کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | مثل حرفه ای ها یاد بگیر
مثل حرفه ای ها یاد بگیر شابک: 9786227342611 182 صفحه 200 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 حرفه بگیر باربارا اوکلی اولاو شوه هاله افشاری علوم انسانی روانشناسی عمومی

490,000 ریال 700,000 ریال

ناشر: چترنگ

چاپ یکم

کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» نوشتۀ باربارا اوکلی و اولاو شِوه
کتابی برای همۀ آنها که مشکل یادگیری دارند و از میزانِ آنچه از طریق خواندن دریافت می‌کنند راضی نیستند. کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر»، با عنوان اصلی Learn Like a Pro: Science-Based Tools to Become Better at Anything، کتابی‌ست در آموزش چگونگی مطالعۀ درست و مثمرِ ثمر و مدیریت زمان و تنظیم وقت به‌نحوی که از مطالعه بیشترین بهره را ببریم و آنچه را می‌خوانیم خوب یاد بگیریم.
همۀ ما، فارغ از اینکه چه کتابی می‌خوانیم و با چه هدفی کتاب می‌خوانیم، احتمالاً دوست داریم خوانده‌هایمان بر ما تأثیر دلخواهمان را بگذارند و از آن‌ها آنچه را که باید دریافت کنیم و نتیجه‌ای را که مدّ نظرمان است بگیریم. کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» کتابی است که به ما یاد می‌دهد چگونه طوری مطالعه کنیم که آنچه می‌خوانیم برایمان سودی داشته باشد و قابل استفاده باشد و به اهداف مورد نظرمان از مطالعه دست یابیم.
کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» کتابی ا‌ست برای همۀ آنها که از نتیجه و بازدهی مطالعاتشان راضی نیستند و نمی‌توانند روی آنچه می‌خوانند متمرکز شوند و همچنین نمی‌توانند وقت و شیوه مطالعۀ خود را طوری تنظیم و مدیریت کنند که از خواندن نتیجۀ مطلوبی را که مورد انتظارشان است بگیرند.
همچنین باربارا اوکلی و اولاو شِوه در کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» به ما یاد می‌دهند که چطور از پراکندگی نیز به نفع یادگیری استفاده کنیم و مغزمان را طوری تربیت کنیم و پرورش دهیم که پراکندگی را به‌سود یادگیری به کار بَرَد.
متن اصلی کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» اولین بار در سال 2021 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر»
کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» خوراک کسانی است که نمی‌توانند روی آنچه می‌خوانند تمرکز کنند و درنتیجه احساس می‌کنند از آنچه می‌خوانند فایده و بهره لازم را نمی‌برند. این کتاب به‌ویژه کتابی‌ است برای این عصرِ سلطۀ فراگیر اینترنت و فضای مجازی و گوشی‌های همراه. در کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» می‌آموزیم که چطور بر اعتیادمان به گوشی‌های همراه غلبه کنیم تا موقع مطالعه تمرکز بیشتری داشته باشیم. این کتاب، ضمن آموزش مطالعۀ مثمرِ ثمر، با ما از مسائل و مشکلاتی سخن می‌گوید که گوشی‌های همراه در فرایند یادگیری از طریق مطالعه پدید می‌آورند.
از جمله روش‌هایی که در کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر»، به‌عنوان روشی کاربردی برای مطالعۀ مثمر ثمر، آموزش داده شده روشی موسوم به روش «پومودورو» است. این روش مبتنی بر بیست و پنج دقیقه مطالعه و پنج دقیقه استراحت است. نویسندگان در کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» تأکید می‌کنند که بهتر است حین استراحت پنج‌دقیقه‌ایِ روش «پومودورو» سراغ گوشی تلفن همراهمان نرویم و ایمیلمان را هم چک نکنیم.
در کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» همچنین از فواید پراکندگی سخن رفته است و از اینکه چطور می‌توان از طریق پراکندگی، چیزهای مختلف را به هم متصل کرد و پیوند داد. نویسندگان کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» به ما می‌آموزند که چطور حلقه‌های جدیدی در زنجیره نورون‌های مغز خودمان ایجاد کنیم تا از طریق آن‌ها مطالب پراکنده را به یکدیگر وصل کنیم.
در بخشی از کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» درباره فواید پراکندگی و رابطۀ آن با خلاقیت می‌خوانید: «دست از تمرکز برداشتن و وارد حالت پراکنده شدن لزوماً به معنی اتلاف وقت نیست. وقتی پای یادگیری در میان است، حالت پراکنده سلاح راهبردی شماست. اگر از حالت پراکنده هوشمندانه استفاده کنید، می‌توانید به نگرش و راه‌حل‌های ارزشمندی دست یابید. این حالت ارتباط عمیقی با خلاقیت دارد.»
کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» با ترجمۀ هاله افشاری در انتشارات چترنگ منتشر شده است.

درباره باربارا اوکلی و اولاو شِوه، نویسندگان کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر»
باربارا اَن اوکلی (Barbara Ann Oakley)، متولد 1955، استاد دانشگاه و متخصص و پژوهشگر حوزه یادگیری اهل امریکاست. از اوکلی مقالات مختلفی در زمینۀ یادگیری در وال‌استریت ژورنال و نیویورک تایمز منتشر شده است. دوره‌ آنلاین آموزش یادگیری باربارا اوکلی از محبوب‌ترین دوره‌های آنلاین در دنیاست. از دیگر آثار باربارا اوکلی می‌توان به کتاب «ذهنی برای اعداد: چگونه در ریاضی و علوم از همه بهتر باشیم (حتی اگر از جبر نمره نیاورده باشیم)» اشاره کرد.

اولاو شِوه (Olav Schewe)، متولد 1988، کارآفرین آموزشی و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اجوکاس است که شرکتی فعال در حوزه فناوری‌های آموزشی است. شِوه روی چگونگی آموزش و شیوه یادگیری تحقیق می‌کند.

رتبۀ کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» در گودریدز: 4.21 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم