کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | مجموعه تاریخ جهان 84: انگلستان عصر ویکتوریا
مجموعه تاریخ جهان 84: انگلستان عصر ویکتوریا شابک: 9786220404170 130 صفحه 400 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 مجموعه تاریخ جهان انگلستان ویکتوریا جان اف. ووکوویتس فرید جواهرکلام علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

552,500 ریال 650,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ یکم

کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا» نوشتۀ جان اف. ووکوویتس
گردشی جذاب و آموزنده در انگلستان دورۀ ویکتوریا. کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا»، با عنوان اصلی The Victorian Era، روایتی موجز و در عین حال جامع و چندوجهی از تاریخ انگلستان دوران ویکتوریا ارائه می‌دهد.
عصر ویکتوریا از دوره‌های مهم تاریخ انگلستان است. در همین عصر است که صنعت و فناوری تحولات گسترده‌ای را در انگلستان پدید می‌آورد و انگلستان وارد دوران جدیدی از تاریخ خود می‌شود که نمودهای آن را در فرهنگ و ادبیات انگلستان قرن نوزدهم نیز می‌توان دید.
جان اف. ووکوویتس در کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا» این دوره از تاریخ انگلستان را، از اوج تا افول، پی می‌گیرد و ویژگی‌های مهم اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی آن را معرفی می‌کند.
کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا» مناسب همۀ کسانی است که می‌خواهند آشنایی اولیه و مقدماتی با تاریخ انگلستان دوران ویکتوریا پیدا کنند.
متن اصلی کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا» اولین بار در سال 2013 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا»
جان اف. ووکوویتس در کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا» تنها به وقایع‌نگاری رویدادهای تاریخی دوران مورد بحث در این کتاب نمی‌پردازد. او در این کتاب، انگلستان دورۀ ویکتوریا را از چشم‌اندازهای گوناگون فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار می‌دهد و عوامل و افکار شکل‌دهنده به این دورۀ مهم تاریخ انگلستان را معرفی می‌کند و تصویری از سبک زندگی مردم این دوره به دست می‌دهد و به معرفی آثار ادبی مهم و مطرح انگلستان عصر ویکتوریا می‌پردازد و البته از بحث درباب مشکلات این دوره نیز غافل نمی‌ماند.
کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا» از فهرستی از رویدادهای مهم عصر ویکتوریا، پیشگفتاری با عنوان «جهانی نو» و شش فصل تشکیل شده است. فصل‌های شش‌گانۀ این کتاب عبارتند از: «فناوری و صنعتی شدن»، «جلال و شکوه انگلستان دوران ملکه ویکتوریا»، «پیامدهای صنعتی شدن در دوران ویکتوریا»، «اصلاحات دوران ویکتوریا»، «زندگی و فراغت در دوران ویکتوریا» و «افول انگلستانِ دوران ویکتوریا».
در بخشی از کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا» می‌خوانید: «عصر ویکتوریا، که از بر تخت نشستن ملکه ویکتوریا در سال 1837 تا زمان مرگش در سال 1901 به طول انجامید، یکی از باشکوه‌ترین و انقلابی‌ترین دوران‌ها در تاریخ بریتانیا بود. تغییرات گسترده‌ای در شیوۀ کار کردن و جمع‌آوری ثروت و نحوۀ زندگی مردم پدید آمد و مردم از رفاه و آسایش امروزی برخوردار شدند، دانشمندان و ارتش بریتانیا در همۀ جهان پرآوازه شدند، نظام طبقاتی که از دوران قرون وسطی و فرمانروایی شاهان و بارون‌ها در این سرزمین وجود داشت برچیده شد.
تغییرات و اعتمادبه‌نفس زیاد مشخصۀ این دوران بود. در آغاز دوران فرمانروایی ویکتوریا، زندگی مردم انگلستان بسیار شبیه زندگانی نیاکانشان در قرن هجدهم بود، ولی کمی پس از درگذشت او، مردم بریتانیا وارد قرن بیستم شدند، سایر قدرت‌های جهان را پشت سر گذاشتند، چرا که این کشور به دستاوردهای شگفت‌انگیزی رسیده بود.»

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا»
کتاب «انگلستان عصر ویکتوریا» با ترجمۀ فرید جواهرکلام در انتشارات ققنوس منتشر شده است. فرید جواهرکلام، متولد 1304 در تهران، مترجم و نویسندۀ ایرانی است. جواهرکلام دارای لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه کلرادو امریکا است. او آثار فراوان و متنوعی را در زمینه‌های تاریخ، روان‌شناسی، ادبیات و فلسفه به فارسی ترجمه کرده که از جملۀ آن‌ها می‌توان به «سفرهای مارکوپولو»، «مفهوم سادۀ روانکاوی»، «ماشین زمان»، «تاریخ سیاسی هخامنشی»، «ظهور و سقوط اتحاد شوروی»، «در نکوهش جنگ و داستان‌های دیگر»، «انقلاب صنعتی»، «فرهنگ ضرب‌المثل‌ها»، «جنایت در مجتمع مسکونی»، «سامورایی: کتاب راهنمای جنگجوی ژاپنی»، «تاریخ فلسفه چین» و «روان‌شناسی سرطان» اشاره کرد.
جواهر کلام همچنین برای مجلات مختلف، از جمله مجلۀ «خواندنی‌ها»، پاورقی نوشته است. از او رمانی هم به نام «فرشته و اهریمن»، مجموعه داستانی به نام «آهو» و نیز بازنویسی‌هایی از داستان‌های ادبیات کلاسیک ایران منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down