کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | توانمندی های نهان
توانمندی های نهان شابک: 9786225213401 304 صفحه 340 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 توانمندی نهان آدام گرانت میثم همدمی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,540,000 ریال 2,200,000 ریال

ناشر: نوین

چاپ دوم

کتاب «توانمندی‌های نهان» نوشتۀ آدام گرانت
معروف است که برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت باید نابغه بود و استعداد ذاتی داشت. آدام گرانت اما در کتاب «توانمندی‌های نهان» این باور کلیشه‌ای و رایج درباب پیشرفت را زیر سؤال می‌برد و موارد زیادی را نشان می‌دهد که این باور را نقض می‌کنند.
کتاب «توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر»، با عنوان اصلی Hidden Potential: The Science of Achieving Greater Things، کتابی‌ست که نشان می‌دهد همه می‌توانند پیشرفت کنند و به موفقیت دست یابند و پیشرفت و موفقیت ربطی به نبوغ و استعداد طبیعی ندارد.
آدام گرانت در کتاب «توانمندی‌های نهان» از تأثیر تربیت و پرورش توانایی‌ها و وجود فرصت‌ها و امکانات و شرایط مناسب، بر رشد و پیشرفت انسانها سخن می‌گوید.
کتاب «توانمندی‌های نهان» یک کتاب انگیزشی است که کلید دستیابی به توانایی‌هایی را به دست می‌دهد که هر آدمی در درون خود از آن‌ها برخوردار است و فقط باید به وجود آن‌ها آگاه شود و یاد بگیرد چطور این توانایی‌ها را در مسیر رشد و پیشرفت به کار اندازد.
کتاب «توانمندی‌های نهان» کتابی‌ست هم سودمند برای مربیان و کسانی که در امر آموزش فعالند و هم مفید و آموزنده برای آن‌ها که هدفی را دنبال می‌کنند اما نمی‌دانند چطور به آن دست یابند یا باورهای کلیشه‌ای دربارۀ نبوغ و استعداد آن‌ها را از تلاش برای دستیابی به هدفشان نومید کرده است.
متن اصلی کتاب «توانمندی‌های نهان» اولین بار در سال 2023 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «توانمندی‌های نهان»
همه می‌توانند به آن‌چه در پی آنند دست یابند و به رشد و پیشرفت برسند، اگر شرایط و فرصتها و امکانات و آموزش مناسب برای کشف و بروز توانمندی‌هایشان وجود داشته باشد. این جان کلام کتاب «توانمندی‌های نهان» است.
آدام گرانت در کتاب «توانمندی‌های نهان»، به‌شیوه‌ای علمی و با استناد به آمار و ارقام و نمونه‌های مختلف از افراد و تیم‌های موفق، نشان می‌دهد که استعداد ذاتی و نبوغ، افسانه‌ای بیش نیست و در همۀ آدم‌ها توانایی رشد و پیشرفت و فتح قله‌های موفقیت وجود دارد.
کتاب «توانمندی‌های نهان» کتابی علمی، خواندنی و جذاب و انگیزه‌بخش برای همۀ آن‌هایی است که فکر می‌کنند استعداد ذاتی و نبوغ لازم برای موفقیت در کاری را ندارند و به همین دلیل همیشه بازنده‌اند. این کتاب علیه اسطورۀ نبوغ و استعداد ذاتی و مادرزادی است و این اسطوره را مانعی برای پیشرفت معرفی می‌کند.
نویسنده در کتاب «توانمندی‌های نهان»، با نگاهی نقادانه به تصور رایج دربارۀ قدرت نبوغ و استعداد ذاتی، این تصور را عاملی می‌داند که باعث سرکوب توانمندی‌های نهان در عموم آدم‌ها و نادیده انگاشتن این توانمندی‌ها می‌شود.
با خواندن کتاب «توانمندی‌های نهان» یاد می‌گیریم که چطور توانمندی‌های نهفته در درون خودمان و دیگران را کشف کنیم و به آن‌ها مجال بروز بدهیم. این کتاب به ما می‌گوید که باور تبعیض‌آمیز به نبوغ و استعداد ذاتی را کنار نهیم، چون این باور نمی‌گذارد توانمندی‌هایی که در درون همۀ انسانهاست کشف شود و در مسیر پیشرفت به کار افتد.
کتاب «توانمندی‌های نهان» نشان می‌دهد که، برخلاف باور رایج، بیشتر آدم‌های موفق در عرصه‌های گوناگون، از موسیقی گرفته تا ورزش و دیگر هنرها و مهارتها، با تربیت و آموزش و پرورش توانمندی‌ها و پشتکار در راه رسیدن به هدف، به قله‌های موفقیت دست یافته‌اند نه به‌واسطۀ نبوغ و استعداد ذاتی.
اما چگونه می‌توان فرایند آموزش و تربیت را به‌ترتیبی شکل داد و پیش برد که به موفقیت بینجامد؟ کتاب «توانمندی‌های نهان» پاسخ این سؤال را هم در خود دارد. این کتاب از اهمیت مسافتی که برای رسیدن به پیشرفت طی می‌کنیم سخن می‌گوید و از کیفیت مسیر و اینکه در مسیر پیشرفت، مسافت بیش از نقطۀ شروع و پایان اهمیت دارد و فرایند یادگیری و تمرین، اگرچه فرایندی پرپیچ‌وخم است، اما آن را باید به فرایندی لذتبخش و جذاب تبدیل کرد.
کتاب «توانمندی‌های نهان» همچنین به ما یادآور می‌شود که پیشرفت نه یک امر ناگهانی که یک‌شبه به دست آید، بلکه امری تدریجی است.
کتاب «توانمندی‌های نهان» از مقدمه‌ای با عنوان «رویاندن گل‌های سرخ از دلِ بتن»، سه بخش با عنوان‌های «مهارت‌های منش: بهتر شدن در فرایند بهتر شدن»، «ساختارهایی برای حفظ انگیزه: داربست‌سازی برای غلبه بر موانع» و «سیستم‌هایی برای گسترش فرصت‌ها: گشودن درها و پنجره‌ها»، نُه فصل، مؤخره‌ای با عنوان «تا پایان دوام آوردن» و بخشی با عنوان «نکاتی برای اثرگذاری بیشتر» تشکیل شده است.
فصل‌های نُه‌گانۀ کتاب «توانمندی‌های نهان» عبارتند از: «بندۀ رنج باش و راحت بین: استقبال از عذاب طاقت‌فرسای یادگیری»، «انسان اسفنجی: ایجاد ظرفیتی برای جذب اطلاعات و سازگار شدن»، «نقص‌گرایان: یافتن نقطۀ طلایی بین نقص و کمال»، «متحول کردن امور یکنواخت روزانه: تزریق اشتیاق به عمل»، «رهایی از در بسته: مسیر پرپیچ‌وخم پیشرفت»، «سرپیچی از نیروی جاذبه: هنر پرواز کردن به اتکای خود»، «هر کودکی می‌تواند پیشرفت کند: طراحی مدارس برای شکوفا کردن برترین توانمندی‌های دانش‌آموزان»، «حفاری برای استخراج طلا: بیرون کشیدن هوش جمعی تیم‌ها» و «الماس صیقل‌نخورده: شناسایی استعدادهای شکوفانشده در مصاحبه‌های شغلی و پذیرش دانشگاه‌ها».

دربارۀ آدام گرانت، نویسندۀ کتاب «توانمندی‌های نهان»
آدام ام. گرانت (Adam M. Grant)، متولد 1981، استاد دانشگاه و روانشناس امریکایی است. او متخصص روانشناسی سازمانی، مدیریت و پویاییِ محیط کار است و در حوزۀ دانش عمومی می‌نویسد.
از آثار آدام گرانت می‌توان به کتاب‌های «دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم» و «بده و بستان» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «توانمندی‌های نهان»
کتاب «توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر» با ترجمه و مقدمۀ میثم همدمی در نشر نوین منتشر شده است.
میثم همدمی مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «چرا پیر می‌شویم و چرا پیری سرنوشت محتوم ما نیست»، «جست‌وجوی معنا: ششمین مرحله از سوگ»، «بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت‌ورزی»، «چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان فانی» و «سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down