کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | قدم زدن بیرون از جهان
قدم زدن بیرون از جهان شابک: 9786226913683 184 صفحه 230 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 بیرون جهان راث نیکولز محمد علی دهقانی نوجوان نوجوان داستان نوجوان

562,500 ریال 750,000 ریال

ناشر: خزه

چاپ یکم

کتاب «قدم زدن بیرون از جهان» اثر راث نیکولز
A Walk Out of the World
کتاب «قدم زدن بیرون از جهان» اثر راث نیکولز مناسب نوجوانان عزیز است. داستان کتاب مربوط به خواهر و برادری نوجوان است که ناگهان به گذشته‌های بسیار دور می‌روند و ناگهانی در درون جنگلی اسرارآمیز قرار می‌گیرند. اما این یک اتفاق تصادفی نیست، بلکه این دو نفر مأموریت دارند که به جنگ با انسان‌های بد و یاری رساندن به اجداد خود بروند! بهتر است بدانید در این راه ماجراها و خطرات زیادی در کمین آنهاست و... .اگر دوست دارید از ماجرای این خواهر و برادر آگاه شوید؛ داستانِ کتاب را بخوانید و لذت ببرید.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
آنها موجودات غمگین و افسرده‌ای نبودند. آدم‌های خاص و ویژه‌ای هم نبودند. و هیچ رمز و نشانه یا عادت شخصی و به‌خصوصی هم برای خودشان نداشتند. بعضی وقت‌ها خودشان هم از این موضوع تعجب می‌کردند.
رفتار توبیت، البته عادی‌تر بود. او با اینکه یک سال از خواهرش بزرگ‌تر بود، بیشتر مایل بود که با آن چیزهایی که می‌دید یا لمسشان می‌کرد، کنار بیاید و قبولشان کند. اما جودیث، اغلب اوقات سعی می‌کرد درباره چیزهایی که احساس می‌کرد، و اغلب آنها هم احساس مشترک هر دوتاشان بود، اظهارنظر کند و حرفش را رک و راست بزند. او می‌گفت: «من دلم می‌خواهد بدوم، در حالی که به نظر می‌آید انگار ما را توی یک جعبه‌ی کوچک گذاشته‌اند و نمی‌توانیم نفس بکشیم!» بعضی اوقات هم آنها مقداری می‌دویدند و جست وخیز می‌کردند؛ البته در یک جای خلوت، که کسی آنها را نمی‌دید. شهری که بچه‌ها در آن زندگی می‌کردند، یک شهر نوساز و جدید بود. و البته زشت و بدقواره! یعنی‌ اینکه شلوغ‌تر و آشفته‌تر از آن بود که بشود آن را زیبا دانست. یک شهر بندری بود که کشتی‌های بزرگ مرتب به بندرگاه آن می‌آمدند برای بارگیری و خالی کردن بارهای سنگین شلوغ و پر سروصدا، از آن همه بار و آن همه باربر و برو بیای آدم‌هایی که باید آن همه بارهای سنگین را جابه‌جا کنند؛ غلات، چوب، تخته، الوار و...
درباره نویسنده کتاب «قدم زدن بیرون از جهان»
راث نیکولز نویسنده‌ی کانادایی است. او سال 1948در تورنتو به دنیا آمد. راث هنگامیکه یازده ساله بود از شدت علاقه به ادبیات دو داستان بلند نوشت. او در این زمینه تلاش می‌کرد و در دوران نوجوانی هم داستان‌هایی از قرن شانزده میلادی می‌نوشت. وقتی چهارده ساله بود به دلیل کار پدرش، همراه با خانواده‌ به استان بریتیش کلمبیای کانادا می‌رود. در همان سال راث در جشنواره بین‌المللی شانکار با مدیریت دولت هندوستان شرکت می‌کند. مسابقه هشتاد کشور جهان را زیر پوشش داشت و راث نیکولز هم برای جشنواره رمان کوتاهی می‌فرستد. او پس از اتمام دبیرستانش وارد دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌شود و درباره زبان‌های مختلفی مطالعه می‌کند. همچنین بعدها به مطالعه‌ی ادیان و تعالیم بزرگان می‌پردازد.
راث نیکولز به گفته خودش در حال حاضر برای نوجوانان داستان می‌نویسد و برنامه‌های مطالعات پژوهش‌های دینی را هم دنبال می‌کند.
درباره ترجمه کتاب «قدم زدن بیرون از جهان»
کتاب قدم زدن بیرون از جهان را محمد علی دهقانی (دانا) به فارسی برگردانده است. نشر خزه کتاب را برای نوجوانان دوستدار مطالعه چاپ و منتشر کرده است.
رتبه کتاب «قدم زدن بیرون از جهان» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down