کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | زن سیاه پوش
زن سیاه پوش شابک: 9786227543766 202 صفحه 150 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 سیاه سوزان هیل محمود گودرزی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

518,000 ریال 740,000 ریال

ناشر: خوب

چاپ دوم

کتاب «زنِ سیاه‌پوش» نوشتۀ سوزان هیل
یک رمان گوتیک و ترسناک و پرماجرا. اگر به ژانر وحشت و قصه‌های جهان اشباح علاقمند هستید و کتاب‌های این ژانر را می‌خوانید، کتاب «زنِ سیاه‌پوش» گزینه‌ای مناسب برای شماست.
کتاب «زنِ سیاه‌پوش»، با عنوان اصلی The Woman in Black، رمانی است از سوزان هیل، نویسندۀ داستان‌های گوتیک و جنایی. کتاب «زن سیاه‌پوش» دربارۀ یک شبح مرموز در شهری کوچک در انگلیس است و تجربۀ هولناکی که راوی رمان از مواجهه با این شبح دارد.
متن اصلی کتاب «زنِ سیاه‌پوش» اولین بار در سال 1983 منتشر شده است. براساس این رمان، یک اقتباس تلویزیونی در سال 1989 تولید شده است و همچنین بی‌بی‌سی دو اقتباس رادیویی، یکی در سال 1993 و دیگری در سال 2004، از روی آن ساخته است.
کتاب «زن سیاه‌پوش» دستمایۀ اقتباسی سینمایی هم قرار گرفته و فیلمی با بازی دنیل رادکلیف براساس آن ساخته شده است. فیلمِ ساخته‌شده براساس کتاب «زن سیاه‌پوش» اولین بار در سال 2012 اکران شده است.
همچنین یک اقتباس تئاتری از روی کتاب «زن سیاه‌پوش» روی صحنه رفته است. این اقتباس همچنان در وست اندِ لندن اجرا می‌شود و بعد از اجرای «تله‌موش» آگاتا کریستی، دومین اجرای تئاتریِ طولانی در تاریخ وست اند است.

مروری بر کتاب «زنِ سیاه‌پوش»
راوی کتاب «زن سیاه‌پوش» پیرمردی به نام آرتور کیپس است. در شب کریسمس، طبق سنتی قدیمی که در آن بعد از خاموش کردن چراغ‌ها قصه‌هایی ترسناک از جهان اشباح نقل می‌شود، فرزندانی که اِزمی، همسر آرتور، از شوهر اولش دارد، شروع به نقل داستان‌هایی این‌گونه می‌کنند و از آرتور هم می‌خواهند که داستانی ترسناک دربارۀ اشباح تعریف کند. این درخواست، آرتور را به یاد ماجرایی ناخوشایند و هولناک می‌اندازد؛ ماجرایی دربارۀ یک شبح که آرتور واقعاً با آن مواجه شده و از آن آسیب دیده است. آری، داستان ترسناک شب کریسمسِ آرتور در کتاب «زنِ سیاه‌پوش» نه یک قصۀ خیالی بلکه ماجرایی است که واقعاً برای او اتفاق افتاده و روح و روانش را رنجور کرده و زندگی‌اش را از هم پاشیده است. این ماجرای هولناک مربوط به دوران جوانی آرتور است و وقتی اتفاق افتاده که او به شهری کوچک و پر از باتلاق و مرداب رفته بوده تا در مراسم خاکسپاری بیوه‌ای سالخورده به نام خانم درابلو شرکت کند. خانم درابلو یکی از مشتریان شرکت حقوقی‌ای بوده که آرتور به‌عنوان وکیل در آن کار می‌کرده است. این سفر آغاز رویارویی کیپس با یک شبح مرموز و ماجراهایی وحشتناک و فاجعه‌بار است که به‌دنبال این رویارویی برای او اتفاق می‌افتد و در حافظۀ او می‌ماند و همواره او را رنج می‌دهد و اسباب عذابش را فراهم می‌کند. شبح مرموزی که آرتور کیپس در کتاب «زن سیاه‌پوش»، طی سفر به شهری کوچک، با آن روبه‌رو می‌شود، شبح یک زن سیاه‌پوش است؛ شبحی که با مرگ ملازم است و بعدها تأثیری فاجعه‌بار بر زندگی آرتور کیپس می‌گذارد. اکنون سال‌ها از این اتفاق هولناک گذشته اما یاد آن ماجرا و رویارویی با زن سیاهپوش و آنچه بعد از این رویارویی بر آرتور رفته است خاطر او را سخت می‌آزارد و او را عذاب می‌دهد.

دربارۀ سوزان هیل، نویسندۀ کتاب «زنِ سیاه‌پوش»
سوزان هیل (Susan Hill)، متولد 1942، نویسندۀ انگلیسی است. هیل نویسندۀ آثار داستانی گوتیک و جنایی و نیز نویسندۀ آثاری غیرداستانی است. او را از جمله با دافنه دوموریه مقایسه کرده‌اند. هیل در سال 2004 نوشتن مجموعه‌ای از رمان‌های جنایی را آغاز کرد که شخصیت اصلی‌شان کارآگاهی به نام سایمون سرایلر است.
سوزان هیل برای آثارش چند جایزه هم گرفته است که جایزۀ سامرست موام از جملۀ آن‌هاست.
از آثار سوزان هیل می‌توان به کتاب‌های «من پادشاه قلعه هستم»، «پرندۀ شب» و «آلباتروس» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «زنِ سیاه‌پوش»
کتاب «زنِ سیاه‌پوش» با ترجمۀ محمود گودرزی در انتشارات خوب منتشر شده است. محمود گودرزی، متولد 1356، مترجم ایرانی است. گودرزی فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران است. از او ترجمه‌های مختلفی از ادبیات داستانی کلاسیک و مدرن جهان منتشر شده که بعضی از آن‌ها عبارتند از: «کاندید یا خوش‌باوری»، «سفرهای گالیور»، «پی‌یر و ژان»، «دراکولا»، «شکار و تاریکی»، «اتاق قرمز»، «شاهین مالت»، «بَری لیندون» و «عقاب».
گودرزی همچنین آثاری را در زمینۀ کتاب کودک و نوجوان، زندگی‌نامه و ادبیات نمایشی به فارسی ترجمه کرده‌ است که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های «سندباد (سفر به سوی خطر)»، «محمد علی: سلطان رینگ»، «گابریل گارسیا مارکز»، «جرم داریم تا جرم» و «وودی آلن» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down