کتاب | دانش | علم و فناوری | عمومی | عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان ها
عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان ها شابک: 9786002538789 232 صفحه 240 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 مصنوعی آینده انسان هنری کیسینجر اریک اشمیت دانیل هوتنلوچر سامان صفرزائی دانش علم و فناوری عمومی

1,350,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» اثر هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دانیل هوتنلوچر
هوش مصنوعی چگونه تاریخ و هویت انسان و واقعیت و درک انسان از واقعیت را تغییر خواهد داد؟ کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها»، با عنوان اصلی The Age of AI: And Our Human Future، کتابی‌ست که مباحث آن حول این پرسش و پرسش‌هایی مرتبط با آن می‌گردد.
هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دانیل هوتنلوچر در کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» از دنیایی نوشته‌اند که روزبه‌روز بیشتر به تسخیر هوش مصنوعی درمی‌آید و از دغدغه‌هایی که تصور آینده این دنیا برای انسان‌ها پدید می‌آورد.
کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» از پیامدهای مشارکت هوش مصنوعی با انسان در امور گوناگون و تأثیر حضور هرچه‌بیشتر هوش مصنوعی در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف و از آینده جهان و انسان در عصر غلبۀ هوش مصنوعی سخن می‌گوید.
نویسندگان کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» بر آن‌اند که هوش مصنوعی را به‌عنوان واقعیتی که انسان چاره‌ای جز پذیرش و کنار آمدن با آن ندارد بررسی و معرفی کنند و نیز نشان دهند که هوش مصنوعی چگونه واقعیت، درک و شناخت انسان از واقعیت و تعامل انسان با واقعیت را دگرگون و تاریخ و هویت آدمی را دستخوش تغییراتی بنیادین خواهد کرد.
متن اصلی کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» اولین بار در سال 2021 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها»
نویسندگان در کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها»، چنانکه در مقدمۀ این کتاب توضیح داده شده است، بر آن‌اند که هوش مصنوعی را توضیح دهند و نیز پرسش‌هایی را که در عصر تسلط هرچه‌بیشتر هوش مصنوعی بر جنبه‌های گوناگون زندگیِ انسان با آن‌ها مواجه خواهیم شد و ابزارهای پاسخگویی به این پرسش‌ها را به خوانندگان کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» ارائه دهند.
این پرسش‌ها از این قرارند:
«-نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سلامت، بیولوژی، فضا و فیزیک کوانتوم چطور به نظر می‌آیند؟
-"بهترین دوستان" مجهز به هوش مصنوعی، به‌ویژه برای کودکان، چه شکلی هستند؟
-جنگ‌های مجهز به هوش مصنوعی چگونه هستند؟
-آیا هوش مصنوعی جنبه‌هایی از واقعیت را درک می‌کند که انسان از درک‌اش عاجز است؟
-زمانی که هوش مصنوعی در ارزیابی و شکل دادن به کنش انسان مشارکت می‌کند، انسان چگونه تغییر می‌کند؟
-بنابراین انسان بودن به چه معناست؟»
آنچه در کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» بر آن تأکید شده، بررسی هوش مصنوعی، نه صرفاً به‌عنوان یک عنصر و ابزار تکنولوژیک در کنار عناصر و ابزارهای دیگر، بلکه به‌عنوان یک عنصر فراگیر و تأثیرگذار بر ابعاد مختلف زندگی انسانی است؛ عنصری که قابلیت‌های مختلفی، از جمله کشف آنتی‌بیوتیک‌های جدید، طراحی استراتژی‌های تازه شطرنج که به خاطر انسان خطور نمی‌کند، شعر سرودن، طراحی استراتژی‌های جنگی و انواع‌واقسام قابلیت‌های دیگر را دارد و نه فقط ابزاری تحت کنترل انسان، که عنصری‌ست که می‌تواند دوشادوش انسان در امور دنیا مشارکت کند و نقشی فعال و مؤثر داشته باشد و حتا از محدوده‌های ذهنی بشر خارج شود و فراتر برود و انسان را با قلمروهایی تازه‌ و دور از دسترسِ دانش کنونی بشر مواجه کند.
البته قصد نویسندگان کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» این نیست که ما را از جهانی که به تسخیر هوش مصنوعی درمی‌آید بترسانند بلکه آن‌ها بر آن‌اند که، با توصیف و معرفی هوش مصنوعی و پیامدهای آن، ما را برای مواجهه با آینده‌ای که هوش مصنوعی در آن دست بالا را خواهد داشت آماده کنند تا قابلیت‌های هوش مصنوعی را دریابیم و بهتر و منطقی‌تر و واقع‌بینانه‌تر با آن برخورد کنیم.
کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» از مقدمه و هفت فصل تشکیل شده است. فصل‌های هفتگانۀ این کتاب عبارتند از: «کجا ایستاده‌ایم؟»، «چگونه به اینجا رسیدیم؟»، «از تورینگ تا امروز – و فراسو»، «پلتفرم‌های شبکه‌ای جهانی»، «امنیت و نظم بین‌المللی»، «هوش مصنوعی و هویت انسانی» و «هوش مصنوعی و آینده».

درباره نویسندگان کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها»
هنری آلفرد کیسینجر (Henry Alfred Kissinger )، متولد 1923، سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آلمانی – امریکایی است. کیسینجر از نسل مهاجرانی آلمانی‌‌ست که با قدرت‌گرفتن نازی‌ها در آلمان، از آلمان به امریکا پناهنده شدند و تبعۀ امریکا شدند.
هنری کیسینجر از چهره‌های مشهور و تأثیرگذار سیاست امریکا و به‌ویژه سیاست خارجی این کشور است و در دوره‌ای از تاریخ امریکا بر نوع روابط بین‌الملل این کشور، از جمله پایان‌دادن به جنگ ویتنام و نیز برقراری روابط امریکا و چین، بسیار مؤثر بوده است. او در دوره ریاست جمهوری ریچارد نیکسون و جرالد فورد، مشاور امنیت ملی، رئیس شورای امنیت ملی و وزیر امور خارجۀ امریکا بود.
در سال 2020، وقتی ویروس کرونا شیوع یافت، کیسینجر مقاله‌ای در روزنامۀ «وال‌استریت ژورنال» نوشت و در آن این احتمال را مطرح کرد که کرونا دنیا را با یک بحران اقتصادی جدی روبه‌رو کند.
کتاب‌های «دیپلماسی»، «نظم جهانی: تأملی در ویژگی ملت‌ها و جریان تاریخ» و «چین» از جمله آثار هنری کیسینجر هستند.

اریک امرسون اشمیت (Eric Emerson Schmidt)، متولد 1955، مهندس نرم‌افزار و تاجر امریکایی و مدیر اجرایی هیئت مدیره شرکت آلفابت است. اشمیت زمانی مدیر اجرایی شرکت گوگل و نیز از اعضای هیئت مدیره شرکت اپل بوده است. او در هیئت امنای دانشگاه پرینستون نیز عضویت داشته است.

دانیل پی هوتنلوچر (Daniel P. Huttenlocher)، متولد 1959، دانشمند علوم رایانه‌ای اهل امریکا و رئیس کالج شوارتزمن در دانشگاه ام‌آی‌تی است. هوتنلوچر از اعضای هیئت مدیره شرکت آمازون بوده است. او بیست و چهار اختراع را در زمینۀ بینایی کامپیوتر به نام خود ثبت کرده است.

درباره ترجمۀ فارسی کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها»
کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» با ترجمۀ سامان صفرزائی در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
سامان صفرزائی، متولد 1364، روزنامه‌نگار و مترجم ایرانی است. او کتاب «در بلندمدّت همه مرده‌ایم: کِینزگرایی، اقتصاد سیاسی و انقلاب» را نیز به فارسی ترجمه کرده است.
از کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» ترجمۀ دیگری نیز در انتشارات ذهن‌آویز منتشر شده که مترجم آن دکتر علی علی‌پناهی است.

رتبۀ کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» در گودریدز: 3.67 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم