کتاب | علوم انسانی | اقتصاد | نظریه | سرمایه مانگا
سرمایه مانگا شابک: 9786229263693 380 صفحه 425 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 سرمایه مانگا کارل مارکس پژمان رحیمی علوم انسانی اقتصاد نظریه

1,875,000 ریال 2,500,000 ریال

ناشر: آده

چاپ یکم

کتاب «سرمایه» اثر کارل مارکس، به‌روایت تصویر
نسخه‌ای مصور و داستانی شده از کتاب «سرمایه»، اثر معروف و کلاسیک کارل مارکس. کتاب «سرمایه» اثری کلاسیک در اقتصاد سیاسی و یکی از آثار مهمّ نظریۀ مارکسیستی دربارۀ موضوعاتی چون ارزش افزوده و نقش سرمایه و پول در کار و مناسبات تولید و رابطۀ کارگر و کارفرما و بهره‌کشی نظام سرمایه‌داری از کارگران و تاریخ تحولات اجتماعی – سیاسی است.
در نسخۀ مصور کتاب «سرمایه» آن‌چه کارل مارکس در این کتاب بیان کرده است، در قالب یک کمیک‌بوک و با شکل‌وشمایلی داستانی و خلق شخصیت‌هایی که نمادهایی از طبقات اجتماعی و تفکرات و ایدئولوژی‌های مختلف هستند، ارائه شده است.
نسخۀ مصور کتاب «سرمایه» کتابی مناسب و جذاب برای مبتدیان است و به کسانی که می‌خواهند با مبانی اولیه و کلیدی نظریات مارکس آشنایی مقدماتی پیدا کنند، این مبانی را به زبانی ساده و داستان‌وار و در قالب کمیک‌بوک توضیح می‌دهد.

مروری بر نسخۀ مصور کتاب «سرمایه»
رویکردی که در نسخۀ مصور کتاب «سرمایه»، برای ارائۀ چکیده‌ای ساده از مباحث اصلی و کلیدی این کتاب، اتخاذ شده است، چنانکه پیش‌تر اشاره شد، رویکردی داستانی و روایی و مبتنی بر تصویر است.
در نسخۀ مصور کتاب «سرمایه» شخصیت‌هایی داستانی خلق شده‌اند و از دید کارل مارکس و نظریۀ مارکسیستی او و با رویکرد انتقادی‌ مارکس به نظام سرمایه‌داری، روند شکل‌گیری و عملکرد و تثبیت این نظام و تأثیرات اجتماعی و سیاسی آن، از جمله از خودبیگانگی و کالاشدگی و بهره‌کشی ظالمانه از کارگران، در قالب روایت داستانی که چند شخصیت اصلی از گروه‌ها و طبقات اجتماعی گوناگون و با طرز فکرهایی مختلف در آن ایفای نقش می‌کنند، روایت و ترسیم شده است.
نسخۀ مصور کتاب «سرمایه» داستان نزاع طبقاتی و شیوۀ عملکرد سرمایه‌داری را، آن‌گونه که مارکس در کتاب «سرمایه» به زبانی تئوریک و با تحلیل‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسیِ انتقادی شرح داده است، به‌صورتی ساده بازنویسی کرده است تا مخاطبان مبتدی که تازه می‌خواهند با نظریات مارکس و آن‌چه او در کتاب «سرمایه» مطرح کرده‌ است آشنا شوند، متنی ساده در این باره در اختیار داشته باشند.
نسخۀ مصور کتاب «سرمایه» دروازه‌ای مناسب برای ورود به نظریات مارکسیستی و شروع مطالعه در این باره است و مبانی اولیۀ کتاب «سرمایه» کارل مارکس را در قالب یک داستان مصور توضیح می‌دهد.
در نسخۀ مصور کتاب «سرمایه» تاریخ پیدایش و رشد سرمایه‌داری به زبانی ساده و موجز شرح داده شده است.
نسخۀ مصور کتاب «سرمایه» با ترجمۀ پژمان رحیمی در انتشارات آده منتشر شده است.

دربارۀ کارل مارکس
کارل مارکس (Karl Marx)، متولد 1818 و درگذشته به سال 1883، فیلسوف، اقتصاددان، مورخ، جامعه‌شناس، نظریه‌پرداز سیاسی، روزنامه‌نگار، منتقد اقتصاد سیاسی و سوسیالیست انقلابی آلمانی‌الاصل بود.
از مارکس به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشر و یکی از معماران اصلی علوم اجتماعی مدرن یاد شده است.
نظریۀ ماتریالیسم تاریخی مارکس در تحلیل انتقادی نظام سرمایه‌داری و تئوری‌ها و ایده‌های او دربارۀ بهره‌کشی نظام سرمایه‌داری از کارگران و نزاع طبقاتی و انقلاب کارگری، که بعدها توسعه یافتند و در مجموع با عنوان «مارکسیسم» شناخته می‌شوند، تأثیر زیادی بر تاریخ فکری، اقتصادی و سیاسی داشتند و تحولات و رویدادهای مهمی را در تاریخ قرن بیستم رقم زدند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها انقلاب 1917 روسیه بود.
نظریات مارکس نه‌فقط بر سیاست و علوم اجتماعی و فلسفه، که بر هنر و ادبیات و زیبایی‌شناسی و تولیدات هنری و ادبی و نقد و نظریۀ هنری و ادبی و فلسفۀ هنر و ادبیات هم تأثیر گذار بوده است. از جملۀ این تأثیرات می‌توان به جامعه‌شناسی ادبیات اشاره کرد.
مارکس همچنین به تأسیس انترناسیونالِ اول (نخستین انجمن بین‌المللی کارگران) یاری رساند.
جزوۀ «مانیفست کمونیست» (کارِ مشترک مارکس و فردریش انگلس) و کتاب «سرمایه» معروف‌ترین آثار کارل مارکس هستند. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «هیجدهم برومر لوئی بناپارت»، «نبردهای طبقاتی در فرانسه»، «فقر فلسفه» و «سانسور و آزادی مطبوعات» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down