کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | سرسختی
سرسختی شابک: 9786226650649 296 صفحه 320 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 سرسختی آنجلام داک ورث هدا پری زاده علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,110,000 ریال 1,480,000 ریال

ناشر: آموخته

چاپ یکم

کتاب «سرسختی» نوشتۀ آنجلا داک‌ورث
برای موفقیت و پیشرفت استعداد مهم‌تر است یا سرسختی؟ آنجلا داک‌‌ورث در کتاب «سرسختی» معتقد است که سرسختی مهم‌تر است و بر آن است که با دلایل و شواهد علمی و استناد به تجربه‌های خودش و دیگرانی که نمادها و نمودهای سرسختی‌ هستند این موضوع را اثبات کند.
کتاب «سرسختی: قدرت اشتیاق و پشتکار»، با عنوان اصلی Grit: The Power of Passion and Perseverance، کتابی است که کلیشۀ معجزۀ استعداد را زیر سؤال می‌برد و نشان می‌دهد که برای رسیدن به موفقیت در کارها، باید سرسختی و پشتکار پیشه کرد، استقامت به خرج داد، با علاقه و اشتیاق به کار چسبید و چندان روی استعداد و نبوغ حسابی باز نکرد.
کتاب «سرسختی» یک کتاب انگیزشی و روان‌شناختی جذاب و خواندنی است که در آن، یافته‌های علمی با روایتی خوشخوان قرین شده‌ و از همین رو مخاطبانی از قشرهای مختلف را به‌آسانی جذب می‌کند. مطالب این کتاب، چنانکه در مقدمۀ هدا پری‌زاده بر ترجمۀ فارسی آن اشاره شده، «در عین حال که ساختاری علمی و تحقیقاتی دارد، بسیار شیوا و خواندنی است و مخاطب را به‌راحتی با خود همراه می‌کند.»
کتاب «سرسختی» کتابی، هم مناسب آموزش کودکان برای یادگیری چم‌وخمِ دستیابی به موفقیت و دستاوردهای ارزنده در زندگی است و هم می‌تواند بزرگسالانی را که پیِ رموز موفقیت می‌گردند یاری کند.
متن اصلی کتاب «سرسختی» اولین بار در سال 2016 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «سرسختی»
آنجلا داک‌ورث در کتاب «سرسختی» مباحث نظری و روان‌شناختی‌اش درباب سرسختی و تأثیر آن بر رسیدن به موفقیت و رضایت در زندگی را با مثال‌هایی متنوع از تجربه‌ها و یافته‌های خودش و نیز تجربه‌های دیگرانی همراه می‌کند که در عرصه‌های مختلف، از روزنامه‌نگاری و نویسندگی گرفته تا ورزش و هنر و کسب‌وکار و...، موفق بوده‌اند.
کتاب «سرسختی» یک کتاب کاربردی است که آموزه‌هایی عملی برای دستیابی به موفقیت از طریق پشتکار و استقامت و اشتیاق را به ما یاد می‌دهد. داک‌ورث در این کتاب، «سرسختی» را آمیزه‌ای از پشتکار و اشتیاق می‌داند و معتقد است این دو فاکتور، از استعداد مهمتر و مطمئن‌تر و کارآمدترند و برای اینکه به اهدافمان در زندگی دست یابیم لازم نیست حتماً استعداد و نبوغ خاصی داشته باشیم و مهمتر این است که در راه رسیدن به هدفمان، دربرابر سختی‌های راه تسلیم نشویم و با تمرکز و علاقه و پشتکار به کارمان ادامه دهیم و همین پشتکار است که استعداد و هوش ما را ارتقا می‌دهد و ما را در کارمان تواناتر و ماهرتر می‌کند.
کتاب «سرسختی» حاوی انواع‌واقسام داستان‌ها دربارۀ تأثیرات مثبت پشتکار و اشتیاق در رسیدن به موفقیت است. این کتاب از پیشگفتار و سیزده فصل تشکیل شده است. فصل‌های سیزده‌گانۀ کتاب «سرسختی» در سه بخش، با عنوان‌های «سرسختی چیست و چرا مهم است؟»، «پرورش سرسختی از درون به بیرون» و «پرورش سرسختی از بیرون به درون»، تنظیم شده‌اند.
عنوان‌های فصل‌های کتاب «سرسختی» عبارتند از: «ایستادگی»، «استعداد حواسمان را پرت کرده است»، «اهمیت تلاش دوبرابر است»، «چقدر سرسختید؟»، «سرسختی رشد می‌کند»، «علاقه»، «تمرین»، «هدف»، «امید»، «به‌ثمررساندن سرسختی»، «زمین‌هایی برای بازی سرسختی»، «فرهنگ سرسختی» و «نتیجه‌گیری».
در بخشی از کتاب «سرسختی» می‌خوانید: «اگر نتوانیم انیشتین شویم، آیا خواندن فیزیک ارزشی دارد؟ اگر نتوانیم یوسین بولت شویم، آیا بازهم باید امروز صبح بدویم؟ آیا تلاش برای اینکه کمی از روز پیش تندتر یا بیشتر بدویم فایده‌ای دارد؟ به‌نظر من این‌ها پرسش‌های مهملی است. اگر دخترم بگوید: "مامان امروز نباید پیانو تمریم کنم، چون هیچ‌وقت موتزارت نمی‌شم." به او پاسخ می‌دهم: "پیانو تمرین نمی‌کنی که موتزارت بشی."
همۀ ما نه‌فقط در زمینۀ استعداد، بلکه از نظر فرصت‌ها، با محدودیت‌هایی مواجهیم. ولی محدودیت‌هایمان غیرواقعی‌تر از آن است که فکر می‌کنیم. سعی می‌کنیم، شکست می‌خوریم و نتیجه می‌گیریم دیگر امکان ندارد موفق شویم. یا ممکن است پس از برداشتن چند گام، جهتمان را عوض کنیم. در هر دو صورت، به‌اندازه‌ای که باید خودمان را به آب‌وآتش نزده‌ایم.
سرسخت‌بودن یعنی قدم‌به‌قدم جلورفتن. سرسخت‌بودن یعنی چسبیدن به نتیجه‌ای هدفمند و جالب. سرسخت‌بودن یعنی سرمایه‌گذاری روزها، هفته‌ها و سال‌ها روی تمرین‌های دشوار. سرسخت‌بودن یعنی هفت بار زمین‌خوردن و هشت بار از جا برخاستن.»

دربارۀ آنجلا داک‌ورث، نویسندۀ کتاب «سرسختی»
آنجلا لی داک‌ورث (Angela Lee Duckworth)، متولد 1970، روان‌شناس امریکایی است. داک‌ورث استاد روان‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا است. او زمانی هم معلم ریاضی راهنمایی و دبیرستان بوده است.
آنجلا داک‌ورث در سال 2013 جایزۀ مک‌آرتور را گرفته است. تحقیقات و مطالعات او بر مهارت و خودکنترلی و سرسختی و دیگر خصوصیاتی که موفقیت در زندگی را رقم می‌زنند متمرکز است.
داک‌ورث مدیرعامل و از بنیانگذاران مؤسسۀ غیرانتفاعی «آزمایشگاه شخصیت» است. کارِ این مؤسسه، فعالیت در زمینۀ پیشرفت علم و شیوۀ تحول شخصیت در کودکان است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «سرسختی»
کتاب «سرسختی: قدرت اشتیاق و پشتکار» با ترجمه و مقدمۀ هدا پری‌زاده در نشر آموخته منتشر شده است. از دیگر ترجمه‌های هدا پری‌زاده می‌توان به کتاب‌های «ثروتمندترین مرد بابل» و «قاعدۀ ده‌برابر: تنها تفاوت میان موفقیت و شکست» اشاره کرد.
از کتاب «سرسختی» ترجمه‌های فارسی دیگری هم موجود است. از جملۀ این ترجمه‌ها می‌توان به ترجمۀ سید سینا میرعربشاهی اشاره کرد که با عنوان «عزم: قدرت اشتیاق و ثبات قدم» در انتشارات مروارید منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم