کتاب | دانش | علم و فناوری | عمومی | آینده مدیریت در دنیای هوش مصنوعی
آینده مدیریت در دنیای هوش مصنوعی شابک: 9786002538406 416 صفحه 350 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 آینده مدیریت دنیای مصنوعی جوردی کانالز فرانتس هیوکامپ ا. ادیب دانش علم و فناوری عمومی

2,025,000 ریال 2,700,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» به‌ویراستاری جوردی کانالز و فرانتس هیوکامپ
در آینده‌ای که هوش مصنوعی در آن سلطه خواهد یافت باید گوش‌به‌زنگ چه تحولاتی در حوزه کسب‌وکار و مدیریت بود؟ کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی: تعریف مجدد هدف و استراتژی در انقلاب صنعتی چهارم»، با عنوان اصلی The Future of Management in an AI World: Redefining Purpose and Strategy in the Fourth Industrial Revolution، درصدد ارائۀ پاسخی برای این پرسش است.
نویسندگان کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» در این کتاب، که ویراستاران آن جوردی کانالز و فرانتس هیوکامپ هستند، تحولات و تبعاتی را پیش‌بینی می‌کنند که هوش مصنوعی در حوزه مدیریت و کسب‌وکار به همراه خواهد داشت. آن‌ها در این کتاب، ضمن بحث از این تحولات و تبعات، درباره شیوه مواجهه با آن‌ها نیز سخن می‌گویند.
در کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» صحبت از ضرورت تحولاتی است که شرکت‌ها، برای هماهنگی خود و کارکنانشان با عصر هوش مصنوعی، باید به آن‌ها تن بدهند تا هوش مصنوعی را از تهدید به فرصتی برای ارتقای کسب‌وکارشان بدل کنند و نگرانی‌هایی را که از همین الان دامنگیر کسانی است که هوش مصنوعی را رقیبی جدی برای خود می‌بینند برطرف کنند.
کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» به مدیران و برنامه‌ریزان و به همۀ کسانی که دست‌اندرکار برنامه‌ریزی‌های مرتبط با کسب‌وکار و تجارت هستند و نیز به همۀ آن‌ها که قرار است در جامعه‌ای به بقای خود ادامه دهند که هوش مصنوعی در آن دست بالا را خواهد داشت و از الان نگران تبعاتی نظیر بیکاری به‌واسطۀ سلطۀ هوش مصنوعی هستند، امکانی فراهم می‌کند که با چشم باز با آیندۀ تحت سلطۀ هوش مصنوعی مواجه شوند و برای چنین آینده‌ای فکر و برنامه‌ریزی کنند.
متن اصلی کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» اولین بار در سال 2019 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی»
نویسندگان کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» در بخش‌ها و فصل‌های مختلف این کتاب به بررسی جوانب گوناگون هوش مصنوعی و پیامدها و تبعات آن می‌پردازند و از راهکارهایی سخن می‌گویند که مدیران شرکت‌ها و اهالی حوزه کسب‌وکار باید اتخاذ کنند تا خود و کارکنانشان را با دنیای هوش مصنوعی هماهنگ کنند و خطرهایی مانند بیکاری و از سکه افتادن کسب‌وکارشان را، که با فراگیر شدن هوش مصنوعی ممکن است پدید آید، خنثی سازند.
از جمله موضوعاتی که در کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» از آن سخن رفته است، لزوم تدارک آموزش‌های جدیدی است که برای تطبیق نیروی کار شرکت‌ها با هوش مصنوعی ضروری‌اند.
امنیت شغلی یکی از مسائلی است که از جانب هوش مصنوعی تهدید می‌شود. آینده‌ای که هوش مصنوعی در آن نقشی مهم در کسب‌وکار ایفا می‌کند، این نگرانی و تشویش را برای مردم پدید می‌آورد که مبادا از کار بیکار شوند و مجبور شوند مشاغلشان را به هوش مصنوعی واگذار کنند و بازندۀ عرصۀ فناوری شوند. از همین روست که قسمتی از کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» به بحث پیرامون این تهدید و میزان جدی بودن آن و توان و چگونگی غلبه بر آن اختصاص یافته است.
کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» ضرورت تحولاتی اساسی را در مدیریت و رهبری شرکت‌ها در دوران غلبۀ هوش مصنوعی یادآور می‌شود.
کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» از مقدمۀ ویراستاران و چهار بخش تشکیل شده است. بخش‌های چهارگانۀ این کتاب عبارتند از: «مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی و مدیریت»، «تغییر ماهیت شرکت‌ها و مدیریت عامل»، «پیشرفت رهبری و مدیریت استعدادها در عصر هوش مصنوعی» و «برخی چالش‌های کلیدی مدیریتی و میان‌رشته‌ای».
در بخش نخست کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» از چشم‌اندازی تاریخی به پدیدۀ هوش مصنوعی پرداخته می‌شود و نیز پیامدهای آن برای مدیریت ارشد به‌اجمال مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این بخش، تعریفی از هوش مصنوعی و همچنین تاریخچۀ مختصری از آن ارائه شده است.
ارزش شرکت‌ها در دنیای هوش مصنوعی، نقش در حال تحول مدیران کل در عصر هوش مصنوعی، نقش مدیر عامل در اقتصاد جدید و امکان و شیوۀ نجات مردم از ناکارآمدی‌های فناوری و تهدیدهایی که هوش مصنوعی در حیطۀ شغلی برای مردم ایجاد می‌کند، اینکه آیا علم داده می‌تواند منابع انسانی را تغییر دهد یا خیر، دانشگاه و آموزش و فناوری و آیندۀ کار، هوش مصنوعی و توسعۀ رهبری آینده، هوش مصنوعی و علم بازاریابی و رشد سود پایدار، چگونگی توسعۀ استراتژی‌های تجاری توسط ابرذهن‌های انسان – کامپیوتر، نقش مدیر عامل به‌عنوان یک مبتکر مدل تجاری در دنیای هوش مصنوعی و مدیریت هوش مصنوعی در چارچوب تراکم دیجیتال، موضوعاتی هستند که در بخش‌های دوم تا چهارم کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی» به آن‌ها پرداخته شده است.
کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی: تعریف مجدد هدف و استراتژی در انقلاب صنعتی چهارم» با ترجمه و مقدمۀ ا. ادیب در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

درباره جوردی کانالز و فرانتس هیوکامپ، ویراستاران کتاب «آیندۀ مدیریت در دنیای هوش مصنوعی»
جوردی کانالز (Jordi Canals)، متولد 1960، پژوهشگر اسپانیایی و استاد اقتصاد و مدیریت عمومی است. کانالز پژوهشگر حوزه‌های استراتژی شرکت، حاکمیت شرکت و جهانی‌شدن است. او همچنین همکاری با صندوق بین‌المللی پول، به‌عنوان پژوهشگر مهمان، را در کارنامۀ کاری خود دارد. کانالز عضو هیئت مدیرۀ بنیاد اروپایی توسعۀ مدیریت، بنیاد جهانی توسعۀ مدیریت، آکادمی تجارت و جامعه، و نیز یکی از اعضای مؤسس کمیتۀ تنظیم مقررات مالی سایۀ اروپاست.
از جمله آثار جوردی کانالز می‌توان به «توسعۀ رهبری در یک جهانِ جهانی: نقش شرکت‌ها و مدارس کسب‌وکار»، «آیندۀ توسعۀ رهبری»، «ایجاد شرکت‌های قابل اعتماد» و «مدیریت پیشرفت شرکت» اشاره کرد.

فرانتس هیوکامپ (Franz Heukamp)، متولد 1973، پژوهشگر آلمانی است. هیوکامپ در حوزه مدیریت بازرگانی پژوهش و تدریس می‌کند. او همچنین پژوهشگر علوم تصمیم‌گیری رفتاری با گرایش اقتصاد مبتنی بر عصب‌شناسی و عضو مؤسسۀ تحقیقات عملیات و علوم مدیریت (INFORMS) و انجمن اقتصاد عصب‌شناسی است. هیوکامپ از سال 2016 ریاست دانشکدۀ بازرگانی IESE را نیز بر عهده دارد. او قبلاً در سِمَت‌هایی مانند معاونت برنامه‌های MBA و دبیر کلی IESE کار کرده است.

ادامه keyboard_arrow_down