بیداری شابک: 9786227585872 376 صفحه 460 گرم قطع: خشتی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1000 بیداری آنوشا نوبخت علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

1,785,000 ریال 2,550,000 ریال

ناشر: مون

چاپ پنجم

کتاب «بیداری: دنیای درون و بیرون خود را تغییر دهید» نوشتۀ آنوشا نوبخت
تمرین‌هایی برای رسیدن به حالِ خوب و احساسات و تفکر مثبت. کتاب «بیداری: دنیای درون و بیرون خود را تغییر دهید» مجموعۀ سیصد و شصت و پنج نوشتۀ کوتاه، اعم از یادداشت و شعر، است که برای سیصد و شصت و پنج روز سال تدارک دیده شده است.
آنوشا نوبخت در کتاب «بیداری» سعی دارد اهمیت تغییرات کوچک در رقم‌خوردن تغییرات بزرگ در زندگی را به مخاطبان خود یادآوری کند و نیز با ارائۀ تمرین‌هایی در این کتاب، آن‌ها را تشویق کند که عملاً و با مثبت‌اندیشی برای تغییر خود گام بردارند.
کتاب «بیداری» یک کتاب خودیاری و انگیزشی است که خوانندگان را به زندگی در لحظه فرامی‌خواند و به اینکه در خود تأمل کنند و هر روز با نوشتن درباره احساسات مختلف خود، به درک بهتر خودشان دست یابند و احساسات منفی را از درون خود دفع کنند و این‌گونه دنیای بیرون خود را نیز، در کنار دنیای درون خود، تغییر دهند.
آنوشا نوبخت در کتاب «بیداری» از مخاطبان خود می‌خواهد که با هر روز نوشتن درباره خود و احساسات خود نسبت به امور مختلف، تغییرات کوچک و جزئی را در زندگی خود پدید آورند و با هر تغییر کوچک به تغییرات بزرگ نزدیک‌ و نزدیک‌تر شوند.

مروری بر کتاب «بیداری»
کتاب «بیداری» به زبانی ساده و صمیمی نوشته شده است و حال‌وهوای آن شبیه حال‌وهوای نوشته‌های وبلاگ‌ها و یادداشت‌های کوتاه اینستاگرامی است.
آنوشا نوبخت در کتاب «بیداری» به شیوه‌ای خودمانی با مخاطبان خود صحبت می‌کند و در هر صفحه از آن‌ها می‌خواهد که احساس و نظر خود را درباره موضوعی بنویسند و از خودشان و تجربه‌ها و احساسات‌شان حرف بزنند.
در کتاب «بیداری» گاه با اشعاری از شاعران معروف مواجه می‌شویم و نویسنده از مخاطبانش می‌خواهد که نظر و حس‌شان را راجع به شعری که خوانده‌اند بنویسند.
کتاب «بیداری» کتابی‌ست که اگر هر روز یک صفحه از آن را بخوانیم و در بخش خالی صفحه، همان‌طور که از ما خواسته شده، چیزی بنویسیم، در پایان می‌بینیم که یک سال است که هر روز یادداشتی درباره خودمان و احساسات و افکارمان راجع به موضوعات مختلف نوشته‌ایم و می‌توانیم خودمان را ارزیابی کنیم که آیا بعد از یک سال نوشتن و به خود و پیرامون فکر کردن، آیا توانسته‌ایم تغییراتی جدی در خود به‌وجود آوریم؟
در لحظه زیستن یکی از موضوعات کلیدی کتاب «بیداری» است. در این کتاب همچنین از اهمیت دوست داشتن خود سخن می‌رود و از اینکه زمانی می‌توانیم دیگران را دوست داشته باشیم که خودمان را دوست داشته باشیم.
آنوشا نوبخت در سرآغاز کتاب «بیداری» تعریف می‌کند که چطور نوشتن هر روزه او را از چیزهایی که ناراحت‌اش می‌کرده‌اند نجات داده است.
کتاب «بیداری» کتابی‌ست که ضرورت تغییر در عادات روزانه و انجام کارهای جدید را یادآور می‌شود. این تغییر می‌تواند تغییر در یک عادت خیلی معمولی باشد اما مجموعۀ همین تغییرات کوچک در عادت‌های معمولی روزانه در نهایت تغییرات بزرگ را در زندگی پدید می‌آورد.
کتاب «بیداری» به ما می‌گوید که اگر می‌خواهیم عادت‌های بد خود را تغییر دهیم باید از کم شروع کنیم تا نتیجه بگیریم، نه اینکه بخواهیم یک‌شبه همۀ عادت‌های بد را کنار بگذاریم.
با خواندن کتاب «بیداری» درمی‌یابیم که تغییر یک فرایند تدریجی است و یک‌شبه و ناگهانی به دست نمی‌آید و به تمرین نیاز دارد. این کتاب در عین حال به ما یادآور می‌شود که تمرین برای تغییر و رسیدن به حس‌وحال خوب و مثبت نباید چنان سخت و سنگین آغاز شود که زود خسته‌مان کند. چنین تمرینی، چنانکه در کتاب «بیداری» می‌خوانیم، تمرینی‌ست مبتنی بر اقداماتی کوچک در هر روز.
در بخشی از کتاب «بیداری» درباره اهمیت و تأثیر تغییر در عادت‌های کوچک روزانه و و اهمیت در لحظه زیستن و کمکی که این کتاب می‌تواند در این زمینه‌ها به ما بکند، می‌خوانیم: «کسی که امروز هستیم حاصل عادات روزانه‌ایه که داریم. کارهایی که خودآگاه و ناخودآگاه انجام می‌دیم و واکنش‌هایی که بسته به شخصیتمون به اتفاقات و چالش‌ها داریم، واقعیت زندگی ما رو شکل می‌دن. اگه می‌خواین واقعیتی رو که در برابر چشم‌هاتون شکل می‌گیره، تغییر بدین باید شکل واکنش بهش رو تغییر بدین. برای تغییر واکنش باید نگاه و باورتون به زندگی رو دستی بهش بکشین. عادت‌های کوچک روزانه و قدم‌های کوچک رو نباید دست‌کم بگیریم. این عادت‌ها قسمت بزرگی از این "من" رو تشکیل می‌دن که در پس ظاهر جسمانی‌مون قرار داره.
این روزنگار کمکتون می‌کنه و مسیر تغییرات کوچک و اساسی رو بهتون نشون می‌ده.
در این روزنگار با مطالب علمی، پژوهش‌های مختلف از دانشگاه‌های معتبر دنیا، مطالب روان‌شناختی و همچنین معنوی آشنا می‌شین که غذایی برای روح، ذهن و بدن شماست.
این روزنگار از 365 صفحه تمرین ساده تشکیل شده که شما رو دعوت می‌کنه به لحظه برگردین و غرق در ذهن و افکارتون زندگی نکنین. تمام دارایی ما "لحظه"ست. وقتی یک سال هر روز تمرین کنیم و به خودمون یادآوری کنیم که در (لحظه) باشیم، کم‌کم توانمند می‌شیم و افسار زندگی رو در دست می‌گیریم.»
کتاب «بیداری: دنیای درون و بیرون خود را تغییر دهید» در نشر مون منتشر شده است.

درباره آنوشا نوبخت، نویسنده کتاب «بیداری»
آنوشا نوبخت بازیگر، مدل تبلیغاتی، بلاگر و فعال اینستاگرام و یوتیوب است و دنبال‌کنندگان زیادی در اینستاگرام و یوتیوب دارد. نوبخت در دوران کودکی و نوجوانی‌اش در شیراز بوده و از هفده سالگی به لندن مهاجرت کرده است. او اکنون ساکن امریکاست.
آنوشا نوبخت با برندهای مختلفی نظیر نایکی و آمازون، به‌عنوان مدل تبلیغاتی، همکاری کرده است.

ادامه keyboard_arrow_down