زنان شگفت انگیز شابک: 9786002537751 256 صفحه 440 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1000 زنان شگفت انگیز لوسی بیور سارا گرین زهرا ابراهیمی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

2,137,500 ریال 2,850,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ یکم

کتاب «زنان شگفت انگیز» از لوسی بیور و سارا گرین
کتابی در معرفی زنان تأثیرگذار، خلاق، پیشرو، مبارز و مستعد قرن بیستم. کتاب «زنان شگفت‌انگیز: داستان زنان الهام‌بخش، پیشگام و مبارز» شامل یادداشت‌هایی کوتاهِ در معرفیِ زنانی است که هر یک به‌نحوی حضوری مؤثر در دنیا داشته‌اند و جزو مشاهیر جهان به‌‌شمار می‌آیند.
لوسی بیور و سارا گرین کتاب «زنان شگفت‌انگیز» را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با زنان موفق و پیشرو و خلاق و جسور قرن بیستم تدارک دیده‌اند. این کتاب، مخاطبان خود را با خطوط اصلی و مهم زندگی زنان بزرگ و تأثیرگذار و موفق قرن بیستم و دستاوردها و دلیل اهمیت هر یک از آن‌ها آشنا می‌کند.
کتاب «زنان شگفت‌انگیز» کتابی مناسب برای آشنایی اولیۀ کودکان و نوجوانان با زنانی است که نامشان، به‌دلیل دستاوردهایی که داشته‌اند و جسارت‌هایی که به‌خرج داده‌اند و جایگاهی که در جهان به دست آورده‌اند، در تاریخ جهان ماندگار شده است.
متن اصلی کتاب «زنان شگفت‌انگیز» اولین بار در سال 2018 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «زنان شگفت‌انگیز»
وجه مشترک همۀ زنانی که در کتاب «زنان شگفت‌انگیز» به‌صورت کوتاه و فشرده معرفی شده‌اند، چنانکه در مقدمۀ این کتاب اشاره شده، این است که «آن‌ها از به‌پا خواستن، ابراز عقیده و سختکوشی برای رسیدن به اهداف‌شان هراسی ندارند» و «الگوهای دوران معاصر هستند».
زنان موفق و خلاق و پیشگام و الهام‌بخش و تأثیرگذارِ معرفی شده در کتاب «زنان شگفت‌انگیز» از حوزه‌های مختلف، از هنر و ادبیات گرفته تا سیاست و...، انتخاب شده‌اند.
کتاب «زنان شگفت‌انگیز» از نُه بخش تشکیل شده است. در بخش اول این کتاب زنان الهام‌بخش، در بخش دوم زنان پیشگام، در بخش سوم زنان مبارز، در بخش چهارم زنان رهبر، در بخش پنجم زنان پیشتاز، در بخش ششم زنان خالق، در بخش هفتم زنان فعال مدنی، در بخش هشتم زنان استاد و در بخش نهم زنانی که استعدادهای جوان به‌حساب می‌آیند معرفی شده‌اند.
مادر ترزا، هیلاری کلینتون، هارپر لی، میشل اوباما، ایرنا سندلر، زها حدید، دانیکا پاتریک، کاترین بیگلو، جودی بلوم، مارگارت تاچر، بی‌نظیر بوتو، مارتا گلهورن، ماری تمپل گراندین، رزا پارکس، هلن کلر، گلوریا استاینم، ملکه الیزابت دوم، ملیندا گیتس، اوا پرون، شریل سندبرگ، میتعلی راج، النور روزولت، آنگلا مرکل، ایندیرا گاندی، کاتلین کندی، والنتینا ترشکووا، آنا بنکرافت، املیا ارهارت، جی. کی. رولینگ، فریدا کالو، ویرجینیا وولف، مارگارت اتوود، سیلویا پلات، جین گودال، نوال سعداوی، سیمون دو بووار، اُپرا وینفری، مریل استریپ، آگاتا کریستی و ملاله یوسف‌زی از جمله زنانی هستند که در کتاب «زنان شگفت‌انگیز» به کودکان و نوجوانان معرفی شده‌اند و دستاوردهای آن‌ها و دلیل شهرت و اهمیتشان در این کتاب آمده است.
در بخشی از مقدمۀ کتاب «زنان شگفت‌انگیز» می‌خوانید: «غیرقابل تصور است که همین صد سال پیش زندگی برای بسیاری از زنان در سراسر جهان کاملاً متفاوت بود. در اوایل قرن بیستم زنان هنوز شهروند درجه دو در نظر گرفته می‌شدند. ما حق رأی نداشتیم. برای تحصیل و کار با موانعی روبرو بودیم. جایگاه ما در خانه و شغل‌مان رسیدگی به نیازهای همسر و فرزندانمان بود، و فقط می‌توانستیم آرزو کنیم که روزی پزشک، دانشمند، وکیل یا سیاستمدار شویم.
این امر به گروه شجاع و جسور طرفداران حق رأی زنان نیاز داشت، زنانی که برای آزادی و برابری حق رأی مبارزه می‌کردند، تا مسیر تاریخ را برای هر زنی در آینده به‌طور اساسی تغییر دهد. به رهبری املین پنکهرست پرتکاپو در انگلستان و دیگر زنان نظیر او در سراسر جهان، و با جنبش حق رأی زنان است که در قرن بیست و یکم زنان جوان تقریباً در همه‌جا می‌توانند رؤیاهای بزرگ و اهداف والایی داشته و به آرزوهای خود دست یابند.
امروزه زنان در هر زمینه‌ای مسئولیت‌های اصلی را به‌عهده دارند. بدون الهام و انگیزۀ اسطوره‌های حقیقی که ما را برای دست یافتن به دورترین رؤیاهایمان ترغیب می‌کنند، کجا خواهیم بود؟ بدون پیشگامان، دختران پر دل و جرئتی که برای شروع بنایی تازه جان و مالشان را به خطر انداختند، چطور؟
مبارزان چطور؟ آن‌ها که صدای کسانی بودند که در اثر تبعیض و بی‌عدالتی صدایی از خودشان نداشتند. زندگی بدون رهبران، زنانی قدرتمند که ادراکات را به چالش کشیده و زندگی خود را وقف شکستن موانع می‌کنند، بسیار متفاوت خواهد بود.
و اما پیشتازان، زنانی که با علاقه و کنجکاوی خود موجب بهبود اوضاع جهان شدند. زندگی بدون خالقانی که تعهد به حرفه‌شان هیچ حدومرزی نمی‌شناسد، چقدر کسل‌کننده خواهد بود! ما همچنین فعالان مدنی، زنانی را که شهامت ابراز عقیده دارند، تحسین می‌کنیم. استادها با انگیزه و اراده در حوزۀ خود به بالاترین جایگاه رسیده و در سراسر جهان تحسین می‌شوند. درنهایت نباید استعدادهای جوان، قهرمانان، کارآفرینان و سوپراستارهای فردا را فراموش کنیم.»

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «زنان شگفت‌انگیز»
کتاب «زنان شگفت‌انگیز: داستان زنان الهام‌بخش، پیشگام و مبارز» با ترجمۀ زهرا ابراهیمی در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
زهرا ابراهیمی، متولد 1367، مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌‌های «مسئله مرگ و زندگی است»، «هنرِ نه گفتن بدون احساس گناه»، «چرا آخر گربه‌ها این‌قدر تودل‌برو هستند؟»، «ندای خلاقانه: هیچ راز بزرگی وجود ندارد» و «داستان‌های اسرارآمیز برای دختران» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down