کتاب | مرجع | مرجع | دانشنامه | دایره المعارف مصور امپراتوری چین
دایره المعارف مصور امپراتوری چین شابک: 9786008269946 320 صفحه 1900 گرم قطع: رحلی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1000 دایره المعارف مصور امپراتوری گروه مولفین دورلینگ کیندرزلی الهام شوشتری‌زاده مرجع مرجع دانشنامه

14,000,000 ریال 20,000,000 ریال

ناشر: سایان

چاپ یکم

کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین»
سفری به گذشتۀ چین. کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین»، با عنوان اصلی Imperial China: The Definitive Visual History، روایتی‌ست تماشایی و خواندنی از تاریخ چین در عصر طولانی امپراتوری.
در کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین»، از خلال تصاویری بدیع و دیدنی و شرح‌هایی مبتنی بر پژوهش‌های علمی و مستند دربارۀ چینِ کهن، به فرهنگ و تاریخ چین دوران امپراتوری، از دوران فرمانروایانِ افسانه‌ای در بیش از پنج‌هزار سال پیش تا دوران پویی که آخرین امپراتور چین بود، سفر می‌کنیم و اطلاعاتی جذاب و مهم درباب گذشتۀ فرهنگی و تاریخی چین و دستاوردهای تمدن بسیار کهنِ این کشور به دست می‌آوریم.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین» کتابی است که با معرفی چین کهن، ما را در شناخت چینِ امروز و مردم و فرهنگ و آداب و رسوم و هنر و ادبیات این کشور نیز یاری می‌رساند.
متن اصلی کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین» اولین بار در سال 2020 منتشر شده است. این کتاب، حاصل همکاری انتشارات دی کِی، بزرگ‌ترین ناشر دانش‌نامه‌های مصور جهان، و انتشارات دانش‌نامۀ چین، شاخص‌ترین ناشر چینی، است و دارای دو مقدمه از هر دو ناشر است.

مروری بر کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین»
با خواندن شرح‌ها و توضیحات و تماشای عکس‌هایی که در کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین» گردآمده‌اند وجوه گوناگون فرهنگ و تاریخ چین دوران امپراتوری و تمدن آن را، که قدمتش به بیش از پنج‌هزار سال پیش می‌رسد، می‌شناسیم.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین» دستاوردهای تاریخ‌ساز تمدن چین در حوزه‌های مختلف، از دستاوردهای فرهنگی گرفته تا دستاوردهای صنعتی و...، را به ما معرفی می‌کند و نشان می‌دهد.
در کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین» صفحه‌به‌صفحه و فصل‌به‌فصل در دوره‌های مختلف چین کهن سفر می‌کنیم، به قلمرو فرمانروایان افسانه‌ای چین که در بیش از پنج‌هزار سال پیش بر این سرزمین حکم می‌راندند پا می‌گذاریم، به چندوچونِ ساختِ دیوار چین، اختراع خط و پول و قطب‌نما و باروت و تولید ابریشم و کاشت برنج و سرامیک‌سازی چینی‌ها و دیگر نوآوری‌های تأثیرگذار آن‌ها آگاه می‌شویم و نیز مفاهیم مهم و کلیدی در فرهنگ چین، متون کهن و کلاسیک چین و تاریخچۀ این متون، دستاوردهای هنری و صنعتی چینی‌ها و شخصیت‌های تاریخی مهم چینِ دورۀ امپراتوری را می‌شناسیم.
خلاصه اینکه کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین» حاوی اطلاعات و تصاویری متنوع از دوران طولانی امپراتوری چین است.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین» از مقدمۀ دو ناشری که در انتشار این کتاب با یکدیگر همکاری داشته‌اند، دیباچه و شش فصل تشکیل شده است.
فصل‌های شش‌گانۀ کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین» عبارتند از: «از افسانه تا تاریخ: پیش از 2000 پ. م.»، «نخستین سلسله‌ها: ح. 2070 تا 221 پ. م.»، «چینِ یکپارچه، چینِ چندپاره: 221 پ. م. تا 581 م.»، «سلسله‌های سوئی و تانگ: 581 تا 960 م.»، «سلسله‌های چینی و بیگانه: 960 تا 1368 م.» و «ثبات و ثروت: 1368 تا 1644 م.».

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین»
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر امپراتوری چین» با ترجمۀ الهام شوشتری‌زاده در انتشارات سایان منتشر شده است.
الهام شوشتری‌زاده، متولد 1360، مترجم و ویراستار ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «روایت و کنش جمعی: چرا فراخوان‌های اجتماعی و سیاسی به داستان نیاز دارند»، «دانشنامۀ مصوّر دایناسور»، «وقت چای در اطراف جهان»، «لنگرگاهی در شن روان: شش مواجهه با سوگ و مرگ» و «رها و ناهشیار می‌نویسم: هنر جستارنویسی» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده