ویل شابک: 9786222543174 488 صفحه 590 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 ویل اسمیت مارک منسن محمدرضا شفایی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

937,500 ریال 1,250,000 ریال

ناشر: میلکان

چاپ یکم

کتاب «ویل» اثر ویل اسمیت و مارک منسن
زندگی‌نامۀ ویل اسمیت از زبان خودش. کتاب «ویل» کار مشترکی‌ست از ویل اسمیت، بازیگر و رَپِر و تهیه‌کننده امریکایی، و مارک منسن، نویسنده کتاب‌های محبوب و پرفروش انگیزشی، از جمله کتاب معروف «هنر ظریف بی‌خیالی».
ویل اسمیت در کتاب «ویل» زندگی خود را صمیمانه و با بیانی راحت و خودمانی و جاهایی آمیخته به طنز شرح می‌دهد و تعریف می‌کند که چطور، با وجود ضعف‌هایی که داشته، توانسته به اوج شهرت و موفقیت هنری دست یابد و بشود این ویل اسمیتِ معروفی که اکنون هست.
کتاب «ویل» را می‌توان یک خودزندگی‌نامۀ انگیزشی به حساب آورد که در آن یک سلبریتی راز موفقیت خود را شرح می‌دهد و بی‌تعارف از خودش و ضعف‌هایش می‌گوید و از اینکه چطور از شکست نهراسیده و هربار در عرصه‌های گوناگونِ زندگی زمین خورده، دوباره بلند شده و پیش رفته است.
کتاب «ویل» از آن دست زندگی‌نامه‌هایی‌ست که آن را همچون یک رمان پُرکشش، رمانی که از زبان راوی اول‌شخص روایت می‌شود، دنبال می‌کنید و با ویل اسمیت و تجربه‌ها و آموخته‌هایش از زندگی همگام می‌شوید.
متن اصلی کتاب «ویل» اولین بار در سال 2021 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «ویل»
ویل اسمیت در کتاب «ویل» فقط داستان زندگی‌اش را روایت نمی‌کند. او در این کتاب، ضمن شرح زندگی‌اش، بر آن است که به ژرفای درونش نقبی بزند و در آنچه بوده و هست و راهی که در زندگی طی کرده تأمل کند و خود را به مخاطبانش بنمایاند.
او کتاب «ویل» را با نقل خاطره‌ای آموزنده از پدرش آغاز می‌کند و می‌گوید که پدرش چطور، وقتی او و برادرش بچه بوده‌اند، آن‌ها را مجبور کرده بوده که دیوار جدیدی جلو مغازه‌اش بکشند. ماجرا از این قرار بوده که پدر ویل اسمیت از دیوار کهنۀ قدیمی، که داشته خراب می‌شده، خسته شده بوده. بنابراین آن دیوار را خراب کرده اما لزومی ندیده برای ساختن دیوار جدید به پیمانکار و شرکت ساختمانی مراجعه کند. او در عوض دو پسرش را به کار گماشته و آن‌ها را مجبور کرده دیوار جدید را بسازند.
ویل اسمیت در پیش‌درآمد کتاب «ویل»، با عنوان «دیوار»، تعریف می‌کند که کارِ طاقت‌فرسای ساختن دیوار تمامی نداشته و او و برادرش آن را چون مصیبتی پایان‌ناپذیر می‌دیده‌اند و امیدی هم به تمام‌شدن این مصیبت و پایانِ کار دیوار نداشته‌اند.
ماجرا به همین صورت ادامه داشته تا اینکه یک روز پدر ویل اسمیت صدای غُرغُرهای او و برادرش را می‌شنود و به آن‌ها می‌گوید: «دیگه راجع به این دیوار لعنتی فکر نکنین! دیواری وجود نداره. اینا فقط آجرن. وظیفه‌ی شما اینه که این آجر رو درست سر جاش بذارین. بعد هم برین سراغ آجر بعدی. بعد اون آجر رو درست بذارین سر جاش. بعد هم بعدی. دیگه اصلاً فکر دیوار رو هم نکنین. تمام فکر و ذکرتون یه آجر باشه.»
ویل اسمیت، بعد از تعریف این خاطره در ابتدای پیش‌درآمد کتاب «ویل»، می‌گوید که این یکی از درس‌های تأثیرگذاری‌ست که یاد گرفته است.
ویل اسمیت در کتاب «ویل» از ترس به‌عنوان یکی از احساساتی که بسیار با آن درگیر بوده سخن می‌گوید و از اینکه بیشتر خاطرات بچگی‌اش مربوط به ترس‌هایش است. او به موضوع این ترس‌ها نیز اشاره می‌کند و این را هم می‌گوید که بیشتر از همه از پدرش می‌ترسیده است. ویل اسمیت تعریف می‌کند که دیدن صحنۀ کتک‌خوردن مادرش از پدرش در بچگی و ناتوانی‌اش در اینکه برود و در دفاع از مادرش مقابل پدرش بایستد، بیش از هرچیزِ دیگری تعیین‌کننده‌ی شخصیت امروزش بوده است.
ویل اسمیت می‌گوید به‌خاطر ترسو بودن و به کمک مادرش نشتافتن، در لحظه‌ای که مادرش از پدرش کتک خورده، عذرخواهی‌ای طولانی به مادرش بدهکار است و همۀ کارهایی که از آن موقع تا حال انجام داده به‌خاطر این است که آن روز نتوانسته در دفاع از مادرش جلو پدرش بایستد.
ویل اسمیت در این بخش از کتاب «ویل» به مخاطبانش می‌گوید: «درکی که امروزه از "ویل اسمیت"، رَپِر نابودگر بیگانه‌ها و ستاره‌ی خیلی بزرگ سینما، در ذهن شما جا افتاده بیشتر یک سازه است – شخصیتی که به‌دقت ساخته و پرداخته شده – تا بتوانم از خودم محافظت کنم. تا خودم را از دنیا پنهان کنم، تا ترس را پنهان کنم.»
کتاب «ویل» هم درباره خود ویل اسمیت و زندگی اوست و هم درباره مادر و پدرش و اینکه آن‌ها هرکدام چه جور شخصیت‌هایی بوده‌اند و چه تجربه‌هایی داشته‌اند.
ویل اسمیت در کتاب «ویل» محیط خانوادگی‌ای را که در آن رشد کرده شرح می‌دهد و از تأثیر این محیط بر شخصیت خودش می‌گوید، از جمله از اینکه پدرش چطور خانواده را به شیوه‌ای نظامی و پادگانی اداره می‌کرده است.
کتاب «ویل» از پیش‌درآمدی با عنوان «دیوار»، بیست و یک فصل و مؤخره‌ای با عنوان «پرش» تشکیل شده است.
فصل‌های بیست‌ویک‌گانۀ کتاب «ویل» عبارتند از: «ترس»، «خیال»، «اجرا»، «قدرت»، «امید»، «نادانی»، «ماجراجویی»، «درد»، «نابودی»، «کیمیاگری»، «اقتباس»، «میل»، «وفاداری»، «غرش»، «دوزخ»، «هدف»، «حد کمال»، «عصیان»، «خلوت»، «تسلیم‌شدن» و «عشق».
کتاب «ویل» با ترجمۀ محمدرضا شفایی در نشر میلکان منتشر شده است.

درباره ویل اسمیت و مارک منسن، نویسندگان کتاب «ویل»
ویلارد کارول اسمیت دوم (Willard Carroll Smith II)، معروف به ویل اسمیت، متولد 1968، بازیگر، رَپِر و تهیه‌کننده امریکایی و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال 2022، برای بازی در فیلم «شاه ریچارد»، است.
ویل اسمیت در دهۀ 80 میلادی، به‌عنوان خواننده سبک هیپ هاپ، وارد عالم هنر شد. او برنده جایزه گرمی و انجمن پیشرفت رنگین‌پوستان است و قبل از گرفتن جایزه اسکار، دوبار نامزد این جایزه شده که یکبارش به‌خاطر بازی در نقش محمد علی (کاسیوس کلی)، بوکسور معروف امریکایی، در فیلم «علی» بوده است.
از دیگر فیلم‌های ویل اسمیت می‌توان به «در جستجوی خوشبختی» و «جاسوسان نامحسوس» اشاره کرد.
ویل اسمیت یکی از گران‌ترین بازیگران سینمای امریکاست و در عالم موسیقی نیز آلبوم‌های موفق و پرفروشی تولید و منتشر کرده است. او و همسرش، جیدا اسمیت، مؤسسان «بنیاد خانواده ویل و جیدا اسمیت» هستند که بنیادی برای کمک به بهبود زندگی است.
ویل اسمیت در سال 2022 به چهره‌ای جنجالی در عالم سینما بدل شد و دلیلش هم سیلی‌ای بود که در مراسم اسکار به کریس راک زد.

مارک منسن (Mark Manson‎)، متولد 1984، نویسندة کتابهای خودیاری و وبلاگ‌نویس امریکایی است. منسن تحصیلکردة دانشگاه بوستون است. او از نویسندگان موفق در زمینۀ خودیاری است و دو کتابش در این زمینه، یکی «هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی نامتعارف به خوب زیستن» و دیگری «اوضاع خیلی خراب است: کتابی درباره‌ی امید»، جزو پرفروش‌های «نیویورک تایمز» بوده‌اند.
منسن همچنین مدیر یکی از بزرگ‌ترین وبسایت‌های توسعۀ فردی جهان است.

رتبۀ کتاب «ویل» در گودریدز: 4.35 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down