کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | کندوکاو فلسفی برای کودکان
کندوکاو فلسفی برای کودکان 116 صفحه 150 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 کندوکاو فلسفی برای کودکان سعید ناجی سمانه عسکری علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

600,000 ریال 800,000 ریال

ناشر: لگا

چاپ دوم

کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان (داستان و راهنما)» نوشتۀ سعید ناجی و سمانه عسکری، با همکاری مهسا پوست‌فروش فرد
چگونه می‌توان کودکان را به کندوکاوِ فلسفی ترغیب کرد و شوق فلسفه‌ورزی را در آنان برانگیخت؟ کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان (داستان و راهنما)» کتابی‌ست که با نقل داستان‌هایی جذاب و برانگیزاننده پرسش‌های فلسفی، کودکان را به فلسفه‌ورزی فرامی‌خواند و چراغ پرسش‌هایی فلسفی را در ذهن آن‌ها روشن می‌کند.
اگر می‌خواهید کودکانتان با راه و روشی علمی به پرسشگری فلسفی عادت کنند کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» کتابی مناسب برای شما و فرزندانتان است چون این کتاب با زبان قصه، که زبانی جذاب‌تر از زبان فلسفه است، فلسفه‌ورزی را به کودکان و کسانی که در اوایل نوجوانی‌اند می‌آموزد.
نویسندگان کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» در این کتاب، داستان‌هایی را برای کودکان گردآوری و بازنویسی کرده‌اند که به‌شیوه‌ای درست، فلسفه‌ورزی را به کودکان یاد می‌دهد. آن‌ها در انتخاب داستان‌های کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» استانداردهای کلاس‌های فبک (فلسفه برای کودکان) را در نظر داشته‌اند و داستان‌هایی را برای انتشار در این کتاب انتخاب کرده‌اند که امتحان خود را در کلاس‌های فبک مدارس پس داده‌اند و در ترغیب کودکان به فلسفه‌ورزی و کندوکاو فلسفی نقشی مؤثر و مثمر ثمر ایفا کرده‌اند.
در کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» راهنماهایی نیز به همراه داستان‌های کتاب آمده تا والدین کودکان و نیز معلمان و مربیان آن‌ها در کلاس‌های آموزشی بدانند که چطور از این داستان‌ها برای آموزش فلسفه به کودکان و تشویق آن‌ها به پژوهش فلسفی استفاده کنند.
کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» کتابی‌ست مناسب کودکان و نوجوانان سنین 6 تا 14 سال.

مروری بر کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان»
کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» از هفت قصه و راهنماهایی برای آموزش شیوه استفاده از این هفت قصه، برای آموزش کندوکاو فلسفی به کودکان، تشکیل شده است.
هفت قصه‌ای که در کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» آمده‌اند عبارتند از: «خواهر کوچک ویلی»، «دوست تا همیشه»، «عروسک روی گُل‌سَر»، «پای خیلی کوچولو»، «آقای روباه شگفت‌انگیز»، «تیدالیک قورباغه» و «کلوچه‌های پُردردسر».
در قصه‌های کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» تغییراتی، به منظور آسان‌تر شدن خواندن و درک آن‌ها از سوی کودکان، داده شده است. از جملۀ این تغییرات می‌توان به ویرایش این قصه‌ها به‌قصد روان‌تر و مفهوم‌تر شدن آن‌ها و نیز خلاصه شدن بعضی از آن‌ها و همچنین اعمال تغییراتی ساختاری در بعضی قصه‌های کتاب اشاره کرد.
کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان (داستان و راهنما)» در نشر لِگا منتشر شده است. این کتاب، هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «فلسفه‌ورزی با کودکان و نوجوانان» نشر لِگا است.

درباره پدیدآورندگان کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان»
کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان (داستان و راهنما)» به‌قلم سعید ناجی و سمانه عسکری نوشته شده و مهسا پوست‌فروش فرد نیز در شکل‌گیری آن همکاری داشته است.
دکتر سعید ناجی، متولد 1347، استاد دانشگاه و مترجم و پژوهشگر حوزه فلسفه است. ناجی دارای لیسانس فلسفه از دانشگاه تبریز، لیسانس فیزیک از دانشگاه اصفهان، فوق لیسانس فلسفۀ علم و فناوری از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای فلسفۀ علم و فناوری از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.
کار پژوهشی اصلی ناجی، متمرکز بر فلسفه برای کودکان و نوجوانان آموزش فلسفه به آن‌ها است. از جمله سوابق علمی و اجرایی او می‌توان به مسئولیت گروه فکرپروری در کودکان و نوجوانان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، عضویت در شورای مؤسسان گروه آموزش فلسفۀ انجمن برنامۀ درسی ایران، تأسیس گروه فلسفه برای کودکان ونوجوانان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مدیریت گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، قائم مقام گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دبیری ویژه‌نامۀ فلسفه برای کودکان و نوجوانانِ مجلۀ فرهنگ و جانشینیِ سردبیر مجلۀ علمی‌پژوهشی کودک و تفکر در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اشاره کرد.
از سعید ناجی مقالات فراوانی در نشریات گوناگون منتشر شده است. از جمله آثار تألیفی او می‌توان به کتاب «راهنمای انیمیشن‌هایی برای کلاس فلسفه برای کودکان» (با همکاری سمانه عسکری) و از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب «در پی معنا» (با همکاری مهدی معین‌زاده) اشاره کرد.


سمانه عسکری، دیگر نویسنده کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان»، متخصص روانشناسی کودک و نوجوان است. عسکری دانش‌آموختۀ دانشگاه میسور و متخصص در درمان اختلالات یادگیری و حافظه، درمان مشکلات حواس‌پرتی و درمان اختلال بیش‌فعالی و کمبود توجه و تمرکز در کودکان و نوجوانان و همچنین متخصص در حوزه مشکلات مربوط به روابط بین فردی، مشکلات مربوط به روابط والد و فرزند، شیوه‌های نوین فرزندپروری و نیز متخصص درمان افسردگی، اضطراب، وسواس و ترس‌های مرضی با رویکرد شناختی – رفتاری و طرحواره درمانی است.

مهسا پوست‌فروش فرد، که در شکل‌گیری کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» با نویسندگان این کتاب همکاری داشته، متخصص فلسفۀ دین و دارای فوق لیسانس فلسفۀ دین از دانشگاه تهران است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده