بدونِ تسلیم شدنِ خودش به نحوی، به خطر بیندازد. چیزهای زیادی راجع به پروندۀ السر غیرعادی جلوه می‌کرد. همین‌که هیتلر به السر اجازه داد زنده بماند چون (آن‌طور که او به هیملر گفت) قابلیت‌های مبتکرانۀ او می‌توانست در جنگ مفید باشد، در سال 1939 از دیدِ من مشکوک بود چون کارشناسان ما، هیچ نیازی به ساعت‌ساز یا نجار نداشتند که برایشان ایده فراهم کند. من این‌طور برداشت می‌کردم که هیتلر دوست داشت به‌طور فعال در اِس اِس، اِس اِی یا حزب، فعال و ارا ببیند. اِلسر، کسی که هیتلر یک‌بار او را «کارگر ساده» خطاب کرد، در پایان 1939 این شهامت را داشت که به خاطر جهان‌بینی سیاسی‌اش، وقتی ژنرال‌های آلمانی مخالف با هیتلر استعفا دادند، کاری انجام دهد....
درباره نویسنده کتاب «خاطرات پیشخدمت هیتلر»
هاینس لینگه افسر اِس اِس و پیشکار آدلف هیتلر بود. او سال 1913 متولد شد. هاینس لینگه به مدت 10 سال کنار آدولف هیتلر خدمت کرد. لینگه در مدت خدمتش مسئول رسیدگی به همۀ کارهای هیتلر بود و مدام در کنار هیتلر حضور داشت. حتی لینگه زمان مرگ هیتلر هم در کنار او در فورربونکر بود. هاینس لینگه از سال 1935 تا هنگام مرگ پیشوا در می 1945 در پناهگاه زیرزمینی برلین حضور داشت و از آخرین اشخاصی بود که پناهگاه را ترک کرد. او زمان خودکشی هیتلر نگهبان در بود. لینگه در بیشتر عکس‌ها، درست پشت سر هیتلر در پشت زمینۀ عکس قرار دارد.
درباره ترجمه فارسی کتاب «خاطرات پیشخدمت هیتلر»
کتاب «خاطرات پیشخدمت هیتلر: با پیشوا تا ابد» را سحر اعتباری به فارسی ترجمه کرده است و نشر ترنگ کتاب را برای علاقه‌مندان منتشر کرده است. ترجمۀ دیگری از کتاب با عنوان «تا به آخر با هیتلر: خاطرات پیشکار هیتلر» توسط حمیده هاشمی از نشر میلکان نیز در بازار کتاب ایران موجود است.
رتبه کتاب «خاطرات پیشخدمت هیتلر» در گودریدز: 3.9 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم